Mijn stabiel, Econological renovatieproject

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 02/05/11, 18:19

Forhorse schreef:Oh dank je, heel praktisch.
Het geeft me 11: 34 Universal Time, dus omdat we in Frankrijk UTC + 1 zijn, denk ik dat we 12 moeten begrijpen: 34
Als dat het geval is, zou mijn oriëntatie niet zo slecht moeten zijn sinds ik het op de middag heb gedaan, ik denk niet dat ik daar terug zal keren.


Hallo Forhorse

Bereken de zonnetijd.


UTC is gemiddelde zonnetijd.

dat we corrigeren:
van -14min op 21 december en +17min op 21 juni
en geografische afstand

Voorbeeld:
Straatsburg ligt op 21 min (600 km) van Greenwich
op geografische afstand
(40000km/24u gedeeld door 3 = 600km = 1/3 uur)


De zonnetijd in Straatsburg is dus:

in de winter: UT C +7min ( 21 - 14min = +7min)

in de zomer: UT C +38min (21 +17 min = +38min)
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 13/05/11, 16:06

Goedemiddag allemaal

Na het elektriciteitsprobleem opgelost door PV-panelen en een windturbine (nog in de doos, wacht op schroot voor de mast)
Na het waterprobleem, wat eerst opgelost moest worden door een put, daarna door een boorgat en uiteindelijk opgelost door een bron bij de buren in te nemen...
Hier is het warmwaterprobleem! : Cheesy:

Ik heb al een 200l cumulatie in perfecte staat (nieuw) waarvan alleen de plaatwerk kap een beetje gedeukt is (osef)
Ik ben van plan het aan te passen om het van 24V te voorzien met de overtollige productie van de windturbine. dit is voor de winter...
Nu voor de zomer, wil ik de zon nog eens goed gebruiken...

Er zijn verschillende oplossingen voor mij beschikbaar en ik aarzel:
- Installeer commerciële vacuümsensoren (bricod-type... voor 270€ of 353€, afhankelijk van het aantal buizen)
Het voordeel is dat het meteen klaar is, je hoeft het alleen maar uit de doos te halen en wat te loodgieten.
En dan de installatie en evolutionair, door een wisselaar en antivries toe te voegen, zal hij zelfs in de winter kunnen functioneren.
Het ongemak zit waarschijnlijk vooral in het buitensporige vermogen, zelfs in een configuratie met 9 buizen. Ik moet daarom zorgen voor een effectieve ontladingslus (schommelend heet water in de natuur) of de sensor gedeeltelijk maskeren, anders hallo tegen oververhitting.

- Maak ofwel een "zelfgemaakte" platte sensor. Ik zie er eigenlijk geen voordeel in. het zal lang duren om te doen, net zo duur en minder effectief dan een vacuümsensor. Bij de limiet zou het enige voordeel een gegarandeerde levensduur zijn en de mogelijkheid om beide te repareren, zelfs in geval van bezorgdheid.

- Gebruik ofwel de truc van de zwarte polyethyleen buis die gewoon op het dak is geplaatst. Het is erg inefficiënt maar goedkoop en snel te installeren en zeker meer dan genoeg van mei tot september.

- Of ? iets waar ik niet aan had gedacht...

Welke oplossing is volgens u de beste?
Wetende dat ik in ieder geval een circulator nodig zal hebben, en dat het beheer van de installatie zal worden verzekerd door de kleine programmeerbare automaat die al aanwezig is (Crouzet Millenium II)
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

voorpaard installatie




par tigrou_838 » 16/05/11, 15:28

hallo forhorse, voor je sensor raad ik een platte sensor aan, deze is goedkoper, gemakkelijker te installeren en beter bestand tegen de tijd dan de buizen, en als je de juiste helling plaatst, zou je zomer of winter warm water moeten hebben zonder oververhittingsprobleem, kijk op de APPER-site is er alles wat je nodig hebt.

ps: uiteraard spreek ik in een gesloten circuit met antivries.

ps2: Ik woon niet ver weg en kan een wandeling in de Vogezen komen maken om het te bespreken.

tigrou
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 47-gasten