Langdurige opslag van radioactief afval

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/01/07, 18:32

cuicui =>

Daar heb je een "vriend" die je gevecht voor de z-machine (hij wordt proteus genoemd) in de forum van N.Hulot:
http://forum.pacte-ecologique-2007.org/ ... php?id=502

Maar wat gebeurde er toen echt in het Sandia-laboratorium? In een artikel dat deze maand in de Physical Review Letters is gepubliceerd, veronderstelt Malcolm Haines, consultant voor Sandia, dat deze verrassende temperatuur te wijten is aan het verschijnen van talloze instabiliteiten op het "stagnatiepunt", dat zou binnen een paar nanoseconden een aanzienlijke hoeveelheid magnetische energie omzetten in thermische energie

Er is momenteel onderzoek gaande om meer te weten te komen over dit fenomeen. Volgens Malcolm Haines zou het verkrijgen van dergelijke temperaturen in elk geval zeer nuttig kunnen zijn: het zou de studie van zonnevlammen vergemakkelijken en ook de bouw van compactere en goedkopere kerncentrales mogelijk maken.

U kunt zich eenvoudig registreren om uw argumenten en links naar voren te brengen. Ik heb geen gelegenheid gevonden om naar N.Hulot te schrijven ......... het is nog steeds ONGELOOFLIJK.

Naar mijn mening kent hij de z-machine niet, of hij beschouwt het als een gek iets. Wat me het meest verbaast, is dat JM. Jancovici (site www.manicore.com) spreekt er nergens over op zijn site, noch in zijn boek "Le plein SVP" ........ dat verbaast me enorm omdat hij zeer bekwaam en wetenschappelijk (polytechnicus) is, wat niet het geval is van N. Hulot en ik heb het niet over de Groenen, en de andere kandidaten Sarko, Sego et cie * ...........

maar bij Janco kunnen we vragen in zijn mailbox achterlaten.

Dus ik ga hem vragen of hij weet ... ik heb een post-it nodig omdat ik "melk op het fornuis" heb.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 28/01/07, 21:00

Hallo, Jean63.
Hoe is het met je?
Bedankt voor uw info op de forum Pact-Ecology 2007 waarvan ik weet dat ik tussenbeide is gekomen in "NUCLEAR CLEAN": Z-MACHINE of ITER "gelanceerd door Looney4atunes. JV, verdediger van ITER, antwoordde me over z-pinch: 'We moeten de Amerikanen en het leger deze kwestie laten regelen.' Het is vrolijk.
Inderdaad, er is geen manier om te communiceren met de (nu ex) kandidaat.
Ik ben erg blij dat Proteus de fakkel heeft overgenomen met zijn nieuwe gedeelte: 'Waarom praten politici niet over de Z-machine?'. Dank aan hem, want ik begin moe te worden.
Jancovici heeft inderdaad een mailbox om hem te bereiken. Ik heb haar net gemaild. Als hij het nog niet weet, zou het hem moeten interesseren. Ik wacht op zijn antwoord.
A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/01/07, 22:47

Hallo, Jean63.
Hoe is het met je?

Wel een beetje beter omdat ik mijn medicatie veranderde na een ongewenste bijwerking met de vorige. Ik gebruik Lyrica, een recent medicijn uit de VS, voor chronische neuropathieën.
Ik doe ook mesotherapie: 4e sessie na morgen.

En toen bestelde de arts me nog steeds een MRI in 2 weken.

Voorlopig ben ik ermee bezig, ik wil de doses Lyrica (verslaving) niet verhogen.

Voor de z-machine vrees ik dat deze nog lang in handen van het Amerikaanse leger zal blijven.

Wacht op het antwoord van Jancovici ....
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 29/01/07, 01:24

Cuicui schreef:[...] Mijn bericht bijwerken? Wat is het precies ? Hervat de post "Iter en z-machine"? Om bij te werken, zou het nodig zijn om nieuwe informatie te hebben, en alleen de site van JPP (die hier niet zo goed te zien is) geeft er een. [...]
Als je geen specifieke "Z-Machine" -post hebt, zou het naar mijn mening de moeite waard zijn om er een te maken.

Ik, als ik informatie over de Z-Machine wil, zou ik er niet naar zoeken op een post over nucleair afval of op een post die te maken heeft met ITER ... Volg je mij?

Dus alle referenties die je hebt geplaatst (en waar ik niet naar heb gekeken omdat het me irriteerde, sorry ... :? ) je kunt ze beter op een plek zetten waar je daar alleen over zou praten ...
En elke keer dat je bijwerkt, springt het bericht omhoog en verschijnt het in de mailboxen van de abonnees van de discussie ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY

Betreft: Langdurige opslag van radioactief afval




par lio74 » 29/01/07, 22:56

Houthakker schreef:Artikel over Futura-Sciences wat aangeeft dat er nog werk aan de winkel is om gevaarlijk afval gedurende zeer lange periodes veilig op te slaan.


hallo allemaal,

geen tijd gehad om alles te lezen ... moet het nemen ... maar daar wordt het gegijzeld door gedeeltelijke beoordelingen : Lol:

slechts een korte interventie om te zeggen dat ik een EDF-document over het onderwerp heb ... een zoli PDF alles in kleur ...
als er anti-nucleaire zijn die de oren van dit document willen snoeien ... alsjeblieft : Cheesy:

document EDF

naar je muizen ... klaar ... klik : Lol:
begonnen met breken!
wees toch niet te moeilijk ... er zijn jongens die hun hoofd moesten breken om deze prachtige com doc te maken ...

ja nog een laatste ding ... sinds de eerste tests in 1976 zou er het equivalent zijn van 10 olympische zwembaden in langdurig radioactief kernafval !!!

@+

[Modo Targol Modo] Correctie van links [/ modo Targol Modo]
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 29/01/07, 23:58

Houthakker schreef: Ik, als ik informatie over de Z-Machine wil, zou ik er niet naar zoeken op een post over nucleair afval of op een post die te maken heeft met ITER ... Volg je mij?
Dus alle referenties die je hebt geplaatst (en waar ik niet naar heb gekeken omdat het me irriteerde, sorry ... :? ) je kunt ze beter op een plek zetten waar je daar alleen over zou praten ...
En elke keer dat je bijwerkt, springt het bericht omhoog en verschijnt het in de mailboxen van de abonnees van de discussie ...

Bedankt Bucheron.
Dat is alles, ik heb alles begrepen! Leg het me maar lang genoeg uit ...
Ja, het is een goed idee. Ik zal proberen het grootste deel van mijn interventies te groeperen. Wanneer ik over een ander bericht over dit onderwerp wil spreken, in plaats van mijn sandwich opnieuw te beginnen, volstaat het om naar het speciale bericht te verwijzen.
De referentie die als mijn handtekening dient, presenteert het onderwerp goed. De anderen zijn voor degenen die meer willen weten: de reeks artikelen die JPP aan de zaak wijdde toen het nieuws hem bereikte.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 30/01/07, 09:36

cuicui =>

Heb je Jancovici om informatie over de z-machine gevraagd? weet hij dat?

Het ondersteunt kernenergie en het is begrijpelijk met betrekking tot de CO2 die wordt uitgestoten door fossiele brandstoffencentrales, maar er is nog steeds dit enorme probleem van afval dat niet is opgelost.

Het laatste idee dat ze vonden om nucleair afval te begraven: het Brocéliande-bos in Bretagne, ze zijn erg blij Bretons !! .... nu al dat ze een natuurlijke bestraling hebben met radon!

Gisteren, om 19 uur FR3, was er een presentatie van de verdeling van CO2-uitstoot in Europa:

1 - Productie van elektriciteit door thermische centrales (terwijl 80% in Frankrijk wordt geproduceerd door kerncentrales!).
Hoe het probleem op te lossen zonder ons elektriciteitsverbruik te verlagen?

-------------

Zie de FR3-logboeken (19 uur):

Dit is de bijdrage van mijn dochter Alix aan het werk aan de stijgende wateren van de oceanen op LEGOS / CNES in Toulouse:

JT middag-pyreneeën van 29/01 tot 19 uur (opwarming van de aarde: 00,43 / werk van een jonge Toulousaine)
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 12/05/11, 11:31

De totale kosten van de stortplaats van Bure worden verder verhoogd. We hadden het in het begin over 5 miljard euro, toen 15, toen 20, toen 25, en nu is het 35 miljard euro :

http://www.sciencesetavenir.fr/depeche/ ... debat.html

http://www.lavieeco.com/depeches/Le-vra ... 1.xml.html

http://percysoustension.pagesperso-oran ... te_01.html

http://www.paperblog.fr/4257545/laborat ... la-farine/

http://blefondation.e-monsite.com/rubri ... 11789.html

(tenzij ik me vergis) 35 miljard euro is 3 keer de marktwaarde van AREVA! : Lol:

:schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Stipe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 07/01/11, 14:36
Plaats: Oise (60)




par Stipe » 12/05/11, 13:41

Om te lezen (kijk alsjeblieft niet naar de site-sponsors tot na het lezen van het artikel : Lol: ):
http://www.paristechreview.com/2011/05/ ... a-dechets/

Mijn favoriete passage:
Misschien heeft de nucleaire industrie zich vanaf het begin op het verkeerde probleem gericht, zegt William Nuttal, universitair hoofddocent technologie aan de Judge Business School van de Universiteit van Cambridge.

"Al 50 jaar", zegt Nuttall, "hoorde de industrie dat het publiek bang was voor de gevaren van kernenergie en 50 jaar lang werkten ze aan het verminderen van het gevaar, terwijl ze waarschijnlijk hadden moeten werken aan het verminderen van de angst" .
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/05/11, 14:19

Leo Maximus schreef:De totale kosten van de stortplaats van Bure worden verder verhoogd. We hadden het in het begin over 5 miljard euro, toen 15, toen 20, toen 25, en nu is het 35 miljard euro :

http://www.sciencesetavenir.fr/depeche/ ... debat.html

http://www.lavieeco.com/depeches/Le-vra ... 1.xml.html

http://percysoustension.pagesperso-oran ... te_01.html

http://www.paperblog.fr/4257545/laborat ... la-farine/

http://blefondation.e-monsite.com/rubri ... 11789.html

(tenzij ik me vergis) 35 miljard euro is 3 keer de marktwaarde van AREVA! : Lol:

:schok:


En nogmaals, het bevat geen handboek voor toekomstige generaties, dat over 50 jaar zal uitleggen wat onze manier was om dingen te zien, waar zijn de gevarenzones, hoe ons alfabet te interpreteren ... kortom ... alles dit is zo onzin en een misdaad tegen de mensheid ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Ahmed, Bing [Bot], Google [Bot], Remundo, sicetaitsimple en 268 gasten