Koolstofbelasting in Frankrijk, het wordt weer verlaten ... Ecolomania?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
MAMO
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 52
Inschrijving: 23/08/09, 12:34
Plaats: 85 vendee




par MAMO » 29/12/09, 22:58

Wees niet te snel blij: evil::

PARIJS – De Constitutionele Raad heeft dinsdag een CO2010-belasting geannuleerd, een vlaggenschipmaatregel van de ontwerpbegroting voor 1 die op XNUMX januari in werking zou treden, maar de regering besloot onmiddellijk een nieuwe tekst te presenteren.

Het irriteert me :kwaad:!
0 x
Doe het zelf ...
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 30/12/09, 11:57

De zin die geciteerd moet worden:
Zo waren "thermische centrales die elektriciteit produceren, emissies van de 1.018 meest vervuilende industriële sites" (raffinaderijen, cementfabrieken, cokesfabrieken, enz.), personenvervoer door de lucht en over de weg volledig vrijgesteld.


Kortom, alles wat het meest vervuilt werd vrijgesteld omdat het hen te veel geld zou hebben gekost, dat niet eerlijk onder de aandeelhouders had kunnen worden verdeeld.

Het probleem: wie gaat betalen als de vrijstellingen worden afgeschaft?
Ik kan je nu al vertellen dat het niet de aandeelhouders zullen zijn...

SixK
0 x
laetitia.grinevald
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 12/04/11, 11:14

Om meer te weten te komen, wordt er een conferentie georganiseerd




par laetitia.grinevald » 12/04/11, 11:59

Houd er rekening mee dat er op Sciences Po Parijs, donderdag 14 april 2011, van 17 tot 19 uur een conferentie wordt georganiseerd over het thema "Koolstofbelasting, milieu en concurrentievermogen van Europese bedrijven"

Deze conferentie staat open voor alle doelgroepen en als u wilt komen, hoeft u zich alleen maar te registreren op het volgende adres:

https://spreadsheets.google.com/embedde ... bVJ3ZVE6MQ

https://www.econologie.info/share/partag ... FCe85T.pdf
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 12/04/11, 12:04

Bedankt voor de info Laetitia, en welkom hier!

Een kleine "vrouwelijke" revival hierover forum Het kan geen kwaad, heren!

: Cheesy:

ps: de Google-link is HS... Ah, het is goed dat er een extra " aan het einde stond, ik heb het gecorrigeerd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13

Re: Koolstofbelasting in Frankrijk, daar gaan we weer...Ecolomania?




par nonoLeRobot » 06/06/23, 22:58

Post graven

Bijna 15 jaar later een mooie en uitgebreide video over het onderwerp door de waker:


Mensen begrijpen eindelijk het concept en dat belastinggeld niet wordt verspild.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 196-gasten