Motor met "split"-cyclus

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Motor met "split"-cyclus




par houthakker » 26/01/06, 12:21

Ik hoorde hierover halverwege de jaren 90 en kwam zojuist een website tegen die erover sprak, met een link naar de "officiële" (?) site: http://www.splitcycle.com.au/

Un forumIs de redacteur van Econology al geïnteresseerd in deze technologie?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 26/01/06, 12:31

Ik heb erover gesproken in mijn studie over nieuwe energieën ( https://www.econologie.com/articles.php?lng=fr&pg=27 )...maar zoals alle rotatiemotoren geloof ik niet meer echt in hun commerciële toekomst...

Je hebt serieuze technologische argumenten nodig om onze dierbare alternatieve motor te onttronen...die in 99,9% van de motoren ter wereld wordt gebruikt...

En als we de ontwikkelingen op het gebied van alternatieve motoren zien, begin dan vanaf 0 (behalve de revolutionaire motor, maar laten we niet teruggaan...zie een bepaalde .pdf : Lol: ) is ondenkbaar... om nog maar te zwijgen van industriële inertie (materiële maar ook menselijke investeringen, bijvoorbeeld, alle opleidingen zouden moeten worden herzien...)...

Kortom, een droom op papier, ook al bestaan ​​er soms prototypes...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 26/01/06, 13:40

Oké, ik ga je studie nog eens lezen... : Wink:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 26/01/06, 13:46

Nou, er was niet veel over deze engine... gewoon een samenvattende presentatie (uiteraard heb ik niet de analyse gezegd die ik zojuist eerder deed)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Jean-Francois
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/11/04, 00:18
Plaats: Poitiers in de Vienne




par Jean-Francois » 26/01/06, 23:51

Econology schreef:Nou, er was niet veel over deze engine... gewoon een samenvattende presentatie (uiteraard heb ik niet de analyse gezegd die ik zojuist eerder deed)


Nou, als er te veel bewegende delen in dit ding zitten......betaal voor je bloedbad als één element kapot gaat....en het detail KI-TU is zo betrouwbaar ?? ? niet dat ik afbreuk doe aan deze motor, maar het is nog steeds een Zwitsers horloge met al deze versnellingen. De logica dicteert dat "eenvoudige mechanica betrouwbare mechanica" is (eindelijk de logica van de oude schurkenkampioenen van leppasta en rood bloed)

Ik geef de voorkeur aan een wankeltype of liever een "renesis" van RX7 of 8... toch echt eenvoudiger : Cheesy:

hier is voilou :P
0 x
jeff me geboren met een stok in de ene hand en een lasstation in de andere :-)
... ______
... / ______ \
. (00 00 = H =)
..IiI "" "" "" III Vraoummm .. !!!!!
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 27/01/06, 10:06

Hij had het over de inhoud van zijn studie, niet over de werking van Split! : Lol: : Cheesy: : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 27/01/06, 22:08

Wat aanvullende informatie...

Tijdens het zoeken kwam ik deze site tegen: http://membres.lycos.fr/splitcycle/index.htm
wat het proces vrij goed uitlegt, maar als je overal naartoe gaat, zul je onderaan een nogal grappige pagina vinden die betrekking heeft op een e-mailuitwisseling met een voormalig student van een werktuigbouwkundige school die aan dit onderwerp werkte.. .

Je ziet daar tegenstrijdige meningen, de ex-leerling die technologie begraaft terwijl zijn voormalige leraar hem verdedigt... Interessant : Wink:

Als we op de SCT-II-site zoeken, zien we dat een nieuw Australisch team de naam en de technische basis heeft overgenomen die door het oude was verlaten en nieuwe ontwikkelingen heeft doorgevoerd.

Op deze pagina: http://www.splitcycle.com.au/lastknown/index.html we vernemen dat een van de prototypes van deze motoren blijkbaar heeft deelgenomen aan de Shell Eco-Marathon van 2001.

Heeft iemand nog andere informatie?
0 x
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 14/02/06, 21:28

Welnu, ik zou benieuwd zijn naar de efficiëntie van zo'n gascentrale.
Naar mijn mening mag het niet hoog vliegen met de wrijving die dat met zich meebrengt.
En hier is de standaardprijs...
Maak je geen zorgen als je enig idee hebt hoe je een tandwiel moet maken, ik heb er al een gemaakt, en veel succes met het industrialiseren van het ding.
Ik vind deze motor helemaal niks, mooi is hij zeker, maar het is alles behalve een goede motor.
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 29/03/06, 11:39

Ik denk dat het belangrijkste voordeel van deze motor het vermogen per liter is, wat fenomenaal moet zijn omdat de zuigers klein zijn (lage traagheid) de slag erg kort is (geen drijfstang) een modelmotor met een gelijkwaardige cilinderinhoud draait gemakkelijk op 25 tpm, dus deze gegeven het feit dat de slag erg kort is en er bijna geen alternatieve bewegende massa is behalve de zuiger zelf, zou deze gemakkelijk tot 000 tpm moeten kunnen gaan (d.w.z. 100 keer meer dan een traditionele motor) of liever pulsaties of trillingen aangezien bij Bij elke heen- en terugreis van een zuiger maakt de nok slechts een zesde draai...
bovendien is het een 2-takt dus het vermogen per liter is verdubbeld ten opzichte van een 4-takt
maar het is waar dat het net een gascentrale is. Ik denk dat de betrouwbaarheid er moet zijn, want hij draait niet erg snel (de snelheid van de zuiger wordt gedeeld door 72!!!) bij 5000 pulsaties min. bijvoorbeeld wel (5000 / 72) 70 omwentelingen/min op de motoras, of bijna 1 omwenteling per seconde, het koppel moet ook fenomenaal zijn....
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 186-gasten