Idee van duurzame energie aan zee?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...

Is deze oplossing mogelijk en haalbaar?

De peiling is verstreken op 08 / 02 / 10, 11: 13

Ja!!!
3
75%
Neen!!!!
1
25%
Ik weet het niet, maar om te studeren...
0
geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 4
kris
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 08/01/10, 11:05

Idee van duurzame energie aan zee?




par kris » 08/01/10, 11:13

Hallo,
na diverse onderzoeken stel ik mezelf de volgende vraag, zou het mogelijk zijn om een ​​soort van vlotter (zee/oceaan) type grote boot te maken dus gedeeltelijk ondergedompeld, om in deze vlotter een rampomp te plaatsen gekoppeld aan een turbine en een lenspomp om te legen te veel water?
Ik weet niet of ik mezelf verstaanbaar heb gemaakt, maar het idee was om water door een wand van de vlotter naar binnen te brengen, om het via een turbine in elektriciteit om te zetten en als er niet genoeg druk is een ram te plaatsen die dit water van de zee laat stijgen en dan lager het door een bepaalde stroom in een turbine die een bepaalde KWh zal leveren waarvan een deel zou worden gebruikt om de overloop die door de ram wordt gegenereerd, te evacueren?
Het is beter?
Is dit mogelijk? is het winstgevend?
Dankjewel voor je antwoorden.....
0 x
Wat nog meer!!
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 08/01/10, 11:49

Ik heb de enquête beantwoord voordat ik goed had gelezen... Er zijn methoden om de energie van de zee te benutten, maar degene die u voorstelt, werkt niet: u verliest de energie die u opdoet door naar binnen te gaan om de zee te verlaten.

De ram verspreidt een deel van de binnenkomende energie en werkt alleen met voldoende druk, hij verhoogt ook maar een deel van het volume van het binnenkomende water. U zult daarom de lenspomp moeten laten draaien en de energie van de turbine verbruiken.... Met de energieconversiefactoren (~90% voor de dynamo, ~80% voor de opslag en vervolgens ~80% voor de pomp) tussen de productie van energie en het gebruik ervan, het is slechts een kwestie van tijd, maar de schipbreuk is verzekerd...

Aan de andere kant kun je proberen een gelijkaardig systeem in een vaste positie aan te passen en te profiteren van de getijdenenergie... en voilà, hier is de beroemde Rance-fabriek weer.

Je kunt ook osmotische drukverschillen benutten, maar dat is complexer.

Of de energie van de deining met een vlotter...

Maar de eeuwigdurende machine die energie produceert door een zinkende boot te vullen en eruit te laten springen, die werkt niet!
0 x
kris
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 08/01/10, 11:05




par kris » 08/01/10, 12:03

Bedankt voor dit antwoord, ik had al naar het getijniveau gekeken, maar het duurt minimaal 5 meter om interessant te zijn, dus niet waar ik van plan ben om me te vestigen.... en ik ben dol op het beeld van de boot die ik citeerde:
"Maar de eeuwigdurende machine die energie produceert door een zinkende boot te vullen en te redden, die werkt niet!"
Nou, jammer dan...
Bedankt voor je antwoord in ieder geval
0 x
Wat nog meer!!
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

getijdenenergie




par Oli 80 » 17/01/10, 18:34

hallo, hier is wat er al bestaat op het gebied van getijdenenergie

http://domsweb.org/ecolo/energie-eau.php

er is ook een door golven aangedreven pomp

http://news.cnet.com/8301-11128_3-9952575-54.html,

filmpje van de werking ervan http://greenenergytv.com/Watch.aspx?v=1606752422
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 17/01/10, 20:56

Ja om energie uit de zee te halen Rest de hoe:

Eerste manier, recupereer de potentiële energie die wordt veroorzaakt door de getijden. Dit zijn de getijdencentrales zoals de centrale van Rance.
Probleem, de rivier is afgesloten voor boten.
Dit kan ook worden overwogen voor canyons. Je kunt je zelfs voorstellen kustinfrastructuur te bouwen om water op te slaan tijdens vloed. Als je de grootte ziet van de kunstmatige eilanden en de dammen die tegenwoordig worden gemaakt, is dit niet ondenkbaar. Daarnaast kunnen we zowel een productie hebben bij het vullen als bij het legen van het "bassin".

Tweede manier, met behulp van de kinetische energie van oceaanstromingen. Dit zijn getijdenturbines, zoals die voor de kust van Engeland onder water staan. Kuststromingen zijn veel stabieler en voorspelbaarder dan winden. De door het water getransporteerde energie is aanzienlijk en er zijn geen "burst"-fenomenen die de windturbines beschermen.

Derde manier, met behulp van golfenergie. Verschillende prototypes werken en projecten bestaan. De kinetische energie van de golven (zeeslangsystemen) en de potentiële energie van de waterkolom worden teruggewonnen met drukvariatiesystemen of stijgende en dalende boeien door generatoren aan te drijven.

De vierde manier is om de thermische energie van de oceanen te gebruiken door koud water op diepte op te vangen en warm water van het oppervlak of van thermische installaties (zon/fossiel/nucleair) te gebruiken.

Er is veel energie om te herstellen. Het mariene milieu is echter een agressieve omgeving die meer beperkingen oplegt dan continentale infrastructuren, zowel wat betreft de materiaalkeuze als het onderhoud van constructies. Maar we weten hoe het moet, het is duurder.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: Idee van hernieuwbare energie aan zee?




par Oli 80 » 19/03/11, 19:11

kris schreef:Hallo,
na diverse onderzoeken stel ik mezelf de volgende vraag, zou het mogelijk zijn om een ​​soort van vlotter (zee/oceaan) type grote boot te maken dus gedeeltelijk ondergedompeld, om in deze vlotter een rampomp te plaatsen gekoppeld aan een turbine en een lenspomp om te legen te veel water?
Ik weet niet of ik mezelf verstaanbaar heb gemaakt, maar het idee was om water door een wand van de vlotter naar binnen te brengen, om het via een turbine in elektriciteit om te zetten en als er niet genoeg druk is een ram te plaatsen die dit water van de zee laat stijgen en dan lager het door een bepaalde stroom in een turbine die een bepaalde KWh zal leveren waarvan een deel zou worden gebruikt om de overloop die door de ram wordt gegenereerd, te evacueren?
Het is beter?
Is dit mogelijk? is het winstgevend?
Dankjewel voor je antwoorden.....

Goedenavond, over de hydraulische ram, waarom een ​​turbine toevoegen die de waterdruk van de ram zou gebruiken, we zouden gewoon de slagen van de ram kunnen gebruiken als drijvende kracht zoals hier http://www.youtube.com/watch?v=iKhXmPqm7og
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 19/03/11, 19:46

Het meest veelbelovende dat ik ken is dit: https://www.econologie.com/forums/wavegen-us ... t8147.html
Dernière édition par Christophe de 21 / 03 / 11, 10: 31, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 21/03/11, 08:35

Ik deed een tweerichtings-doe-het-zelf voor een zeiler wiens boot 6 maanden per jaar nat is in de monding van de Charente... Hij was verrast door de effectiviteit van de truc. Een kleine dynamo (gerecupereerd van een kleine mariene windturbine gevonden in de moerassen na Xintia) op de schroefas; laadt de batterij op bij opkomend en neergaand tij .... Tot het punt dat het de lichten aan kan laten (de kleintjes om het schip te signaleren) 24/24. Nog een voordeel, de schroef wordt minder vuil, het nadeel is dat de afdichting tussen de romp en de schroefas sneller slijt... Ja, nog iets... Vergeet hem niet los te maken als je onder motor vaart. .. : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 259-gasten