Fukushima nucleair; ondertekenen een contract groene stroom!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Fukushima nucleair; ondertekenen een contract groene stroom!




par Christophe » 13/03/11, 14:39

Alles is in de titel.

volgend de huidige nucleaire ongeval in Japan naar het centrum van Fukushima Daiichi en Fukushima DainiIk stel de volgende ding om al diegenen die zich zorgen maken door deze ramp en die blijven, ondanks goede zandsteen, financiën kernenergie: stoppen met de financiering van de nucleaire en neem een ​​groene gebruikelijke stroom contract !!

Voor de Belgische Electrabel, is het dit: http://www.electrabel.be/residential/pr ... ion=splash

Meld ik me nu! (Ja, ik was niet ...)

Een forward ... met inbegrip van alle anti-nucleaire activisten waarvan het aantal 1 paradox is meestal door te gaan met kernenergie te financieren! https://www.econologie.com/forums/catastroph ... 10584.html

ps: een groen contract is misschien niet perfect, maar het is gemakkelijk en beter dan niets en bij ons zijn de meerkosten laag, zelfs "negatief" (we zitten al op 22 cts / kWh voor 60% kernenergie ja! !) ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 13/03/11, 15:06

Kopiëren en plakken uit: https://www.econologie.com/forums/catastroph ... 10584.html

sen-no-sen schreef:Van mijn kant is het al gedaan, maar ik moet toegeven dat het principe van de 'consumentenstem' (dingen veranderen door te kiezen voor kopen) me ergert aan het hoogste punt, en bewijst dat we ons nu in een situatie bevinden "Merchant Citizenship" -benadering. :onheil:

Terloops herinner ik me dat het een heer (momenteel staatshoofd) was die (in overeenstemming met Areva natuurlijk) had besloten toen hij minister van Industrie was voor de energieoriëntatie van Frankrijk (bijna alle Nuke) in weerwil van de "Vox populi" en de meer deugdzame keuzes die daaruit zouden kunnen voortvloeien ...


Mijn antwoord:

sen-no-sen schreef:Van mijn kant is het al gedaan, maar ik moet toegeven dat het principe van de 'consumentenstem' (dingen veranderen door te kiezen voor kopen) me ergert aan het hoogste punt, en bewijst dat we ons nu in een situatie bevinden "Merchant Citizenship" -benadering. :onheil:


Ik begrijp niet goed; maar het is de enige levensvatbare en duurzame methode tegen misbruik lobby's ...

sen-no-sen schreef:Terloops herinner ik me dat het een heer (momenteel staatshoofd) was die (in overeenstemming met Areva natuurlijk) had besloten toen hij minister van Industrie was voor de energieoriëntatie van Frankrijk (bijna alle Nuke) in weerwil van de "Vox populi" en de meer deugdzame keuzes die daaruit zouden kunnen voortvloeien ...


Juist de stemming van de consument is wat economisch telt! Dus de vox populi te horen op deze manier!

Dus droom een ​​beetje; wat er zou gebeuren als 10 miljoen Fransen een contract 2011 groen getekend? Ik bedoel, is dat EDF zou kunnen volgen? Of langs de nucleaire kWh?
Dernière édition par Christophe de 13 / 03 / 11, 15: 31, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 13/03/11, 15:24

Christophe schreef:Ik begrijp niet goed; maar het is de enige levensvatbare en duurzame methode tegen misbruik lobby's ...


Ja, ik ben het met u eens, maar u vindt deze situatie normaal in een regime dat als "democratisch" wordt gekwalificeerd.
In een verantwoordelijke samenleving, moeten de burgers kunnen kiezen via de stembus en niet door hun RIB!


Christophe schreef:Dus droom een ​​beetje; wat er zou gebeuren als 10 miljoen Fransen een contract 2011 groen getekend? Ik bedoel, is dat EDF zou kunnen volgen? Of langs de nucleaire kWh?


Het is in de droom, in feite, net als het feit om geld op te nemen van banken om het systeem instorten ... resultaat: :?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 13/03/11, 15:41

sen-no-sen schreef:Het is in de droom, in feite, net als het feit om geld op te nemen van banken om het systeem instorten ... resultaat: :?


Oké, niet mee eens, als er een echte wil is om 'schoon' te maken, zullen fabrikanten zich moeten aanpassen ...

Volgens de raming op de link electrabel ga groen zou mij te redden een chouilla (10 € / jaar) in vergelijking met de nuke te 60% ofwel 4000kWh (sommigen zullen springen is het dubbele in Frankrijk):

Beeld

Beeld

All inclusive ca komt nog terug naar 25 ct / kWh (nuke of groen) ... Sommige mensen zijn vettige in België ... :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 13/03/11, 15:47

Christophe schreef:

Oké niet mee eens, als er een echte wil is om 'schoon te maken' zullen de fabrikanten zich moeten aanpassen ..


Dat is het probleem, fabrikanten zijn goed van bewust dat de wil van de burgers is vrijwel afwezig.
Ten aanzien van kernenergie, is de situatie nog erger met de klimaatverandering, de I-may-care houding is algemeen!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 13/03/11, 16:11

sen-no-sen schreef:industriële weet heel goed dat de wil van de burgers is vrijwel afwezig.


Dus we doen dit allemaal forum, partij van de "quasi" ... : Cheesy:

Pkoi green deals ze worden aangeboden als zij enfoutaient als dit is?

Goede zal mijn contract veranderen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 13/03/11, 16:38

Als voorbeeld van de "keerzijde" die hierboven is genoemd, is hier een artikel van het equivalent van het INC / UFC Que Choisir over de "kwaliteit van vertitude" ( :D ) Van groene stroom in België:

Groene stroom: niet zo groen is

Elektriciteit naar verluidt 100% groen is niet per se, of slechts ten dele. U kunt door oplichters, door uw leverancier van keuze, ondersteuning van het beleid van een bedrijf dat zich richt op de ontwikkeling van hernieuwbare energie. In alle gevallen, heeft u recht op meer transparante informatie over de precieze oorsprong van de elektriciteit die u koopt.

* Item: Groene Stroom: niet zo groen als dat!
https://www.econologie.info/share/partag ... hI00Jo.pdf

* Ons persbericht over groene stroom
http://www.test-achats.be/energie/contr ... 704823.htm

Vergelijk Elektriciteit tarieven

U kunt hernieuwbare energie ondersteunen door middel van de keuze van de energieleverancier. Maar neem de moeite om de tarieven van de verschillende aanbieders te vergelijken. Kiezen voor de meest voordelige formule zal u toelaten om grote besparingen te realiseren. Als abonnee van Test-Aankoop, kunt u soms een exclusieve voordeel.

* Energie: wie uw leverancier te worden?
http://www.test-achats.be/serviceSelector/energy/fr/

Samenwerking met Greenpeace

Dergelijke provider betaalt meer interesse in hernieuwbare energie; dergelijke andere geeft de voorkeur om te investeren in conventionele energiebronnen, meer vervuilende uitstoot in CO2. Vanaf dit idee hebben we een vergelijking van deze in België in samenwerking met Greenpeace leveranciers.

* Indeling en beschrijving van energieleveranciers
http://www.greenpeace.org/belgium/fr/electricite-verte/

Greenpeace beoordelingsmethode

Greenpeace gebruikt al sinds 2003 een methode om te beoordelen in hoeverre het beleid van energieleveranciers echt "groen" is. Wil je meer weten over waar de milieuorganisatie rekening mee houdt, bekijk dan de videoclip.

* Video: methodologie van Greenpeace voor het evalueren van energieleveranciers http://www.youtube.com/watch?v=okj8fXsWdCI


http://www.test-achats.be/energie/elect ... 704643.htm

resultaten:

Beeld

36/100 voor Electrabel (het tegenovergestelde zou me verrast hebben van .. GDF Suez ...), kortom ik zal ergens anders kijken alvorens "pseudo-groen" aan hen over te dragen ...
0 x
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher




par fthanron » 13/03/11, 17:22

In Frankrijk zijn er vele Enercoop, dat gezegd, voor kleine subsidies, is het nog steeds een extra kosten in vergelijking met EDF en anderen ... Wat mij betreft, ik moeite hebben om de stap te zetten.
0 x
Frederic
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 13/03/11, 17:28

Meerprijs van hoeveel per jaar? Een paar honderd €? Hoe kWh?

Verras me dat zo duur als wat we betalen hier voor het nuke ca zijn: 25cts / kWh !!
0 x
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher




par fthanron » 13/03/11, 18:53

Zie de onderstaande tabel:

Beeld

Enkele tientallen extra euro's per jaar zijn altijd een paar extra euro's Christophe!

Maar ik een bestand gevraagd om deze beter te bestuderen.

@+
0 x
Frederic

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 357-gasten