Vacuümopslag van tuingroenten

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33

Vacuümopslag van tuingroenten




par clasou » 05/03/11, 12:58

Hallo,

Mijn vraag is dat we vaak de neiging hebben om de gewassen in te vriezen of te pasteuriseren, maar het zou niet verstandiger zijn om een ​​vacuümmachine te gebruiken.
Bovendien kunnen de aardbeien worden bewaard omdat ze bevroren zijn. :onheil:
cherrytomaatjes ook (ik denk aan mijn zoon die er dol op is en het nu voor een hoge prijs koopt en voor de smaak :)

Ik denk ook aan de economie die verband houdt met het gebruik van de vriezer, gezien de ruimte die deze inneemt.

Ik had er ook aan gedacht om een ​​soort meel te maken zoals voor pompoenen of atres dat, eenmaal geplet en gedroogd, ruimte bespaart.

uw mening wordt afgewacht.
a + claude
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/03/11, 14:41

Vacuüm doet geen wonderen:
Een tabel met looptijden:
http://www.machine-sous-vide.com/conser ... -vide.html

In feite houdt het vacuüm niet goed vast in poreus plastic en wordt het beperkt door de dampdruk van het water in de voedingsmiddelen en dit komt neer op het beschermen tegen oxiderende zuurstof, maar niet tegen microben en schimmel, wat betekent dat het vacuüm in de koelkast of vriezer moet worden gehouden.
Onder CO2 of N2 is waarschijnlijk net zo effectief.
Anaërobe microben zijn gelukkig onder vacuüm !!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 05/03/11, 16:01

Omdat groenten al 23 jaar een sous-vide-pro zijn, kunnen groenten niet goed onder vacuüm worden bewaard, tenzij ze bevroren zijn, sommige doen het met een mengsel van Co2-gas, maar het verandert de smaak van voedsel en verlengt met slechts 1 maand het gesprek.

Persoonlijk doe ik mijn tomaten en paprika's in plastic bakjes en vervolgens in de vriezer, ze behouden de goede smaak van het verse maar kunnen alleen worden gebruikt om te koken omdat het ze enorm verzacht!

Er is ook uitdroging, wat een optie zou zijn!
Dernière édition par Alain G de 07 / 03 / 11, 14: 04, 1 keer bewerkt.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 05/03/11, 19:20

Bedankt voor de antwoorden, maar het is niet wat ik had verwacht : Cry:

Als je het hebt over poreus plastic, zou er geen ander soort zijn.
Ik denk onder andere aan koffie, is deze vacuüm verpakt?

Voor uitdroging, ja, maar hetzelfde werkt niet bij iedereen.
sterilisatie is wellicht het beste voor kant-en-klaarmaaltijden.

Als je nog andere tips hebt voor groenten.
a + claude
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 05/03/11, 21:40

Bonsoir,

zoals hierboven vermeld, stopt het gedeeltelijk vacuüm de ontwikkeling van bacteriën of schimmels niet. CO2 is enerzijds niet nodig om het af te voeren en anderzijds, geassocieerd met water, is het een zuur dat de eigenschappen van de opgeslagen materialen verandert. Er zijn nog steeds neutrale gassen zoals stikstof ...

De vriezer heeft het voordeel dat de microbiële ontwikkeling sterk wordt vertraagd (zonder deze te stoppen) en de nieuwste generaties vriezers zijn vrij zuinig.
Onder de methoden is er zout, bijvoorbeeld sperziebonen, verdroging (het is geweldig voor champignons, appelschijfjes en vele andere dingen). Er is stoomextractie (alle vormen van aalbessen, bramen en frambozen, kersen).
Goed gecontroleerde temperatuurpasteurisatie is ook effectief.

Er is dus een keuze ...

Hartelijk
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 07/03/11, 11:13

hello,
Na nadenken denk ik dat ik me ga oriënteren op de dehydrator en waarom niet onder vacuüm gezet heeft res.
a + claude
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 07/03/11, 11:55

Hallo,
Uitdrogen is goed voor bepaalde voedingsmiddelen: druiven, pruimen, paddenstoelen, vijgen, enz., En zelfs met bepaalde protocollen, in acht te nemen.
Vaak zijn ze al eerder gedesinfecteerd met SO2 !!
Anders problemen.
Ik herinner me in de winkel gekochte gedehydrateerde of gevriesdroogde paddenstoelen vol kleine maden die we achteloos hadden gekookt en die we tijdens het koken voor vermicelli aanzagen, ze aten, totdat we beseften dat we aan het eten waren kleine maden gekookt in champignons !!! !!!!
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 07/03/11, 12:32

Ik denk vooral dat ze tot het einde van het proces moeten gaan.
Ik heb wat hazelnoten verprutst die ik in een hoekje vergat, resultaat op de hoop mest, aan de andere kant in het zuiden drogen sommige mensen de tomaten direct in de zon.
Anderen doen het in de oven met de deur op een kier op laag vuur.
Maar ik zal een machine nemen zodat ik niets heb gedaan, ik zal het niet vergeten.
a + claude
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 07/03/11, 13:26

Hazelnoten rotten of worden zeer snel door wormen gegeten als ze niet voor of na de oogst worden behandeld.
Waargenomen op mijn hazelnoten, maximaal een maand bewaard, en ik vergeet ze niet binnen een maand op te eten !! .
ik weet het niet hoe ze biologisch doen, maar het is helemaal niet gemakkelijk om ze te houden, zelfs niet in hun schaal !!!
Ik denk niet dat hazelnoten goed uitgedroogd zijn ???
Extra moeilijk ???????
CO2 of N2 kan beter ???
Of een zonnesteek bij 50 ° C of 60 ° C ??
Zelfs microscopisch kleine wormen hebben zuurstof nodig om te ademen en leven alleen onder de 40 ° C?

Ik denk dat we om deze reden veel chemicaliën binnenkrijgen, zelfs biologisch waarbij soms 10% is toegestaan ​​!!

We komen om voedsel, specerijen en anderen te bestralen zonder het te zeggen en vervolgens voor eeuwige conservering, maar de antioxidanten zijn hyper-oxidanten geworden na bestraling !!
Een echte zwendel !!!

En je eet het zonder het te weten !!!
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 07/03/11, 15:11

ben het met je eens voor de rotzooi die we eten.
voor de hazelnoten heb ik vuurvaste stenen die ooit erg heet waren op de open haard.
Worden op een bord gebakken liksteen met de gepelde hazelnoten, het dunne laagje komt er een beetje af alsof ik ze gegrild heb.
Aan de andere kant pakte ik ze dit jaar zonder dop op, maar ik liet ze in de container achter, helemaal vergeten.
a + claude
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten