Maak een hybride 205 Peugeot (benzine / elektrisch)

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/02/11, 14:11

Flytox schreef:
moimart1 schreef:En als het niet het methaan/benzinemengsel is, wat denk je dan?
Dat het een barok mengsel is : Mrgreen: Ik zie niet wat de voordelen zouden kunnen zijn (maar misschien heb je wel een idee), noch hoe je ze homogeen moet mengen, noch hoe je het methaan in een redelijk volume en gewicht kunt opslaan. In een vaste installatie met stadsgas waarom niet? Op een voertuig????? Er moeten gemakkelijkere en winstgevendere wegen zijn.
CNG-voertuigen zijn dual-fuel-modellen die afwisselend op benzine of methaan (CNG) rijden.
Het voordeel van het rijden op methaan is een vermindering van de vervuiling (vooral fijnstof). In termen van kosten zijn de besparingen zeer relatief, zo niet onbestaande.
Het heeft dus geen zin om “de 2 brandstoffen te willen mengen”, want dat zou (vanuit mijn standpunt) neerkomen op het combineren van de nadelen van de 2 brandstoffen. :?

Het enige geval waarin het gelijktijdig gebruik van 2 brandstoffen “rationeel” is, betreft de installatie van LPG of CNG op dieselmotoren. Het principe bestaat erin de motor te starten met diesel en deze te gebruiken om stationair te blijven draaien en de verbranding op gang te brengen. Voor de hoofdverbranding wordt vervolgens gasvormige brandstof gebruikt. Het voordeel is tweeledig: het gas wordt verbrand in een geschiktere motor (hogere compressieverhouding en lagere rotatiesnelheid waardoor het mengsel vollediger kan verbranden vanwege de lagere gasontstekingssnelheid).
Ten slotte maakt het behoud van de "diesel-pilootinjectie" het mogelijk om de montage van een conventionele ontsteking (zware aanpassing van de motor met bougie en het elektrische systeem ervan) te vermijden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
moimart1
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 30/06/08, 21:51
Plaats: Maas




par moimart1 » 11/02/11, 18:09

Citro, dat is precies wat mij inspireerde, ik had voertuigen gezien die op diesel en methaan reden
En ik zei tegen mezelf: waarom geen benzine en methaan, nou nu heb ik mijn antwoord...

Als ik erover nadenk, is ecologisch rijden uiteindelijk de enige manier om minder te verbruiken met een benzinemotor!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 217-gasten