Mijn huis verwarmen met de lucht van mijn veranda?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Arnaud M
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 132
Inschrijving: 31/08/05, 18:34
x 2




par Arnaud M » 11/02/11, 10:06

Het idee van Dedelco is het eenvoudigste en meest effectieve.

Buren gingen gewoon open tussen de veranda en het interieur, en ze hoefden niet de hele middag te verwarmen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 11/02/11, 10:23

dat doe ik ook, maar alleen in het weekend als ik thuis ben...
ook zou ik graag een oplossing willen installeren die ook werkt als ik weg ben...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/02/11, 13:50

U kunt bovenaan een enkele warmeluchtcirculatiepomp naar binnen plaatsen met een klep (plastic folie die de terugkeer van lucht verhindert als de ventilator stopt door een windvlaag, die in de handel verkrijgbaar is voor toilet of badkamer) en een retouropening aan de bovenkant. de bodem zonder ventilator met tevens een klep om te sluiten bij zonnig weer en handmatig te openen als de veranda warm is.

Om te automatiseren heb je kleppen nodig die worden aangestuurd door een thermostaat zoals de ventilator, d.w.z. een thermostaat die een driver activeert die een elektrische klep aanstuurt. Gemakkelijk zelf te maken met een motor- en thermostaatset van Selectronic of Conrad, als je het niet goedkoop kunt vinden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 11/02/11, 13:59

daarom ben ik van plan om door de kelder te gaan, er zal ongeveer 10 tot 12 meter kanaal zijn, dus ik denk niet dat er enige natuurlijke mechanische luchtbeweging mogelijk is zodra de ventilator stopt
dit verhindert niet de aanwezigheid van de terugslagklep aan de uitlaatzijde in de stal
de terugkeer van huis naar veranda gaat via het kattenluik dat ertussen zit en niet luchtdicht is.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/02/11, 14:33

daarom ben ik van plan om door de kelder te gaan, er zal ongeveer 10 tot 12 meter kanaal zijn, dus ik denk niet dat er enige natuurlijke mechanische luchtbeweging mogelijk is zodra de ventilator stopt

Een beetje een illusie: als de wind door dit stuk kanaal wordt geblokkeerd, zal de ventilator nog meer geblokkeerd worden.
Bovendien moet deze mantel zeer goed geïsoleerd zijn, anders gaat er warmte verloren vanuit de veranda.
Het is veel beter om een ​​zo kort mogelijk pad te hebben tussen veranda en huis, via een raam of muur tussen veranda en huis.
Een elektrische klep zal effectiever zijn dan een lang kanaal dat de doorgang van lucht in de door de terugslagklep toegestane richting niet verhindert.
Deze wordt verkocht met ventilatieopeningen voor toiletten of badkamers, geblokkeerd als ze in de uit-stand staan.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 11/02/11, 16:10

Het gebruik van een krachtige ventilator zoals degene die ik heb gekoppeld en drogerluiken zijn voldoende, zelfs als de leiding lang is, er moeten uiteraard 2 luiken zijn, één op de vloer voor de koude retour en één op het plafond voor warmteterugwinning, niets bijzonders. ingewikkeld tot nu toe! :frons:

Het is niet nodig om de wielen opnieuw uit te vinden! 8)
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 307-gasten