Spoedcursus: complete videocursus econologie

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 27/01/11, 19:50

Ik keur de nuances en opmerkingen vanObamot!

Ik ga niet in op primair anti-Amerikanisme: wat ik wilde zeggen is dat de eerste helft van deze video (ik heb hem nog niet allemaal gezien) in lijn is met het dominante Yankee-denken, hoewel het daarvan afwijkt. kritische versie...

Nu zijn er ook, en zeer gelukkig, originele individualiteiten in de Verenigde Staten!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Stipe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 07/01/11, 14:36
Plaats: Oise (60)




par Stipe » 27/01/11, 21:21

Ahmed schreef:Ik keur de nuances en opmerkingen vanObamot!
!


Ik begrijp hem ook beter sinds de laatste post (die in Tunesië belandde). : Lol: ).

De discussie concentreert zich op concrete voorbeelden, die mij meer aanspreken, met name het gedeelte over het bespaarde geld dat van geen enkel nut zal zijn in het geval van een crash of als de valuta zeer sterk dreigt te worden gedevalueerd.

Als vervolg op het argument dat erin bestaat te zeggen dat we de middelen moeten hebben om reserves te maken, ja dat is waar, daar ben ik het volledig mee eens, maar als het advies goed is, net zo goed als degenen die er baat bij kunnen hebben. ... (zelfs als het nogal egoïstisch is).

Voor de rest begrijp ik de meningen en bedenkingen van obamot beter
8) .

Dan het Amerikaanse standpunt, persoonlijk stoort het mij niet, zolang we maar weten dat het een Amerikaan is die deze presentatie maakt...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 28/01/11, 17:26

Ik heb de hele vertaling gelezen; de samenvatting zou kunnen zijn: de "De Amerikaanse manier van leven"is wat het beste is, maar ernstige bedreigingen wegen op de basis ervan, hoe kunnen we onszelf individueel of in kleine groepen beschermen tegen de gevolgen van een storing in het functioneren ervan?
Zijn leidmotief is dit:
"Als we de samenleving in haar huidige vorm willen behouden..."


Zich bewust van de tegenstrijdigheden van een systeem dat hij vereert, weigert hij elke politieke of filosofische analyse (zijn mening staat al vast!).

Dit geloof wordt weerspiegeld in zijn analyse, die geobsedeerd is door economische en financiële aspecten; Wat het onderzoek van het milieuvraagstuk betreft, het beperkt zich tot de vaststelling dat de eenvoudigste monsters al zijn uitgevoerd... dit kan mensen doen afvragen!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 28/01/11, 17:38

Ik heb zijn curriculum niet gelezen, maar ik dacht aan een homeopathisch berouwvolle voormalige bankier/financier/accountant!

Het zou bijna “bijbels” zijn als “herbekering” : Cheesy: (Als Homeo weg is, waar zijn Julia en de slang dan?)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Stipe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 07/01/11, 14:36
Plaats: Oise (60)




par Stipe » 28/01/11, 21:20

Obamot schreef:Ik heb zijn curriculum niet gelezen, maar ik dacht aan een homeopathisch berouwvolle voormalige bankier/financier/accountant!


Ja, zoiets is het!

Bedankt dat u de tijd heeft genomen om het te lezen en uw mening te geven Ahmed en Obamot!
Het is behoorlijk verhelderend!
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten