Ökofen - ongebruikelijk (reclame fotomontage)

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 24/01/11, 23:58

WAUW,
sfeer hier : Lol:
Ik snap echt niet waarom je zo enthousiast wordt over dit topic...
Help Dedeleco in plaats daarvan een oplossing voor zijn probleem te vinden:
Vervanging van de gasboiler door iets eenvoudigs, efficiënts, nooit defect,...
Simpel, antwoordde hij zichzelf tijdens zijn (te veel) interventies:
1) Ontsteek de gasboiler
2) maak een gat onder het huis
3) vul hem met steentjes om de warmte maandenlang vast te houden (hier en daar verzameld, sporten is goed voor je gezondheid! x5)
4) installeer een paar goedkope zonnepanelen (we worden toch niet bedrogen! x10)
5) zet een houtkachel in (gratis verwarming, gewoon ophalen, maar sporten is goed voor je gezondheid re! x5 en deze keer vetgedrukt)
6) vergeet de luchtinlaat niet om deze niet toe te voegen aan de lijst met CO-doden (in vetgedrukte kleuren onderstreept met 10!!!)
7) Ga in je fauteuil bij het vuur zitten, denk na over je vuur en zeg tegen jezelf dat je er heel goed aan hebt gedaan je gasabonnement op te zeggen (nog een stelletje dieven daar)

voila, dat is het probleem opgelost : Cheesy:
0 x
Soms is het beter om te stoppen, reflecteren, en de juiste vragen stellen ...
Avatar de l'utilisateur
dhaulagiri
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 07/01/11, 21:57
Plaats: Gard
x 2




par dhaulagiri » 25/01/11, 00:53

Ik geef toe dat ik regels heb overgeslagen in het antwoord van Dédé: de anciënniteit begint dus effect te sorteren. Helaas onthult het lezen van elke andere regel niet, zoals in de brief van George Sand aan Alfred de Musset, een nieuwe subliminale boodschap. Maar gelukkig zat het belangrijkste voor mij in de eerste: hier word ik als rijk beschouwd. Nou dan! En waarom kun je dat zeggen, omdat ik het niet weet?

Het is grappig, maar door te kijken welke onderwerpen je overspoelt en welke toespraken je houdt, denk ik dat het steeds meer niet Ökofen is die je haat, maar degenen die ervoor betaald hebben. Wellicht een vorm van jaloezie die deze nieuwe boodschap niet tegenspreekt. Misschien ook frustratie omdat we er geen hebben. Kort. Als er voor jaloezie ruimte is voor twijfel, voor masochisme daarentegen wordt de diagnose bevestigd: er wordt je verteld dat als je binnenkomt, je een mandal zult nemen en, niet te missen, je binnenkomt met je beste profiel. Verdomd, wat een geschenk van jezelf!

Ah ja: wat de armoedekwestie betreft, een verduidelijking: ik kocht het huis met een gasboiler van De Dietrich en een lege propaantank. De ketel dateerde uit 1995 en werkte: bij onze intrek hebben we hem anderhalve week aangezet om niet (te veel) te schiften tijdens het wachten tot de pelletketel in werking was. Kort gezegd: door te “verwarmen” tot 13° 's nachts en 15° overdag, was ik ruim € 100,- aan gas kwijt. Nou, we hebben het zelf opgelost...

Op langere termijn een alternatief:

> Ik bewaar het propaan en de ketel. In 10 jaar: 1800€ propaan per jaar (gemiddeld verbruik van vorige bewoners, exclusief ECS) of 21600€. Laten we hieraan een waarschijnlijke vervanging van de ketel toevoegen: laten we zeggen 3500 € voor een geïnstalleerde condensatieketel op gas. Totaal € 25100,-. En de eventuele borg voor de tank tel ik niet mee (volgens propaniers). Ter informatie: de vorige eigenaar had een 9000F die al 15 jaar inactief was. Je moet het zonder kunnen doen...

> Ik schakel over op pellets. Over 10 jaar, op basis van een geschat verbruik tussen 3,5 ton en 4 ton per jaar (laten we zeggen 4 ton, om grofweg te tellen) tijdens een vrij serieuze thermische beoordeling: 250 €/t, verkoperstarief in mijn dorp, exclusief onderhandeling (sommige verkregen 230€/ton en wetende dat het zuiden een nogal dure regio is): 1000€/jaar of 12000€. Laten we de prijs van mijn installatie erbij optellen, openbaar voor zover ik deze op een andere heb gepubliceerd forum om de mening van andere kopers te vragen (Did kan bevestigen): € 13000. Over deze € 13000 krijg ik € 3500 heffingskorting terug. Laten we de kosten voor het zelf bouwen van mijn silo erbij optellen: € 500 (ik tel erg groot om de rekeningen te vereenvoudigen, want het is eigenlijk minder dan € 400). Totaal, na aftrek van de heffingskorting: € 22000, dus toch een paar duizend minder. En een rendement op de investering van ongeveer 8 jaar, hoop ik.
Ik heb er niets aan toe te voegen, behalve dat ik consistenter ben met mijn ambities. Natuurlijk zijn er onzekerheden die vervolgens deze berekeningen kunnen vertekenen: storingen, stijgingen van de brandstofprijzen (ook al maak ik me niet erg zorgen over propaan). En dan had ik het mis kunnen hebben met mijn inschattingen...
Uiteraard moet je wel kunnen investeren. Maar is meer investeren om minder te betalen om te functioneren beter dan minder investeren om elk jaar meer te betalen? Ik heb mijn keuze gemaakt en jij hebt het recht om de dingen anders te zien. We hebben allemaal onze eigen portemonnee...
Daarom ben ik niet rijk, maar ik hoop over 10 jaar een beetje rijker te zijn of iets minder arm te zijn, zoals je wilt. Ik had het ook zonder verwarming kunnen doen, maar voor € 100000 voor 700 m² grond gaf de Gard mij niet de mogelijkheid om een ​​passiefhuis te bouwen. Misschien ooit...

In uw ogen is het krijgen van een kind waarschijnlijk economisch net zo nutteloos als investeren in een Okofen-machine: het is een bron van problemen, het is duur en het rendement op de investering is erg lang en vooral onzeker. Maar de armen doen veel. Hoe verklaar je dat dan? Beter nog, hoe leg je het uit aan... je eigen kinderen, als je die hebt? Echt, het interesseert me, zelfs in een topic gewijd aan een Ökofen die is opgestookt met stadsgas.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/01/11, 02:49

Snel2540 :D heb niet goed gelezen wat ik schreef, omdat de steentjes volkomen nutteloos zijn, nog een onnauwkeurig idee:
geen steentjes in:

http://www.dlsc.ca/borehole.htm
gewoon gaten!!
en geen hout meer nodig!!


Ten slotte zal voor Dhaulagiri, boos omdat hij als rijk wordt geclassificeerd, net nadat hij de ketel heeft afgeschreven (€ 800 per jaar of 12 jaar, als ik de berekeningen kan volgen waarbij 10x1000=12000!), de vooruitgang op het gebied van pelletketels zo groot zijn geweldig dat het nodig zal zijn om een ​​andere, veel efficiëntere te kopen, enz.
In mijn geval is stadsgas veel goedkoper, zonder tank!!
Bovendien heeft de gasboiler al 25 jaar geen onderhoud, hoeveel voor de Okofen? , werkt in de winter, zelfs als u een maand of langer afwezig bent, wat ik betwijfel over pellets !!
Ik kan geld besparen door gratis houtblokken en snoeihout in de schoorsteen te leggen, zonder mijn stadsgasboiler aan te raken, die zal minder werken!!

Ik wil investeren met de beste oplossing, uit een prachtige collectie, om geen spijt te hebben, reden om erachter te komen en de verrassingen te zien bij het gebruik ervan.

Voor kinderen die eerder talrijk dan arm zijn, is het een instinctief gedrag van mensen van tientallen miljoenen jaren oud, waardoor we nog steeds kunnen bestaan ​​nadat we 75000 jaar geleden bijna onderdeel waren geworden van de uitgestorven soort (of zoals de Neanderthaler 45000 jaar). ), en wat in de moeilijke omstandigheden van armoede en onveiligheid, waar veel kinderen sterven voordat ze volwassen zijn, de enige manier is om de soort in stand te houden door ervoor te zorgen dat er zoveel kinderen overblijven dat er tenminste twee overblijven!!

Dit gedrag is veel ouder, aangezien we zoogdieren waren, meer dan 250 miljoen jaar geleden, waardoor we konden overleven door ons te vermenigvuldigen als ratten in de schaduw van de dinosauriërs en te diversifiëren na hun verdwijning!!
De enige manier om onze vermenigvuldiging terug te dringen is door onze levensomstandigheden te verbeteren!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
dhaulagiri
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 07/01/11, 21:57
Plaats: Gard
x 2




par dhaulagiri » 25/01/11, 09:17

Eindelijk voor Dhaulagiri, boos omdat hij als rijk werd geclassificeerd, net nadat hij de ketel had afgeschreven (winst €800 per jaar of 12 jaar, als ik de berekeningen kan volgen waarbij 10x1000=12000!)


Irriteert me? Nee, daarvoor hecht ik niet voldoende waarde aan uw woorden. Ik probeerde alleen maar een vooroordeel te corrigeren waarvan jij trouwens het geheim kent, en over een onderwerp waarvan ik duidelijk de enige van ons twee ben die het kan weten. Hoe kun je oordelen zonder iets over mijn installatie te weten? Kent u überhaupt de prijsverschillen tussen de ketels van het merk, afhankelijk van hun vermogen? Dit alles is wederom uw handelsmerk. Die van je ketel weten we niet, maar die van je karakter wel. Op een forum zoals deze is het in de mode dat het eerder het tegenovergestelde is. Ik houd er ook rekening mee dat je op 1/4 draai begint! Maar laten we verder gaan.

Omdat je mijn berichten aandachtig leest, wat wederom niet wederzijds is, corrigeer ik de fouten die je terecht hebt opgemerkt: ik heb het jaarbedrag vermenigvuldigd met 12, omdat ik dacht dat ik met een maandbedrag te maken had. Maar in werkelijkheid verandert er niets, aangezien ik in beide projecties de fout heb gemaakt. Dus ik maak een duidelijkere berekening:

> propaan: 1800€/jaar x 10 + 3500€ voor een nieuwe ketel. Totaal € 21500,-.
> pellet: 1000€/jaar x 10 + 10000€ installatie (aftrek van het belastingkrediet). Totaal € 20000.
Het rendement op de investering, dat ik aanvankelijk over 10 jaar had berekend, blijft dus bestaan theoretisch in mijn voordeel (ik benadruk om u een plezier te doen). Je zou de vervanging van de oude gasboiler kunnen verwijderen en er zou niets veranderen bijna niets aan de hand (ik benadruk nogmaals om u gelukkig te maken)... En in ieder geval is het economische motief niet alles: nogmaals, ik ben ook consistent met mezelf : Cheesy:

Tot slot geef ik u een zeer persoonlijke mening over stadsgas. Ik twijfel er niet aan dat iemand die meer verlicht is dan ik, mij indien nodig zal corrigeren.

Voor nu zeg ik “voor nu”, het is erg goedkoop. Maar thuis is de rijafstand 100 meter. Ten eerste: het aansluiten kost mij evenveel als een pelletinstallatie. Niet voordeliger dus.

Laten we er nu van uitgaan dat ik al aangesloten ben: voorlopig is het alleen vanuit economisch oogpunt interessant om op gas te rijden. Maar voor hoe lang. Hoeveel is deze energie de afgelopen jaren toegenomen, ook al is de prijs ervan gereguleerd? Hoe lang denkt u dat de staat de verkoop met verlies zal verzilveren? Om nog maar te zwijgen van de schaarste aan gas: het wordt ook gewonnen in gebieden met hoge geopolitieke spanningen: dit accentueert de risicofactor en verhoogt de economische en sociale kosten ervan. En daar, mijn Dédé, word je wat je je voorstelt, de okofenofielen: een goede idioot die de opkomst doorstaat en die hard op zijn tanden knarsetandt terwijl hij zijn steeds hogere rekening betaalt. En je tanden op elkaar klemmen betekent altijd je mond houden! Het strekt u tot eer: de opkomst van gas is langzaam maar onverbiddelijk. De dag dat de prijs volledig onbetaalbaar wordt, zul je waarschijnlijk dood zijn. Normaal gesproken niet (nog een kwestie van projectie...). Dus ik verwacht iets meer dan jij...

Als conclusie en zoals de ander zei: wij zijn altijd iemands idioot... : Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 25/01/11, 10:23

Hallo allemaal ..
De nacht brengt advies, ik heb de oplossing gevonden:
Toegewijd zappen

Zodra ik Dedeleco in de marge zie, ga ik door naar het volgende bericht. Wij verliezen niets :P
Ik zal het ook op deze post doen, nadat ik heb gezegd wat ik te zeggen had in de woorden van onze illustere president!
"Dag papa, ik vond je leuk, weet je."

JC
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/01/11, 19:05

manet42 zegt:
Bevestiging:
Ik begon heel laat met computeren (57 jaar oud). Ik worstelde met plezier, het gaat door met elke nieuwe software! Ik heb hetzelfde gevonden met de Razz-ketel


en dus zal manet42 nog veel meer "worstelen met plezier", op Visual Basic om automatisch alle dedeleco-berichten in zijn browser te verwijderen:
Wat leuk zou zijn, zou zijn om berichten van je computer te kunnen verwijderen die je niet in een bericht wilt lezen...
Zodra ik Dedeleco in de marge zie, ga ik door naar het volgende bericht. Wij verliezen niets
Dag papa, ik vond je leuk, weet je.
Met uitzondering van deze draad, waarvan werd gezegd dat deze ongedaan was gemaakt!


Met Firefox kunt u de broncode gratis verkrijgen, een gegarandeerde pijn, maar veel minder dan met Internet Explorer!!!

maar na dit grote "gedoe" zal hij dit Eliminator-programma kunnen verkopen of "zappen naar dede"(in uitbreiding op Firefox), om alles te censureren wat we niet willen zien, zowel in ouderlijk toezicht als in landen die niet genoeg gecensureerd worden!

Ten slotte moeten we niet proberen de “shadok galeislaven” uit te leggen dat ze vacuüm pompen en dat ze gemakkelijk met hun duimen kunnen draaien!!
Want als we ze dan uitleggen dat ze misschien niet meer kolven, reageren ze met sterke reacties zoals:
arme eikel
jouw waanvoorstellingen van een geestesziek persoon
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 25/01/11, 19:24

Hij slaagt erin slechter te zijn dan Sir-clandestino en dat is een geweldige prestatie, moeten we toegeven.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/01/11, 20:11

Wat doet Aerialcastor? deze puinhoop ?? met :
Hij slaagt erin slechter te zijn dan Sir-clandestino en dat is een geweldige prestatie, moeten we toegeven.


Het moet gezegd dat hij jeukt!!

Ik ga ervan afzien nog een laag toe te voegen, zelfs als het jeukt.

Citation:

Ik verlaat zeker alle dialoog met jou.

Dit is ook wat ik besloot na besprekingen over andere zonen.
Ik denk dat dit de beste reactie is om te hebben en ik nodig iedereen uit hetzelfde te doen.


En toch had ik het niet over een motorfossiel dat bevroren was tijdens de laatste grote ijstijd, 20000 jaar geleden.

http://wattsupwiththat.com/2010/12/01/s ... t-ice-age/
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 25/01/11, 20:22

Ik sprak niet met jou, maar met andere deelnemers aan de discussie...
0 x
Sparen een boom, eet een bever.

Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 294-gasten