Générale des eaux biedt

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen

Générale des eaux biedt




par manet42 » 19/01/11, 14:06

Hallo,
Ik heb deze mail net voor de 3e keer ontvangen...
Maar daar vind ik het beperkt met deze post-it. Voor een onoplettend persoon lijkt het een verplichting.
En op de achterkant zijn de prijzen voor eventuele reparaties schrijnend: € 150 om een ​​gootsteen te ontstoppen!
Merk op dat het contract het volgende jaar stijgt van ongeveer € 48 naar € 99.
Mijn waterrekening is ongeveer 200 € per jaar, hallo de verhoging als ik me abonneerde (+ 50%).

Aandacht
:onheil:

PS Check je eigen huurcontract. Bepaalde risico's zijn gedekt.

Beeld
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 19/01/11, 15:06

Grappig dat dit herinneringen oproept van 4 jaar geleden!!
Ik heb meer dan 10 brieven van dit soort van verschillende waterleveranciers, met mijn huizen in de winter (vries) en in de zomer één tot twee per jaar!!

Zo kreeg ik in juli toevallig zo'n aanbod in de Var met 3 maanden gratis verzekering die voor het einde moest worden bevestigd door te betalen!

maar een maand later, tijdens mijn afwezigheid, barstte mijn pijp ondergronds (vrij oude pijp, zomerhitte die verzwakt en vooral de bliksem onder de grond die de pijp had gevolgd, verzwakte hem (en zette mijn huis in brand), en ook drukstoten bij 20 bars soms, gezien de watertoren 200m hoger, 4 jaar eerder had mijn loodgieter een dode drukregelaar op de verkeerde plaats geplaatst na deze ondergrondse leiding!!!!!). Er wordt veel water verspild door een hoog debiet, ongeveer € 600,- tegen de tijd dat ik terugkom).

Omdat ik minder dan 3 vrije maanden had, bel ik ze, en dat leer ikze dekken geen waterverlies op de watermeter!!
Ik vraag ze dan ook om het lek te repareren en op te sporen !!
Maar de leiding moet worden vervangen en tijdens het graafwerk leer ik dat ze de leiding niet verwisselen, maar in ieder geval de twee uiteinden met elkaar verbinden, wat absurd is voor mijn door tijd en bliksem verzwakte leiding.
Toch heb ik het lek laten zoeken, ze graven een paar uur met een graafmachine, maar kan het niet!!!!
Ik had genoeg van hun nutteloze werk, schopte ze eruit en vond het lek met een houweel, groef toen mijn 25 meter lange greppel en verving de hele pijp door een nieuwe (in plaats van te sporten)!

Dus volkomen nutteloos contract, zelfs in zijn vrije fase, absurd, nutteloos wie wil niet betalen voor verloren water, een oude leiding en zijn sleuf, vervangen aangezien de normen veel veeleisender zijn geworden en al deze oude leidingen preventief vervangen moeten worden!!

In het beste geval beginnen ze met het werk, vinden het lek, repareren het en leggen je uit dat de hele leiding vervangen moet worden en dat je minstens 2000€, of zelfs meer, moet betalen om de platen te slopen, anders zul je binnenkort een nieuwe lek!!

Het is alleen een manier om klanten vast te houden voor het goedgekeurde bedrijf door u meer te laten betalen!!

Conclusie: bewaak uw watermeter, ook tijdens uw afwezigheid !!
Dernière édition par dedeleco de 19 / 01 / 11, 15: 40, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 19/01/11, 15:46

Dit contract is des te zinlozer omdat, na de werkzaamheden van de gemeente, de watermeter aan de rand van het pand is geplaatst en niet meer binnen en de leiding gloednieuw is, zorgvuldig beschermd door een omhulsel (in mijn aanwezigheid) ! (normaal is er een garantie van tien jaar door de onderaannemer, enz.).
We moesten aandringen bij het gemeentehuis, in eerste instantie werd de verplaatsing van de meter gedaan op de oude leiding (37 jaar oud maar binnenmeter dus er waren 2 gratis interventies), rechtvaardiging: niet om de privéplantages te beschadigen! maar in het geval van latere lekken? Reparaties onder onze verantwoordelijkheid....zie de noodzaak van verzekeringen, de cirkel was rond.

Toch is de presentatie van deze brief tendentieus.

JC
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 19/01/11, 16:01

Hoeveel heb je betaald? !!

In jouw plaats had ik de meter in huis gehouden, en de leiding voor de meter laten vervangen, want bij een lekkage na de meter betaal je voor het water, wat in m3 water veel hoger kan zijn dan het werk als je zo lang weg bent????

Het is erg belangrijk om een ​​functionele drukregelaar te plaatsen, want bij overdruk barsten uw leidingen, zelfs nieuwe.
Vooral als er hoge heuvels zijn want als de grote drukregelaar die uit een watertoren van 200M (20 bar) hoog komt, zwakke punten heeft, heb je 20 Bar en breekt de nieuwe leiding, zelfs in huis !!
En de garantie van tien jaar komt uit dat het de schuld is van de waterleverancier en die zal je wegsturen, behalve om een ​​veel duurdere en langdurige proef te maken!!
Het is dus verstandig om direct na de meter een persoonlijke drukregelaar in goede staat te plaatsen!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 19/01/11, 18:11

Hoeveel heb je betaald? !!

In jouw plaats had ik de meter in huis gehouden, en de leiding voor de meter vervangen,


Helemaal niets ! aangezien we nergens om hadden gevraagd, verplichte wijziging besloten door de gemeente (vandaar de discussies).

Het is deze pijp die is veranderd.
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 19/01/11, 18:58

Ze hebben gelijk, het water uit een kapotte leiding voor de meter dat maandenlang lekt aan 3€ per m3, kost een fortuin, duizenden €!!
Nu ben jij het, net als ik, die voor het lek betaalt!!!
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten