En dat het schoon is! Tip en trick om minder te vervuilen

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3

En dat het schoon is! Tip en trick om minder te vervuilen




par Lietseu » 05/07/08, 17:27

Wist je dat er een natuurlijk product op de markt is dat zowel reinigt als de beste wasmiddelen en andere rotzooi! ..... zonder vervuiling :D


http://fr.wikipedia.org/wiki/Natron


Dit spul wordt zelfs gebruikt om onderdelen te ontvetten in mechanica, in "motorvaatwassers" : Oops:

Van mijn kant gebruik ik het in de was voor mijn vaatwasser, het doet wonderen en bovendien is het niet duur!

Verkocht in een plastic zak van 1 kg tegen een zeer lage prijs, het product kan worden bewaard in een verfemmer met deksel en er is slechts een eetlepel nodig om van alles en nog wat te wassen! hoe dikker het is, hoe beter het werkt!

Een vetvlek op een T-shirt, geen probleem, een beetje heet water van het soda zout en hopelijk plakken we de oplossing op de vlek en ... het verdwijnt, de H (schoonmaak) essence is niet elke keer nuttiger, maar voor vlekken zoals slib blijft het nuttig (maar zeer vervuilend!)


In feite is het de basis van de meeste oude zepen en gezien de effectiviteit, kunnen ook bepaalde producten worden verkocht met luide explosies (knal)

Help de natuur, koop deze week nog 1 kg natriumhydroxide! (Mijn pink vertelt me ​​dat baking soda hetzelfde kan, maar niet getest)
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 08/07/08, 01:03

Kijk wat ik heb gevonden de meisjes (en de jongens, die ook de was doen) : Cheesy:


http://forum.doctissimo.fr/grossesse-be ... 2442_1.htm

of een moderne sufragette vertelt ons dat het zelfs werkt als een anti-kalkaanslag ...

aan de andere kant, hier is wat de verwijzing in onze Wikipedia-encyclopedie erover zegt op het volgende adres: http://fr.wikipedia.org/wiki/Carbonate_de_sodium : Natriumcarbonaat of natriumcarbonaat (nummer E500) is een verbinding met de formule Na2CO3, ook wel natriumzout genoemd ...

we lezen ook: Natriumcarbonaat is niet giftig voor het milieu. Het kan irriterend zijn voor de huid en je kunt het daarom het beste met handschoenen aan (want het ontvet!)

en nogmaals:
"Natriumcarbonaat moet niet worden verward met bijtende soda of met zuiveringszout, gebruikt bij het koken, vooral bij de bereiding van peperkoek ..."


Het wasmiddelmolecuul is amfifiel, dat wil zeggen begiftigd met een polaire kop, hydrofiel (of lipofoob), met een OH-radicaal, dat water aantrekt, en een lange koolwaterstofketen, apolair, hydrofoob (of lipofiel), die lipiden (oliën en vetten) aantrekken.


Dat is het, het is voorbij en het is goedkoop +/- 2 € per kilo : Oops:
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 08/07/08, 09:06

Ja, het zijn de kristallen van frisdrank of wassoda, ook bekend onder de handelsnaam "St Marc" om de muren te wassen voordat ze weer in kleur worden aangebracht. Ideaal voor echt serieuze scrubs.

Maar voor de dagelijkse schoonmaak geef ik toe dat ik het om 2 redenen (bijna) niet meer gebruik:
- een onaangename geur na het wassen, vooral bij het strijken
- grote kristallen die niet gemakkelijk op te lossen zijn

Voor oppervlakken en de oven geef ik er de voorkeur aan om de ‘variant’ van zuiveringszout te gebruiken, die wordt geleverd in een fijn poeder dat gemakkelijk te gebruiken, deodorant en ... eetbaar is (geen zorgen over toxiciteit tijdens het hanteren, maar ook voor kinderen of dieren ).

Minder onschadelijk maar zeer effectief: natriumpercarbonnaat voor het bleken van lichte was, toegevoegd aan biologisch wasgoed. Voor donkere of kwetsbare kleuren, het vloeibare wasmiddel Biotop dat zo zacht is dat het zelfs geschikt is voor wol: https://www.econologie.com/shop/bicarbon ... p-213.html

(het is geen reclame, het is waar!)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 08/07/08, 13:27

Christine schreef:Ja, het zijn de kristallen van frisdrank of wassoda, ook bekend onder de handelsnaam "St Marc" om de muren te wassen voordat ze weer in kleur worden aangebracht. Ideaal voor echt serieuze scrubs.

Maar voor de dagelijkse schoonmaak geef ik toe dat ik het om 2 redenen (bijna) niet meer gebruik:
- een onaangename geur na het wassen, vooral bij het strijken
- grote kristallen die niet gemakkelijk op te lossen zijn

Voor oppervlakken en de oven geef ik er de voorkeur aan om de ‘variant’ van zuiveringszout te gebruiken, die wordt geleverd in een fijn poeder dat gemakkelijk te gebruiken, deodorant en ... eetbaar is (geen zorgen over toxiciteit tijdens het hanteren, maar ook voor kinderen of dieren ).

Minder onschadelijk maar zeer effectief: natriumpercarbonnaat voor het bleken van lichte was, toegevoegd aan biologisch wasgoed. Voor donkere of kwetsbare kleuren, het vloeibare wasmiddel Biotop dat zo zacht is dat het zelfs geschikt is voor wol: https://www.econologie.com/shop/bicarbon ... p-213.html

(het is geen reclame, het is waar!)


Ik bevestig, maar je moet weten dat als je het soda-zout in de lucht laat, als je net als ik in een gezond huis woont, het opdroogt en de kristallen worden omgezet in een fijn wit poeder, dat qua uiterlijk en fluweelzachte bakpoeder !!! het ontgeurt ook op een ongelooflijke manier, chemici zullen je vertellen waarom :?

Ter info, (voor Belgen) vinden we er enkele in verpakkingen van 5Kg bij Makro (wasserij, transparante verpakking) tegen zeer interessante prijzen : Cheesy:

Eenmaal verdund in heet water met een snelheid van 2 of 3 eetlepels voor 5 l, is het mogelijk om het als een sproeier te gebruiken en ... je zult me ​​het nieuws vertellen! om te proberen in een vette oven, of om die "p..in" gastheer in de keuken schoon te maken : Mrgreen:

A+
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 04/01/11, 08:37

Hallo,
Oude maar goede post.
De laatste tijd is mijn gezin van 1 naar 3 gegaan.
Er zijn zojuist twee dingen veranderd:
Het papier veegt alles af dat dient als handdoek voor bobbels enz.
Vervangen door de goede oude stoffen handdoek, met zijn ring om zijn eigendom te herkennen.
Dan wil Bobonne 5 keer per dag thee ... dus verwarmden we 5 ketels per dag :onheil:
Nu: we verwarmen een ketel per dag, en die wordt in een thermoskan gegoten die de hele dag kan worden bewaard.
Moeilijk om Polen op te voeden. : Cheesy:
Maar we komen er met slijtage aan.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 04/01/11, 10:15

Over thee, sinds 2.5 jaar hebben we een Tefal Quick & Hot instant heetwaterbereider

Het verwarmt alleen precies het benodigde volume heet water, in mijn geval omdat ik niet van 1/2 tot 3/4 kopje te heet houd.

Het kost ongeveer € 60.

Beeld

Het is ook een "gematigde" waterdispenser (belang dichtbij 0) en een waterfilter, maar je kunt hem afvuren zodat je geen patronen hoeft te kopen waar kraanwater goed is.

Er is blijkbaar een "luxe" model:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 04/01/11, 11:08

Mijn kamergenoot heeft ook de Tefal Quick & Hot.

Het is een wonder dit ding, ik ben een fan
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 11/01/11, 00:43

Geweldig voor theeliefhebbers, de zogenaamde kat ...



Miauw en veel geluk voor iedereen ... :P :P :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten