Thermo-hydraulische motor!!!!!!

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
orbs
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 156
Inschrijving: 15/09/05, 20:21

Thermo-hydraulische motor!!!!!!




par orbs » 04/01/11, 17:42

welkom
gelukkig nieuwjaar voor iedereen
Ik wil een 4-takt motor maken door de drijfstang en de krukas te vervangen door een hydraulische motor!!!
hoe:
houd de cilinderkop, de zuiger, de cilinder aangepast door toevoeging van een afsluitplaat waar twee gaten in worden geboord.

op BDP is de cilinder gevuld met hydrotransmissieolie;
bij de explosie gaat de zuiger naar beneden, duwt de olie door een opening in de onderste cilinderplaat, de olie onder diurit voedt een hydraulische motor, de as van deze motor is de overbrengingsas die voor verschillende aandrijvingen kan zorgen (met name de distributie); de olie die door de hydromotor wordt gebruikt, keert onder druk terug naar een reservoirkoeler om de onderste cilinder te bevoorraden en omhoog te gaan om de zuiger samen te drukken. uiteraard zijn de aanvoer- en retourleidingen voorzien van een terugslagklep.

Ik hoop dat ik duidelijk en begrijpelijk was.
Ik wacht op uw lezing, uw mening over de haalbaarheid en effectiviteit : Mrgreen: van deze vergadering
@ +
orbs
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/01/11, 18:23

Het is zeker mogelijk, maar we moeten de viscositeitsverliezen in de leidingen en slangen en niet-elastische uitzettingen zien die niet te verwaarlozen zijn.
Maar dit is zeker al overwogen en geprobeerd, althans op hydraulische vijzels en kranen, waar een thermische compressor wordt gebruikt om de olie onder druk te zetten.
De oliemachines zijn nogal langzaam, krachtig en nauwkeurig en in principe niet erg compatibel met de snelle explosie in een zuiger waar de traagheid van de massa olie erachter veel van de kinetische energie van de explosie zal verliezen in de vorm van een schokgolf die zal elders in de leidingen verdwijnen!!! (zelfs een hoog percentage).

In een gereduceerd model kan het op elke kleine motor ervaren in hobby voor goedkoop en identificeer de echte moeilijkheden !!
In een langzamere Stirling-motor zou het beter zijn ???
Het idee is zeker om te worden uitgediept, althans in de bibliografie, alvorens te testen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 04/01/11, 21:15

Er is een idee 8).

Maar hoe denk je dat je deze motor "regelmatig" kunt laten lopen? PMH en PMB kunnen "brutaal" zijn in vertraging (schokgolf). Verplichte multicilinder om de verschillende acceleraties, drukreserve etc... te kunnen begeleiden?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/01/11, 22:20

Er moeten patenten zijn met dit idee, wie heeft erover nagedacht? gezien de armada van patenten op perpetuum mobile, is het nog realistischer en geldig!!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten