Innovatie

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Logan
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 25/03/03, 11:45




par Logan » 18/04/03, 11:04

En waarmee drijven ze de elektromagneten aan? vacuüm energie?
het lijkt mij dat het pantone-systeem het voordeel heeft dat het "passief" is, het hoeft niet te worden "aangesloten" op de sigarettenaansteker om te werken.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 18/04/03, 11:39

Nee, ik neem aan dat het een permanente magneet is, economizers met "magnetisatie" bestaan ​​al heel lang... Ik was erin geïnteresseerd omdat de pantone ook een magnetische eigenschap heeft om rekening mee te houden... Ik niet, ik heb nog nooit echt hebben kunnen begrijpen hoe het werkte (afgezien van het feit van de "organisatie" en de pre-ionisatie van de moleculen)....

In feite is het nodig om te begrijpen wat verbranding is: het is een moleculair breken van zware moleculen...in kleinere en kleinere moleculen (kettingreactie is niet noodzakelijkerwijs perfect...wat resulteert in onverbrande materie en "vervuiling" CO2 als verontreinigende stof)... totdat we eindigen met CO2 en H2O (te beginnen met koolwaterstoffen natuurlijk). Dit breken gaat gepaard met een reactie-energie (reactie-enthalpie en dit is wat wordt teruggewonnen in de vorm van converteerbare of niet-converteerbare warmte) maar ook door een ionisatie (alle vlammen zijn geleidend in tegenstelling tot lucht) door vrije elektronen van brekende moleculen. Het verbaast me dus niet dat het vooraf ioniseren van de brandstof de verbranding bevordert.

Het feit is dat de meeste "onafhankelijke" tests (buiten hun leveranciers/fabrikant) geen flagrante vermindering van het verbruik van voertuigen laten zien (5% in plaats van 30%)... en de vermindering is vaak gedrags- en psychologisch (de bestuurder weet dat hij heeft een economiser .. dus hij zal minder drukken ...) ... het zou nodig zijn om tests op generatoren / testbanken uit te voeren om betrouwbaardere tests te hebben.
Typ "brandstofbesparingstest" in een willekeurige zoekmachine om uzelf te overtuigen....


Nu denk ik dat het pre-organiseren van de brandstof vóór verbranding nuttig kan zijn, maar het brengt niet echt energie (in tegenstelling tot pantone die water injecteert, getransformeerd of niet) op systemen die al erg puntig zijn ... met andere woorden, ik denk dat dergelijke systemen zijn veel voordeliger op oude voertuigen met carburateurs dan op de nieuwste HDI's (en als je ziet hoeveel oude motoren nog draaien ... "het zuinige" potentieel is enorm)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 21/09/03, 10:44

Salut!
dit is een discussie voor Christophe ;-)
Hé Christophe, waar ben je?!

A+
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 21/09/03, 19:39

Oula zachtjes hier ben ik weer ;) Gt net in Weend

dus ik heb een klein probleem met het begrijpen van deze zin:

Het is interessant om brandstof-oxiderende mengsels te ontwikkelen die het door een motor ontwikkelde koppel in hoge mate kunnen verhogen


Omdat dat op geen enkele manier aangeeft hoe het wordt bereikt! Dus ik kan er niets over zeggen zonder meer info...
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten