Een “Doe Het Zelf” elektrostatische motor

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
xboxman4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 09/07/08, 20:04
x 2

Een “Doe Het Zelf” elektrostatische motor




par xboxman4 » 21/12/10, 11:11

Ik weet niet of je de "instructables" -site kent, waarmee leden allerlei soorten creatieplannen kunnen posten, variërend van het eenvoudig maken van decoratie tot auto's die worden aangedreven door een vergasser. Er wordt uitgelegd dat alles gereproduceerd is; Ik vind deze site geweldig!

Ik kwam deze behoorlijk indrukwekkende motor tegen die statische elektriciteit als energiebron gebruikte. Het is natuurlijk niet nieuw, maar we moeten erkennen dat de persoon nog steeds geweldig werk heeft geleverd, lol.

http://www.instructables.com/id/Ion-Win ... -in-Actio/

Is het bovendien mogelijk om de door deze motor geproduceerde energie terug te winnen? we zouden dus statische elektriciteit uit de omgeving kunnen omzetten, waarom niet!

: Mrgreen:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 21/12/10, 14:18

Goed om plezier te hebben, maar je hebt een extra hoogspanningsbron nodig en die van de atmosfeer vereist zeer grote verzameloppervlakken voor weinig stroom (100V per meter hoogte en minder dan 1/100microAmpere!!) omdat lucht is een elektrische isolator!!
Behalve bij onweersbuien, pikte mijn huis een keer de statische elektriciteit uit de omgeving op met bliksem, waardoor er een gat in de tegels ontstond en brand ontstond!!
Eens in de 400 jaar!!!
0 x
xboxman4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 09/07/08, 20:04
x 2




par xboxman4 » 21/12/10, 14:52

dedeleco schreef:Goed om plezier te hebben, maar je hebt een extra hoogspanningsbron nodig en die van de atmosfeer vereist zeer grote verzameloppervlakken voor weinig stroom (100V per meter hoogte en minder dan 1/100microAmpere!!) omdat lucht is een elektrische isolator!!
Behalve bij onweersbuien, pikte mijn huis een keer de statische elektriciteit uit de omgeving op met bliksem, waardoor er een gat in de tegels ontstond en brand ontstond!!
Eens in de 400 jaar!!!


Ouahoo, ja toch!

Anders zou een Wimshurst-machine voldoende kunnen zijn, maar ik vrees dat het vermogen dat we met deze motor zullen genereren lager zal zijn dan nodig is om de machine van de heer Wimshurst te laten draaien. Maar goed, je zegt dedeleco, het is nog steeds erg leuk. : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten