Verbod op elektrische verwarming!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/09/10, 19:01

Dat is econologie: lokale middelen gebruiken!
Hout is wijdverbreid, het groeit gemakkelijk waar zonnewarmte niet rendabel is. Bij goed gecontroleerde lokale productie is het transport verwaarloosbaar.

Aan de andere kant olie, voor hem tel je het transport niet mee! : Mrgreen: Beeld

renaud67 schreef:Chacun voit midi à sa porte : Cheesy:


...Ik zie het natuurlijk ...in Marseille! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: en je warmt op met pastaga

Beeld : Mrgreen: : Cheesy: :P
Dernière édition par Obamot de 11 / 09 / 10, 19: 08, 1 keer bewerkt.
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 11/09/10, 19:07

Obamot schreef:Wat een kwade trouw, de jouwe? Waar zit je gebrek aan inzicht?


— dat zelfs als de prijs aantrekkelijk is, dit niets verandert aan de vergelijking van de slechte prestaties van elektriciteit voor verwarming (wat nog steeds net zo slecht is: 3 tot 5 kWh verbruikt, voor slechts 1 kWh effectieve warmte, in het beste geval)

Als je denkt dat elektrisch voor nu is "de magische kogel"! Je steekt je vinger tot aan je schouderblad in je oog, en toch zijn het deze argumenten die je zou beoordelen als zijnde zogenaamd "Kwade trouw!"


En het gaat maar door..., die heb ik niet nooit zet de primaire keuze van elektriciteit in verwarming naar voren, maar verdedigt alleen bestaande installaties in een context van goede isolatie, je verandert van onderwerp of bedenkt nieuwe op die manier, dus je slaagt erin me systematisch tegen te spreken met bedrieglijke of uit de context gehaalde argumenten...bovendien zijn je cijfers belachelijk...de energie/warmte-efficiëntie van elektrische radiatoren is bijna 1 op 1 en niet 1 op 3 op 5...waarden die niet eens worden bereikt als we alle tussentijdse verliezen op het productieniveau/transport en transformatie tellen...
En je praat over hout terwijl alle bossen in Frankrijk niet genoeg zouden zijn (naast hout en voor papier) als iedereen het zou gebruiken voor verwarming...om nog maar te zwijgen van het feit dat brandhout olie nodig heeft om het te produceren (ja!)
En aangezien u Zwitsers lijkt (Genève...), moet u ook tussenbeide komen bij uw regering zodat deze stopt met het kopen van Franse nucleaire elektriciteit omdat het de ontwikkeling van het atoom stimuleert...
En tot slot, als we mijn algehele energiebalans en die van jou zouden doen, zou je voor grote verrassingen kunnen komen te staan... of de splinter in het oog van de buurman zien en niet de balk in zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/09/10, 19:24

...en hup! Je verhoogt alleen wat bij je past, en de rest van de argumenten vallen buiten de boot...! Ik zal je snel antwoorden en dan ga ik verder.

Net als het 9/11-debat (en vele andere) ben je beslist een beetje incompetent! Kan niet deelnemen aan een discussie in a forum afgezien van een binaire confrontatie. Niet in staat om op uw gesprekspartners te reageren door op een eerlijke manier rekening te houden met al hun argumenten. Niet in staat om de voor- en nadelen af ​​te wegen, zonder dat je absoluut JOUW betoog met alle middelen wilt laten zegevieren. Eigenlijk niet in staat om jezelf te beheersen... Of anders speel je een trol.

oiseautempete schreef:
Obamot schreef:Wat een kwade trouw, de jouwe? Waar zit je gebrek aan inzicht?
En het gaat maar door..., die heb ik niet nooit de primaire keuze van elektriciteit in verwarming naar voren schuiven, maar alleen bestaande installaties verdedigd in een context van goede isolatie, je verandert van onderwerp of bedenkt nieuwe op die manier, je slaagt erin me systematisch tegen te spreken met bedrieglijke of uit de context getrokken argumenten...bovendien zijn je cijfers belachelijk...de energie/warmte-efficiëntie van elektrische radiatoren is bijna 1 op 1 en niet 1 op 3 op 5...waarden die niet eens worden bereikt als we alle tussentijdse verliezen op het niveau van productie/transport en transformatie meetellen...

Behalve dat we er in ieder geval zeker van zijn dat je te kwader trouw bent, aangezien we ons realiseren dat je de info hebt genoteerd. : Mrgreen: Met zo'n antwoord zou het nul punten zijn op de universiteit.

oiseautempete schreef:En je hebt het over hout terwijl alle bossen in Frankrijk niet genoeg zouden zijn (naast hout en voor papier) als iedereen het zou gebruiken voor verwarming...

Wat een eikel ben je aan het doen! En het CGAAER-rapport?

Het aandeel van houtverwarming met de pelletindustrie bereikt in Zwitserland geen 5% ... bosland! Er is geen "flessen karwei" samen met de pellets worden deze rechtstreeks van de vrachtwagen naar de tank stroomopwaarts van de oven getransporteerd door middel van perslucht...

Ministerie van Voedsel, Landbouw en Visserij schreef:Assisen van bos en hout

"het CGAAER-rapport dat onlangs aan de minister van Landbouw is voorgelegd over de kwestie van de onderexploitatie van het bos. Hij ging dus over tot een retrospectieve presentatie van de op de markt gebrachte houtvolumes in vergelijking met de jaarlijkse bosproductie: er lijkt sprake te zijn van een chronische onderexploitatie van het Franse bos [...] Daar zijn vele redenen voor: toegankelijkheid van de massieven, omvang en versnippering van particulier bosbezit, heterogeniteit van opstanden, onvoldoende prikkelende bosregelgeving..."


En overal is het hetzelfde! De bossen van Europa, tot ver voorbij de Oeral en tot aan Siberië, worden VOLLEDIG ONDERbenut, daar zijn alle experts het over eens! Als ze op de juiste manier waren geëxploiteerd, zouden degenen die in Rusland (een miljoen hectare) in Oekraïne, Griekenland, Frankrijk, Spanje, Portugal en zelfs in Zwitserland in brand stonden, evenmin in rook zijn opgegaan! En dan te bedenken dat de gigantische massa hout die brandde gebruikt had kunnen worden om ons te verwarmen! Poetin is zelfs uitgekozen omdat hij het personeel dat verantwoordelijk is voor het onderhoud van de bossen heeft teruggebracht (toen hij president was), terwijl ze een gigantische voorraad vormen en het verdienen om eindelijk in de juiste verhouding te worden verzorgd.

Dus standpunt bedrieglijke argumenten, ik zie alleen die van jou: want tussen dat zeggen "dit zou niet genoeg zijn om in de behoeften te voorzien" en chronische onderexploitatie..... Er is ruimte, juist dat wat erin bestaat dit soort energie aan te moedigen tot het bereiken van de juiste drempel....
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 12/09/10, 00:22

birdtyphoon veroorzaakt een cycloon bij obamot!!
Het moet gezegd worden dat het een indicatie is van een norse en jaloerse mentaliteit tegen
groot, vol geld die het zich kan veroorloven om een ​​tweede huis te hebben...niets om met deze mensen te rotzooien...

https://www.econologie.com/forums/post177029.html#177029

Gezien de hoeveelheid hout en planten die ik overal zie smijten, verbranden in de lucht zonder iets terug te halen, van noord naar zuid Frankrijk kunnen de Franse bossen voor de nodige houtverwarming zorgen!!
Pellets zijn vrij duur, terwijl het veel goedkopere gratis groenteafval, houtblokken en houtsnippers eerst verbrand moeten worden.
Wat het vertraagt, is de buitensporige prijs van automatische kachels met gratis chips of versnipperd hout.
Deze goedkope automatische houtsnipperkachel verdient het om ontwikkeld te worden omdat hij uniek en innovatief is: (tik op brandstofkachel)
http://www.energie-bois-sud.com/
http://nrjboisud.over-blog.com/

Tot slot is de technologie voor het recupereren van zomerse warmte die in de winter ondergronds is opgeslagen, al uitgevoerd in Canada en Duitsland, de toekomst, omdat er geen fossiele brandstoffen meer nodig zijn voor verwarming!!
De zomerzon is genoeg!!
We zouden voor nieuwe woningen verplicht moeten stellen of hout of dit soort revolutionaire verwarming die werkt in Canada op een hoogte van 1084 m en verder naar het noorden!
Locatie: Okotoks, Alberta. 51.1 graden N, 114 graden W, 1084 m hoogte
Weer: Winter -33 C; Zomer 28.3 C
veel kouder, noordelijker, hoger, ondankbare omstandigheden en het werkt!!!

http://www.dlsc.ca/borehole.htm
http://www.dlsc.ca/DLSC_Brochure_f.pdf
http://www.dlsc.ca/how.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Seasonal_thermal_store
Ook in Duitsland:
http://intraweb.stockton.edu/eyos/energ ... S/6B-2.pdf
http://en.wikipedia.org/wiki/Thermal_energy_storage

De dwingende beweringen dat niets kan worden gedaan zonder kernenergie of olie zijn pure manipulatieve leugens!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/09/10, 03:27

...hoe hij zijn neus heeft vermoord...! : Mrgreen:

...Ik vraag me af hoe hij zijn afgrondelijke innerlijke conflict in het dossier van 9/11 oplost, wat hem er op de een of andere manier toe brengt de belangen van deze...

dikke mensen die het zich kunnen veroorloven om een ​​tweede huis te hebben...


...nieuwsgierig :?
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 12/09/10, 09:29

Obamot schreef:...hoe hij zijn neus heeft vermoord...! : Mrgreen:

...Ik vraag me af hoe hij zijn afgrondelijke innerlijke conflict in het dossier van 9/11 oplost, wat hem er op de een of andere manier toe brengt de belangen van deze...

dikke mensen die het zich kunnen veroorloven om een ​​tweede huis te hebben...


...nieuwsgierig :?


Laat me "je neus snuiten", zeker niet, want in werkelijkheid geen Je argumenten zijn niet steekhoudend, maar ik heb geen tijd te verspillen met stompzinnige mensen en ik zal er geen plezier in hebben om je bedrieglijke argumenten te ontmantelen... errare humanum est, perseverare diabolicum... daar moet je eens over nadenken... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 25/11/10, 15:12

Elektrische verwarming zal een aantal van hen snel kalmeren:

ENERGIE - Prijzen moeten stijgen voor particulieren...

De afgevaardigden keurden woensdagavond definitief de NOME-wet goed die de elektriciteitsmarkt hervormt. Maar een van de directe gevolgen zou een prijsstijging voor particulieren kunnen zijn. 20minutes.fr keert terug naar de problematiek van de tekst.

Waarom wilde de regering de elektriciteitsmarkt hervormen?

Omzetting van een Europese richtlijn, de tekst is van plan de relaties tussen de historische leverancier, EDF, en zijn concurrenten zoals GDF Suez, Poweo of Direct Energie te reorganiseren.

Momenteel is EDF de enige die zijn nucleaire vloot kan inzetten tegen lage productiekosten. Een situatie die in strijd is met het Europese mededingingsrecht en die nieuwe leveranciers benadeelt.

Wat verandert de hervorming voor elektriciteitsleveranciers?

De tekst bepaalt dat EDF tot 25% van zijn nucleaire elektriciteitsproductie aan zijn concurrenten zal moeten verkopen.

De wet specificeert echter niet de verkoopprijs. De overheid en vervolgens de Energiereguleringscommissie (CRE) zullen verantwoordelijk zijn voor het vaststellen van dit tarief, wat grotendeels in het voordeel van EDF zou kunnen zijn.

Na tal van onderhandelingen zou de publieke groep haar elektriciteit moeten kunnen verkopen tegen een hogere prijs dan haar productiekosten en zo de investeringen kunnen doen die nodig zijn voor de renovatie en het onderhoud van haar nucleaire vloot.

Waarom gaat de eigen rekening waarschijnlijk omhoog?

Gereguleerde tarieven voor particulieren blijven bestaan, terwijl die voor grote bedrijven eind 2015 verdwijnen. Maar de rekening zou wel eens kunnen oplopen. De UFC-Que Choisir hekelde afgelopen donderdag in een persbericht een wetsvoorstel "afgeleid van zijn oorspronkelijke doel door met de hand gestikte amendementen voor EDF".

Aangezien de verkoopprijs van zijn nucleaire productie hoger zou moeten zijn dan zijn productiekosten en het huidige niveau dat is inbegrepen in de gereguleerde tarieven, zullen deze laatste mechanisch exploderen voor consumentenverenigingen.

“De verhoging van de elektriciteitsfactuur zal, afhankelijk van het gekozen niveau, van 7% naar 11% gaan zodra de wet van kracht wordt en van 21% naar 28% tegen 2015”, aldus het persbericht.

Elsa Meijer


bron:
http://www.20minutes.fr/article/628669/economie-marche-electricite-tout-comprendre-reforme-marche#xtor=RSS-145
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 25/11/10, 19:10

Obamot schreef:

Een andere paradox, het zal in de toekomst nodig zijn om andere middelen te vinden, omdat niet alle huizen binnen vijftig jaar "passief" zullen zijn... wanneer we de "alle olie" zullen verlaten voor de elektriciteit van Désertec.

Hoe gaan we ons dan warmen?


We krijgen het niet meer warm

superisolatoren die de normen zullen verpulveren

- door vacuüm nanobellen in de isolatoren te conjugeren
(lucht vervangen)

Vandaag is al morgen!

***
Vacuümisolatiepanelen (VIP's) met nieuwe hoogwaardige thermische isolatiematerialen, zoals micro- en nanoporeuze materialen, zijn onlangs ontwikkeld.
***
** www.nrc-cnrc.gc.ca/eng/projects/irc/system.html **
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/11/10, 20:07

Een andere paradox, het zal in de toekomst nodig zijn om andere middelen te vinden, omdat niet alle huizen binnen vijftig jaar "passief" zullen zijn... wanneer we de "alle olie" zullen verlaten voor de elektriciteit van Désertec.

Hoe zullen we ons dan warmen?[

zelfs zonder dure hoogwaardige isolatie met een korte levensduur, zoals een stofzuiger, die in het huis moet worden gepropt, door alle binnenmuren opnieuw te doen, in de zomer ontvangen we thermische zonne-energie per m2 op het dak van het huis en zijn aanhangsels waardoor het in de grond kan worden opgeslagen om in de winter te worden teruggewonnen en het werkt et Ik ben geschokt dat deze effectieve oplossing systematisch wordt onderdrukt voor zulke dure enorme hypergecentraliseerde systemen zoals kernenergie en desertec met transport van elektriciteit over duizenden Km!!
http://www.dlsc.ca/borehole.htm
Het is gedecentraliseerd, op het niveau van zo'n 50 paviljoens die al functioneel zijn en we kunnen het verbeteren met wat goedkoop technisch onderzoek in vergelijking met een EPR of Desertec. .
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/11/10, 20:42

deze verhalen over leegte maken me aan het lachen! er zijn geen nieuwe isolatiematerialen nodig, puur vacuüm is voldoende

je hebt 2 waterdichte wanden nodig ... daar begint het probleem: het werkt heel goed met glas: thermoskan ... het werkt al minder goed met staal, nooit perfect waterdicht: roestvrijstalen dewars voor vloeibare stikstof verliezen vrij snel hun vacuüm

als ik vacuümpanelen met plastic enveloppen zie, moet ik lachen

toch zou het vacuüm een ​​goed isolatiesysteem kunnen zijn, maar met een vacuümpompaansluiting ... zonder de mogelijkheid om het vacuüm te behouden, is het oplichterij
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten