Alles over composteren: Composteren Handbook

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79314
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040

Alles over composteren: Composteren Handbook




par Christophe » 22/12/06, 16:31

Weer een uitstekend bestand geproduceerd door het Waalse Gewest

DE ONGEWENSTE!
WAT TE VERMIJDEN BIJ COMPOSTEREN

Planten uit zaad en de vruchten van bepaalde bomen of struiken (haagbeuk, enz.) omdat de zaden pas uiteenvallen als de compost een temperatuur van 60° bereikt. Anders strooi je op deze plek ongewenste planten met je compost. :schok:

kolen as: ze zijn te rijk aan minerale zouten en hebben een onkruidverdelgende werking in de compost. :schok:


Praktische gids voor compostering

duurzame-consumptie/hoe-je-afval-goed-composteren-t3892.html

ps: ik vraag me al een tijdje af hoeveel methaan vrijkomt, onder bepaalde omstandigheden, door bepaalde (grote) hopen compost... op het niveau van het broeikaseffect nee Is composteren niet erger dan verbranden??
Dernière édition par Christophe de 24 / 11 / 10, 18: 56, 3 keer bewerkt.
0 x
jr
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 26/12/06, 22:18
Plaats: yvelines




par jr » 26/12/06, 22:31

tijdens de productie van compost wordt een deel van het plantaardig materiaal afgebroken tot co2 en methaan dat geleidelijk zal veranderen in co2. maar deze plantaardige materie is gemaakt van atmosferische co2, dus we brengen alleen co2 terug in de atmosfeer die er eerder was.
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 24/11/10, 18:37

Ik weet niet of dit iemand kan helpen, maar ik deel alleen mijn ervaring. Ik heb hetzelfde gepost op een forum toegewijd eerder gericht op gemeenschaps-/associatieve stadscompostering.

http://www.reseaucompost.org/forum/

kopiëren:

Deze zomer hebben we op eigen terrein gewerkt met droogtoiletten.
We hebben ze geleegd in een composter.
Na 2 maanden gebruik, met gemiddeld 4 personen, was de composter bijna 80% vol (ongeveer 1/2m3) via de droogtoiletten.
Ik ging 3 maanden later terug, het resultaat is erg goed, misschien een beetje te droog. Composteren gebeurt op 3/4, het stinkt niet.
er zijn heel weinig wormen maar veel pissebedden. Waarschijnlijk hebben zij het zaagsel afgebroken.
Alsjeblieft, als je zin hebt.....! :D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten