zonnetoren energieopwekking (Mega Project)

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
lude22vti
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 14/04/05, 17:14

zonnetoren energieopwekking (Mega Project)




par lude22vti » 06/03/06, 16:08

Ik kende dit systeem niet:

zonne-fotovoltaïsche / torens aerogeneratrices-a-Vortex-effect-synthese-t3801.html

maar in zonnige gebieden en een "zekere" volumineuze lucht ziet het systeem er verdomd interessant uit !!

naar uw opmerkingen

PS: hopend dat ik niet dupliceer
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 06/03/06, 17:32

Nooit gehoord gesproken ... bedankt voor de info.

Dit bewijst dat er oplossingen zijn zonder CO2 de atmosfeer in te sturen, maar de emirs bouwen liever torens om met slaven in contanten te betalen. :onheil:

Het probleem is dat het resultaat van menselijke domheid en liefde voor geld ten koste van alles, het is altijd hetzelfde die betaalt in termen van gezondheid en mensenlevens.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

voor zonne-energie




par denis » 06/03/06, 17:58

Ik had deze toren al in de show gezien "het is geen raket", er is al een jaar dat het me lijkt, ik herinner het me heel goed, de eenvoudige, onverwoestbare éfficasse van het systeem, het vindt plaats , maar in de woestijn .... Een oplossing die nog te winstgevend is voor het milieu : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 06/03/06, 18:10

We hebben al veel gesproken over het oude forum en sorry, maar ik heb geen vertrouwen in het gigantisme van deze oplossingen ...

Niettemin werkt een Fransman aan een interessante verbetering van deze torens door (onder andere) een koppeling met de verliezen van de kerncentrales of andere industriële processen, maar het project blijft altijd gigantisch (en vergt dus enorme investeringen).
Dernière édition par Christophe de 11 / 03 / 09, 14: 02, 1 keer bewerkt.
0 x
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 06/03/06, 18:22

De wereld is walgelijk, walgelijk als dingen eenvoudig zijn, en stapelen zich op als je het vermogen van duizenden mannen ziet zich aan de absurditeit van een mens te onderwerpen.
Hoe kun je werken en je levenspotentieel gebruiken om te voldoen aan de luxe smaak van sommige absurde dwazen.
Deze wereld is echt walgelijk, het is des te meer wanneer we kunnen begrijpen dat slechts een paar mensen het recht hebben om alle anderen te nemen tot het verlies van de mensheid en de dood van al het leven op aarde.
Ten slotte is de versnelling van de klimaatverandering meer dan gewenst om de man zo te laten begrijpen dat de planeet krachtig is en in staat om deze binnen enkele maanden van zijn oppervlakte te vegen.
0 x
lude22vti
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 14/04/05, 17:14




par lude22vti » 06/03/06, 22:04

tenminste als we er allemaal doorheen gaan, zal de planeet na een lange tijd herstellen

het doet me denken aan de Matrix-film, ik heb echt het gevoel dat we "het virus" zijn

eindelijk ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 06/03/06, 22:52

Nieuw !! Help!
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 06/03/06, 23:04

:P Alles dat begon, heeft een einde.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 07/03/06, 10:16

Wat info van een ander forum :

Het principe is helemaal con, de verwarmde lucht onder de gigantische serre zal natuurlijk naar de openhaard leiden door de passage van turbines te activeren die energie vrij schoon maken
http://www.solarmissiontechnologies.com ... nology.htm

De afmetingen van de constructie zijn angstaanjagend: 1km hoog, een kas van 7km breed. En als het budget van een miljard Australische dollar wordt herenigd, genoeg om 200 000-huishoudens van stroom te voorzien (200MWatt)

Dit idee is al geëxperimenteerd in Spanje met een constructie van 200m van hoog en de resultaten zijn overtuigend

Nu, meer dan het geld vinden!

http://www.solarmissiontechnologies.com/index.html
Dernière édition par Christophe de 21 / 11 / 08, 18: 29, 1 keer bewerkt.
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

zonnetoren




par denis » 07/03/06, 10:41

het is ingenieus, met traagheid voor de nacht! :D In mijn geheugen was de turbine in de schoorsteen ... een oplossing van energie voor de landen met woestijn, helaas vaak olieproducenten, maar bepaalde landen zullen zeker geïnteresseerd zijn, jammer dat het nodig is van grote eenheden (misschien niet verplicht !) want er zal zelfs de pb van het transport van de uitverkorenen zijn. , en we keren terug naar de pb van energieonafhankelijkheid van de burgers (monopolie ??)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 246-gasten