Peugeot diesel 205d, met stoomgenerator!

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
squade
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 08/04/08, 14:54




par squade » 10/04/08, 16:04

bedankt joule.

Hoi Camel1 mag ik je om informatie vragen?..... :?

Op je montage van de GV om de bubbler te vervangen, zie ik hoe je het doet, maar wat ik niet begrijp, is dat je bij de uitgang van je GV de reactor in moet, die hier alleen het mengsel van verse lucht en stoom is, toch?
met dit systeem hergebruik je de uitlaatgassen niet behalve voor verwarming, is dat het?
je reactor werkt met vier buizen, kun je me uitleggen of een link?
is de afname van de vervuiling zonder bubbler significant?zo ja, wordt de bubbler alleen gebruikt om het water te verwarmen en is het herstel van onverbrande materie niet belangrijk?
Ik begreep ook niet hoe je de steel van de reactor isoleert?


Sorry, maar ik probeer het te begrijpen.

A+
0 x
bak77
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 23/06/08, 00:15

mijn 205 met pantone




par bak77 » 23/06/08, 00:17

Hallo aan alle doe-het-zelvers, ik zou graag een pantone-motor op mijn 205 diesel willen monteren, maar het probleem is dat ik een goede klusser ben, maar ik heb geen schema en de schema's die ik heb gezien, lijken erg moeilijk uit te leggen, kun je me alsjeblieft helpen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: mijn 205 met pantone




par Flytox » 23/06/08, 20:35

Hallo bak77
bak77 schreef:Hallo aan alle doe-het-zelvers, ik zou graag een pantone-motor op mijn 205 diesel willen monteren, maar het probleem is dat ik een goede klusser ben, maar ik heb geen schema en de schema's die ik heb gezien, lijken erg moeilijk uit te leggen, kun je me alsjeblieft helpen.


Je zult niet direct een kant-en-klaar schema voor je 205 vinden. Je moet het doen met je middelen, kennis, tijd, beschikbare materialen, enz... Anderzijds heb je voorbeelden van realisaties zoals die van Camel1 die je kunnen inspireren.

https://www.econologie.com/forums/peugeot-20 ... t1610.html

Het is beter dat u een bepaald aantal berichten leest met behulp van de zoekmachine van de site, om het te begrijpen voordat u aan het avontuur begint. Wanneer u duidelijkere ideeën heeft over uw project, over het type bewerking dat u wilt uitvoeren, helpen wij u graag verder. :P
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:

Re: mijn 205 met pantone




par camel1 » 24/06/08, 22:41

Salut à tous!

Oeps! Ik had niet gezien dat dit draadje opgegraven was... : Lol:

bak77 schreef:Hallo aan alle doe-het-zelvers, ik zou graag een pantone-motor op mijn 205 diesel willen monteren, maar het probleem is dat ik een goede klusser ben, maar ik heb geen schema en de schema's die ik heb gezien, lijken erg moeilijk uit te leggen, kun je me alsjeblieft helpen.


Help jezelf, de...etc.

Serieus, ik raad je aan om je te laten inspireren door het werk van Alexandre Grégoire, op een C15 d, (dezelfde motor/geometrie als de 205) die hij deed volgens mijn advies, met zeer goede resultaten. :D

Omdat ik een sukkel ben, zal ik je de link geven (het bestand kan worden gedownload op econology... : Mrgreen: ):
https://www.econologie.com/vitry-sur-orne-c15-moteur-pantone-dossier-de-presse-telechargement-3403.html

Je moet ingelogd zijn om het te kunnen pakken.

Kijk dan met je ogen naar binnen, je zou alle nuttige informatie moeten vinden om een ​​mooie prestatie te leveren...

A+

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
claudius53
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 13/07/08, 12:44

boosterpomp




par claudius53 » 13/07/08, 12:59

jonule schreef:hello,
als je wilt kunnen we een ander onderwerp openen in de juiste sectie ;-)
in het bijzonder om te weten welk voertuig enz ...

het facet Ik koop het op internet aeden.fr bij gebrek aan beter en goedkoper.

anders is er US maar groepsaankoop anders verzendkosten aie aie.

om het IP niet te beschadigen, is er precies het facet! het ontlast haar door brandstofvoeding (+ stroperig), vandaar de naam voorvoeding ;-) 5 jaar lang geen zorgen.

nee, ik loop mijn circuit niet door met hete retour van de PI + overtollige injectoren, ik stuur alles terug naar de tank die opnieuw in de motor wordt geïnjecteerd en de tank verwarmt ... dus in serie als ik je volg. geen ventiel nodig ;-)



hallo ik heb problemen met het starten met een opel astra 2ldi. Is het mogelijk om een ​​boosterpomp te installeren. Bij voorbaat dank. Claudius53
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 15/07/08, 10:52

eh?
0 x
yael
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 02/02/10, 09:08
Plaats: Noord-Thailand




par yael » 20/02/10, 10:41

sorry maar de link van de site werkt a priori niet meer ... Jammer
0 x
Waar is een weg daar naartoe.
Of er is een wil, er is een pad.
Neofreespirit
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 08/11/10, 16:04




par Neofreespirit » 11/11/10, 12:50

Hallo,

Ik neem contact met u op omdat ik de G + (waterdamp) in mijn autotest wil installeren: 1.9 1991L 300L BX die meer heeft meegemaakt dan 000km XNUMXkm.
En ik zou het graag willen installeren met een persoon (of mensen) met ervaring en ook met soldeer / soldeerapparatuur die ik niet heb. (Voor nu)

Ik weet niet hoe ik moet solderen of lassen (behalve stalen patés) en ik zou het zo snel mogelijk willen doen, ik zal voor het einde van het jaar in de pas in Portugal vertrekken om de eerste test te doen :). Als niet later dan januari 2011 ...

Ik ben heel mobiel om naar de verzamelplaats te gaan, beschikbaar en zeer gemotiveerd. Ik kan de meeste onderdelen inox, koper en anderen (bijna allemaal) brengen.

Zou dit nieuwe collectieve avontuur iemand (een paar) behagen?

Als u dit niet wilt en / of niet kunt, kunt u mijn contactgegevens dan naar uw kennissen sturen die voor deze experimenten zouden vertrekken.

Neem anders contact met me op wanneer je maar wilt

Bedankt voor je aandacht en begrip

Tot snel
Georges
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten