Windenergie: voor of tegen de wind?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
vtajmb
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 24/06/05, 05:24

Windenergie: voor of tegen de wind?




par vtajmb » 03/03/06, 06:44

op de agenda in mijn geboorteland Sancerrois, ik weet niet wat ik moet denken tussen de voor- en nadelen en de "che po" die vaak wordt uitgezonden door onwetende mensen of anti-windturbines...
- hernieuwbare energie
- effect op het landschap (esthetiek)
- overlast van de golven (GSM telefoon en TV) ???
- doofheid???
- anderen?

Wat zeker is, is dat tussen de kerncentrale van Belleville sur Loire (30 km) en een windmolenpark op 1 km van mijn huis, ik de voorkeur geef aan de laatste oplossing, gezien het productieafval van de energiecentrales, dat onze nakomelingen zullen moeten beheren
0 x
JMB
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 03/03/06, 14:19

(onderwerp verplaatst)

Voor !

Ik ga verder door individuele windturbines te faciliteren of door kortsluiting te bevorderen, om lijnverliezen tussen productie en verbruik te voorkomen.

Wat vogels betreft, elke gigantische windturbine die ik heb gezien, had een relatief lage rotorsnelheid en elke vogel heeft genoeg reflexen om een ​​wiek te ontwijken. Lukt dat niet, dan heeft hij een serieus probleem en kan hij net zo goed een paal, een huis,...

Wat het geluid betreft, ik vind het helemaal niet storend, want als het behoorlijk waait, is er omgevingsgeluid dat wordt veroorzaakt door de obstakels en dat is vrij hoog. Ik nodig iedereen uit om in de buurt van een windturbine te komen om dit te beseffen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 03/03/06, 15:30

Voor en ik ben het eens met de mening van Océano.

Ik zou er ook aan willen toevoegen dat ik meer ben voor projecten op "menselijke" schaal (niet overweldigend), zelf gefinancierd (investering + winst) door lokale actoren (lokale vereniging, gemeenten...d.w.z. zoals in Denemarken of sommige lopende projecten in Bretagne) en winstgevend zonder aflossing of tussenpersonen (directe verkoop van elektriciteit).
Zo zijn megaprojecten gefinancierd door Spiff, een dochteronderneming van EDF, naar mijn mening nauwelijks economisch verantwoord.

Ik heb het hier uitgelegd: https://www.econologie.com/eolien-energie-vent/
Dernière édition par Christophe de 12 / 03 / 12, 20: 04, 1 keer bewerkt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/03/06, 17:55

Dag
Voor het opzetten van een windturbine of een windpark moet je een windstudie doen om in een jaar tijd te zien of de gemiddelde wind gunstig is, er zijn verschillende onderzoeken gedaan in Quebec en wederom zijn de gunstige locaties vrij hoog in het noorden te vinden maar erg interessant omdat ze niet ver van de grote dammen liggen en de hoogspanningslijnen al zijn geïnstalleerd, hierdoor zou het waterpeil kunnen stijgen, omdat een lage dam meer verbruikt om dezelfde energie, windenergie en een veelbelovende industrie te produceren voor regio's met wind De windkaart is al opgesteld.
Voor de vogels zijn de migraties en ook goed bepaald zijn er kaarten die ons elk jaar worden verstrekt voor de vliegeniers,
over het algemeen volgen trekvogels dezelfde paden.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 03/03/06, 20:38

Ik ben er ook voor!

En op esthetisch vlak vind ik het nogal mooi en vermakelijk, het stoorde me niet om er een voor mijn huis te hebben!
0 x
vtajmb
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 24/06/05, 05:24




par vtajmb » 04/03/06, 09:24

De kern van het probleem is: we willen voldoende energie hebben in een hoeveelheid die niet te vervuilend is, of het nu gaat om afval, klimaatverandering, visuele, geluids- of andere vervuiling, vooral gezondheid, en bovendien niet duur! Wat zijn we toch een wispelturige verwende kinderen (ik stop mezelf natuurlijk ook in de zak!)!!!

De schaarste aan olie en de doodlopende weg van het atoom dwingen ons anders te denken en te handelen. En zelfs als we ons energieverbruik sterk verminderen, is het tijd om, voordat we in de leegte springen, de echte vragen te stellen over de overlast... Laten we niet doen zoals olie: in het begin, die zijn stem verhief tegen de risico's van ongebreideld verbruik van deze energie? Laten we niet doen wat het atoom betreft: niemand wist of wilde lange tijd de zeer blijvende schadelijkheid van radioactiviteit zien, noch het probleem van afvalverwerking... En hoe zit het met deze radioactieve wolken van Tsjernobyl die stoppen aan de grenzen van ons land? ?

Moraal, laten we eens heel goed kijken naar de gevolgen van "industriële windparken... Misschien is, zoals Christophe zegt, verneveling in kleine windturbines voor kleine groepen een oplossing. Om het effect van de wind te compenseren, waarom niet gebruiken hydraulische accumulatie, namelijk op winderige dagen water naar een bovenbekken pompen en op windstille dagen wittekool gebruiken?

En het lawaai? Een vriend van mij ging naar Zweden. We zouden gevallen van doofheid hebben waargenomen die verband houden met de lage frequenties van het geluid van de wind in de wieken en de pylonen... Mythe of realiteit? En het behoud van prachtige sites?

Dit alles is geen scherpe munitie tegen wat ik beschouw als het minste kwaad, maar een verlangen om te weten en te voorkomen, voordat het te laat is...
0 x
JMB
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 04/03/06, 11:44

Gigantisme zal niets goeds brengen.
Het kan overwogen worden op geïsoleerde, onbewoonde plaatsen (zijn er nog?), maar het zal ten koste gaan van het landschap en de lokale fauna... Tot grote vreugde van grote industriële groepen.
Geen sprake van gigantisme, dicht bij de bevolking.
Kleinere constructies, op menselijke schaal, zijn mogelijk... Maar de windturbine, van het driebladige type, met een kleinere diameter, zal sneller moeten draaien en geluid moeten genereren. Daarom…
Lawaai is de plaag van de moderne tijd… Het sluipt binnen en dringt zich overal in ons leven op… Let op!
0 x
Mike.be
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 12/02/06, 18:04




par Mike.be » 04/03/06, 12:21

vtajmb schreef:De kern van het probleem is: we willen voldoende energie hebben in een hoeveelheid die niet te vervuilend is, of het nu gaat om afval, klimaatverandering, visuele, geluids- of andere vervuiling, vooral gezondheid, en bovendien niet duur! Wat zijn we toch een wispelturige verwende kinderen (ik stop mezelf natuurlijk ook in de zak!)!!!



Ben het met u eens, we moeten vechten om het energieverbruik te verminderen en tegelijkertijd het welzijn op alle gebieden te verbeteren. Tot mijn laatste levensadem zal ik hiervoor vechten, de toekomst van mijn kleinkinderen hangt ervan af.

Maar, zoals Christophe zegt, ik ben ook voor windturbines op menselijke schaal.

Ik heb gehoord van windtorens, heeft iemand informatie, is er een site over dit onderwerp?

Fijn weekend en tot ziens
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 04/03/06, 15:09

Wat geluid veroorzaakt is onder andere de turbulentie aan het uiteinde van de wieken. Op windturbines met verticale as worden deze turbulenties verminderd en volgens de fabrikanten zijn ze minder lawaaierig.

Evenzo is al het rondsel dat wordt gebruikt om de rotatiesnelheid van de generator te versnellen ten opzichte van de snelheid van de rotor een bron van geluid, zoals het geluid van een versnellingsbak...

Hoe kleiner de windturbine, hoe lager de intensiteit en hoe minder lijnverliezen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 04/03/06, 15:29

voormalige oceanische schreef:Wat geluid veroorzaakt is onder andere de turbulentie aan het uiteinde van de wieken. Op windturbines met verticale as worden deze turbulenties verminderd en volgens de fabrikanten zijn ze minder lawaaierig.


welkom
Een groot deel van mijn leven heb ik doorgebracht op zeilboten, lange tijd met windturbines.
Klassiek is onleefbaar (hij trilt de hele tijd en de ketel werkt als een klankkast en als je hem in de lucht monteert, verlies je veel prestatie); met een verticale as (met een gelijkwaardig allaire oppervlak) produceert hij niets anders dan plaat.
Vandaag heb ik 2 high-games fotovoltaïsche panelen en een hydrogenerator; maar bovenal heb ik gejaagd op brandstofverbruik, ik slaag erin om een ​​positieve balans in de navigatie te bereiken en voor anker bijna uit te balanceren.
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 280-gasten