Voeding van een generator

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
florantin
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 16/03/05, 20:34

Voeding van een generator




par florantin » 16/03/05, 20:50

Slet,
Ik bouw momenteel biovergisters in geïsoleerde plattelandsgebieden om de bevolking te helpen. Ik heb een vraag of het mogelijk is om een ​​generator te voorzien van methaangas in plaats van brandstof of diesel ?
Kom je het doen?
Is er iets mis met de generator en de omgeving
In de hoop op hulp
hartelijk
Florantijns
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 23/02/06, 16:53

hallo florantijnse! o]

voor gas ja, het kan worden gebruikt als brandstof, maar daarvoor moet je vertrouwen op een grote, zeer dure motor, of een motor aanpassen volgens de bi-carburatietechniek, zoals LPG-auto's die met benzine beginnen, zodat de motor is warm en schakelt dan over op gas.

u moet waarschijnlijk uw gas filteren zodat het de motor niet verstopt? soort lijdt enz? ...

Ik weet niet of het kan werken door het gas in plaats van het mengsel van benzine en lucht uit de carburateur (wat ook een gas is) te injecteren, of op de inlaatpijp.

anders heb je de LPG-aanpassing nodig: tank (goed, de flessen werken maar het wordt niet aanbevolen, zie campers) + LPG-regelaar (goed, je kunt een flessenregelaar gebruiken, maar het wordt niet aanbevolen (...) ) maar voor de injectoren moet u werken met een elektronische injectie benzinemotor en de injectors elektronische kaart gebruiken ...

dat is waarom doen? rijden? omdat de autonomie niet groot is, met een gastank aan boord ... anders heb je een compressor nodig?

is het om elektriciteit te maken? omdat het elektriciteitsrendement op de as erg laag is, met een warmtemotor ... geef de voorkeur aan een dieselmotor die olie gebruikt! : de oliepalmen groeien goed in je hoek! ze produceren 10 keer + per hectare dan raapzaad / zonnebloem uit ons goede oude Europa!

maar wat heeft het voor zin om rond te reizen?

verzoeken aan MAtt op de forum surrealistisch (www.surrealiste.org) hij bestudeert de modificatie van maaimotoren enz. om ze op biogas te laten werken (biogaskit verkrijgbaar in Canada, Brigss & Stratton)! daar ja, je kunt de kracht op de as terugwinnen om elektriciteit te maken! 12V dynamo of "omgekeerde" asynchrone motor ...

maar hey wat is het nut van elektriciteit maken?

Heet water maken met de hitte van de motor? ...

Jo jo ... jo .. jo!
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 23/02/06, 19:59

Ik denk dat we moeten beginnen met warmtekrachtkoppeling:

Gebruik sanitair warm water met behulp van motorkoeling (dit kan veel aanpassingen vereisen). De circulatie van warm water zal ook moeten worden gedaan door mechanische energie.

Tegelijkertijd zal elektriciteit moeten worden geproduceerd door een generator te laten draaien. De elektriciteitsproductie moet echter volgens de vraag worden beheerd. Hierdoor kan de biomethaanreserve worden aangevuld.

Het zou de meest ecologische zijn.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : maignan-m en 362 gasten