Energie-autonomie, semi-autonomie... of helemaal niet

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
linette649
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 27/07/10, 16:33

Energie-autonomie, semi-autonomie... of helemaal niet




par linette649 » 27/07/10, 17:00

hello,
dat is alles, we wagen de sprong, we zetten ons eco-huisvestingsproject op... een eigentijdse yurt van 70m2 + mezzanine van 30 m2.

voor ons rijst de vraag naar energie-autonomie. wat is beter, volledige autonomie? dit kan voor ongeveer 15000 euro worden gerealiseerd, het relais bij overconsumptie zou door een generator worden overgenomen.
of semi-autonoom? het relais zou worden overgenomen door het EDF-netwerk.

Ik hou echt van het idee van volledige autonomie, maar ik ben niet degene die de groep zal leiden...

Is dit volgens u haalbaar en beheersbaar met een kind jonger dan één jaar?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 27/07/10, 23:18

Als er sprake is van interconnectie met het EDF-netwerk, zal elke autonome energieproductie duurder zijn dan de nucleaire KWh.
Je moet dus de motivatie zien die deze productie rechtvaardigt, maar als het de besparingen zijn, wordt die gemist.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Napo dwerg
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 180
Inschrijving: 04/03/10, 10:43
Plaats: Somewhere over the rainbow




par Napo dwerg » 28/07/10, 08:56

Sterker nog, ik denk dat je een balans nodig hebt van alle apparaten die je van plan bent in gebruik te nemen

Computer
Ventilatie
verlichting
TV
....

het zou degenen die competent zijn (ik niet dus ^^) in staat kunnen stellen een pre-sizing uit te voeren en de mogelijke configuraties te zien

dan moet je een kleine financiële studie doen op basis van de verhouding tussen autonomie en afhankelijkheid van buitenaf
0 x
Van al diegenen die niets te zeggen hebben, de mooiste zijn degenen die zwijgen

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 309-gasten