Mijn bio-klimatisch huis

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 10/02/06, 23:46

OK bedankt. Ik zal je advies opvolgen. : Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Handboek
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 06/02/06, 12:34
Plaats: AGEN

Mijn MOB opwarmen




par Handboek » 13/02/06, 16:41

Wat betreft de verwarmingswand, de PER buis diam. 12 wordt aan de muren bevestigd met elektrische jumpers diam. 12. Een nergalto (een soort strekmetaal gebruikt door stukadoors) wordt voor de buislaag bevestigd en vormt de grip en de versteviging voor de pleisterlaag (35mm).

Ik moet eigenlijk de bestandsnamen wijzigen omdat de linux-server geen speciale tekens tolereert.
Ik werk het bij en stuur een foto van de nergalto en de pleisterlaag.

Je hebt mijn grote stortbak gezien. Het is een BM-ballon van sodidat die in de industrie en grote tertiaire toepassingen wordt gebruikt voor het recupereren op de condensors van koude groepen om warm water nodig te maken voor reiniging (bijvoorbeeld groot oppervlak).


Wat mijn warmteproductiesysteem betreft, is de gebruikte energie zonne-energie (10 m² Viessman vacuümbuizen) met extra hout (inzet). De zonnepanelen (die ik nog niet heb geïnstalleerd) zullen een warmtewisselaar van 90kW aandrijven op de bodem van de grote ballon van 1000l die mijn energiereserve vormt (opslag tussen 40 en 80°C).
Bovenaan de tank zorgt nog een warmtewisselaar van 40 kW voor onmiddellijke productie van sanitair warm water. Dit hete water wordt naar een cumulus gestuurd die de temperatuur op peil houdt en indien nodig bijvult.

Het water in het volume van de tank (1000 l) wordt naar het inzetstuk gestuurd dat tijdens bedrijf 25 kW terugwint. Het systeem voor het terugwinnen van inzetstukken bestaat uit 4 wisselaars en vertegenwoordigt 150 m 12/14 koper gewikkeld rond de haard, de rookkast en het rookkanaal.
Een 3-wegklep wordt gebruikt om het debiet in het inzetstuk te variëren op basis van de retourtemperatuur. Een klep aan de bovenzijde van het rookkanaal sluit de tocht afhankelijk van de temperatuur van de dampen.
Het doel is om de doorgang van dampen in het kanaal te vertragen om uitwisseling te bevorderen.
Als de pomp stopt, zorgt een veiligheidsvoorziening ervoor dat koud water naar de uitlaat wordt gestuurd en kokend water naar de riolering wordt afgevoerd (toevoer- en afvoerklep vereist op elk systeem met vaste brandstof).


Een andere uitlaat op de tank vormt het verwarmingscircuit, een 3-wegklep regelt de uitlaattemperatuur volgens de buitentemperatuur met correctie door binnensensor.
Het hele systeem wordt bestuurd door een automatische regeling van Johnson control met verbinding met de pc om de historie te controleren, configureren en beheren.

Het is een geweldig systeem waar ik graag mee experimenteer. Na analyse van het werkende systeem kan ik het optimaliseren door het te vereenvoudigen om de kosten te verlagen.

Geen gebruik van elektrische energie behalve door circulatiepompen en regeling (150W).
Deze winter was een plezier voor mij en mijn gezin en ondanks het feit dat ik nog geen zonnepanelen heb, was de beperking van het hout niet enorm (12m3 voor 220m²).
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 13/02/06, 18:11

SUPER, bravo, onderscheiding voor uitmuntendheid,

dat is een echt bio-klimatisch huis, het wordt nummer 1 aan de top Kyotome, de site die net zijn deuren heeft geopend!

Ik heb veel informatie om je te vragen; thuis waar ik al 17 jaar woon, wordt de stroomvoorziening voor de leidingen in de grond verzorgd door een gasketel, maar ik denk aan een zonne-oplossing + opslag + houtinzet voor de toekomst (ik heb een open haard boerderij).

Voorlopig ben ik tevreden met vloerverwarming door een beetje gas te betalen aan GDF.

Ik zou graag de prijzen willen weten van de sensoren, de tank, de aansluitinstallatie en het systeem "houtinzet/verwarmer", maar om discreet te zijn (als je dat liever hebt) kunnen we communiceren via een privébericht (je moet op mp klikken en schrijf zijn bericht door een titel te plaatsen (verplicht).

Nogmaals bedankt. : Mrgreen:
0 x
Handboek
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 06/02/06, 12:34
Plaats: AGEN

Mijn menigte opwarmen




par Handboek » 14/02/06, 17:50

Bedankt, ik heb veel energie gebruikt om dit project te realiseren en je opmerkingen vervullen me met vreugde.

Wat bedoel je met zonne-opslag?

Ik geloof niet in langdurige opslag, zelfs minieme verliezen ontladen onverbiddelijk de energie die tijdens de zomerperiode is opgehoopt.

Geschatte uitgaven
Sensoren rond 3k€ - 50% belastingvermindering
De bal rond 3k€ - 50% belastingvermindering
De installatie van de gascentrale + sanitair ongeveer 10 k€
Plaats 850 € bij casto
150ml koper 12/14

Dit zijn gereduceerde prijzen omdat mijn beroep van vloeiende BET mij ertoe brengt om te communiceren met leveranciers en bedrijven.

Totale kosten van het huis met de grond (6500m² - 30 k€): 116 k€
Dit budget is laag omdat ik alles alleen deed behalve het grondwerk (1650m3 grondverzet) en het ruwbouwwerk in 3 weken gedaan met een jonge timmerman om me te helpen. De rest in het weekend tussen september 2004 en april 2005.

Te betalen prijs bovenop de € 116: Goede cervicale blokkade gedurende 4 maanden en aanzienlijke achteruitgang van mijn prestaties op het werk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 14/02/06, 20:36

Voor de prijs is het ook: muts! Schade aan de baarmoederhals! Dat weet ik ook.

Wat betreft de opslag van zonne-energie, wil ik alleen maar zeggen dat als er zonneschijn is, het verkregen warme water wordt opgeslagen in de tank van 1000 liter?..en dat het de volgende dag of 2 dagen kan worden geretourneerd?

Moet u de rest van de tijd het inzetstuk aansteken om warmte binnen te krijgen?

Heffingskortingen (50%) alleen aftrekbaar bij nieuwbouw? Zijn wij niet verplicht om de werkzaamheden door een vakman te laten uitvoeren met facturen inclusief BTW die aan de Belastingdienst moeten worden voorgelegd?

Bij een middelhoog vuur in de inzet, op welke temperatuur komt het water uit de koperen leiding?

Nogmaals goed gedaan. Ik zou vandaag moeten bouwen, ik denk dat ik dat zou doen, hoewel het voor hout een beetje beperkend is, maar het is een keuze.
0 x
gil67
x 17




par gil67 » 18/02/06, 12:31

geweldige prestatie.
Ik hoop mezelf daar te kunnen plaatsen, sinds de tijd dat ik mijn project voorbereid, vóór 2007. Maar gezien de prijs van de gronden op ons terrein, is de grond duurder dan het huis, het is dat ik nog moet onderhandelen .
Hoe groot is jouw huis?
Gil
0 x
Handboek
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 06/02/06, 12:34
Plaats: AGEN

Zonne-verwarming




par Handboek » 20/02/06, 09:47

Oppervlakte: 220m²

for jean: Op dit moment heb ik niet geïnvesteerd in zonnepanelen, dus houd ik de ballon warm met het inzetstuk.
De temperatuur varieert tussen de 20 en 80°C.

Bij een middelbrand is de retourtemperatuur 20°C hoger dan die van de start.
Deze gegevens variëren met de stroom die naar het inzetstuk wordt gestuurd, wanneer het vuur aanhoudt, verhoog ik de stroom en is de delta T hetzelfde.
Autonomie is 1 tot 2 dagen, afhankelijk van de buitentemperatuur en de hoeveelheid afgenomen sanitair warm water.
Als ik 10 m² vacuümpanelen heb geplaatst, denk ik dat de behoefte aan een vuur met 50% zal verminderen. Tijdens zonnige periodes, zelfs koude, zou ik het misschien 4 of 5 dagen kunnen volhouden zonder vuur te maken.

Voor de heffingskorting volstaat het een investering te melden in de aangifte, de terugbetaling gebeurt automatisch en betreft toestellen die gebruik maken van hernieuwbare energie, of het nu om een ​​nieuwe of oude woning gaat, de energiebesparingsinspanning is gelijk.



Succes Giel
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 20/02/06, 13:48

Handboek :pijl: (het was ook de voornaam van mijn vader)

Deze voornaam wordt in beide gevallen goed gedragen (denk na voordat je handelt en wees niet bang om te beginnen)!

Voor de heffingskorting volstaat het een investering te melden in de aangifte, de terugbetaling gebeurt automatisch en betreft toestellen die hernieuwbare energie gebruiken, of het nu om een ​​nieuwe of oude woning gaat, de energiebesparingsinspanning is gelijk


OK, maar ik las dat het door een erkende installateur moet worden gedaan met de installatiefactuur van deze installateur. Ik zag sensoren (2 m2) voor 185 euro en 300 euro in de uitverkoop, ik zou er 2 hebben gekocht om zelf de productie van sanitair warm water te installeren, maar voor zover ik heb begrepen, kan ik ze niet meetellen als belastingverminderingen. Anders had ik twee keer gespaard!

Voor deze prijs aarzel ik om er toch 2 te kopen zonder belastingvermindering. Dit zijn geen vacuümsensoren, ik geef je het adres van de website in een privébericht (hier is het verboden omdat het een commerciële site is) en jij vertelt me ​​wat je denkt.

Om een ​​privébericht te lezen of te schrijven, klikt u op "privéberichten" bovenaan de startpagina (rechts).

Bedankt voor al deze informatie.
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten