Eolewater

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
zozefine
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 14/07/10, 12:38
Plaats: Syros Cycladen Griekenland

Eolewater




par zozefine » 14/07/10, 22:56

Hallo. Ik ben nieuw hier forum en ik woon op een waterloos Grieks eiland met veel wind, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik herinnerde me de klap van de windturbine die stroom produceert, maar die het ook mogelijk maakt om water uit de zeewind te recupereren (ik heb dorst tot meer...).

beetje brutaal onderzoek, ik kwam jou tegen, econologie, en de site van éolewater: dat was precies wat ik zocht, ik vroeg me af hoe het zich in 1 jaar tijd had ontwikkeld: ik ging naar hun site en ik Het lijkt erop dat hij rond die tijd stierf hij werd geboren rond lente/zomer 2009. Ik heb ze een e-mail gestuurd om te vragen of hij nog in beweging was, nog geen antwoord. hun modellen in 2009 waren duur en te groot voor mij, en ik vroeg me af of er in 2010 interessanter waren voor mijn snaren.

Toen heb ik hier gewoon gezocht, en je lijkt het niet interessant te vinden. Ik kan u echter vertellen dat in mijn zeer specifieke situatie een windturbine waarmee ik in de winter elektriciteit en in de zomer water zou hebben, eenvoudigweg een wonder zou zijn. en zeer wenselijk.

Maar tussen deze ogenschijnlijk dode site en jouw dubieuze of eerlijk gezegd negatieve reacties (met argumenten die ik elders niet zeker zal volgen), vraag ik me af of het onzin was/is of niet.

zo dierbaar forum, simpele vraag: het ontwerp van een windturbine die water/elektriciteit "produceert" volgens de behoeften en in een adequate situatie (de mijne) is dat zo gek? bestaat het nog? Hoe dan ook, wie heeft er nieuws?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/07/10, 08:26

Zeker, de windturbine is interessant, lieve dochter van de wind.... . Wat niet interessant is, zijn de prestaties van deze machine!
Er is geen tekort aan oplossingen om zoet water te verkrijgen: als je bijvoorbeeld niet ver van de zee bent, zijn er heel eenvoudige soorten kassen om zelf te bouwen die water destilleren: energievoorziening: pompen, meer niet.
Er zijn ook desktop ‘zoetwatergeneratoren’ die volgens hetzelfde principe werken, maar dan veel goedkoper: je hoeft ze alleen maar van elektriciteit te voorzien (met een windturbine of PV-panelen)
Vertel ons meer over hoe je "robinsonesque" opstelling eruit ziet en hoe het nu met je gaat.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Eolewater




par Christophe » 15/07/10, 09:27

zozefine schreef:zo dierbaar forum, simpele vraag: het ontwerp van een windturbine die water/elektriciteit "produceert" volgens de behoeften en in een adequate situatie (de mijne) is dat zo gek? bestaat het nog? Hoe dan ook, wie heeft er nieuws?


Het probleem is de prijs: omdat de "geschatte" kostprijs van m3 water "gecondenseerd door een windturbine" voor kleine modellen tussen de 30 en 40€/m3 ligt!! Voor de grootste zal het in het beste geval 10€/m3 kosten... dat wil zeggen VEEL TE hoog in vergelijking met andere ontziltingsoplossingen, bijvoorbeeld: https://www.econologie.com/dessalage-de- ... -4276.html

Zonne-energiecentrales hebben een gemiddelde levensduur van ongeveer 20 jaar, terwijl de kosten van zoet water geproduceerd door zonne-energie variëren van US $ 0.52 m–3 tot US $ 2.99 m–3, afhankelijk van de installatie en de kostenanalysemethode. Het is belangrijk om te beseffen dat maximale opbrengst niet betekent dat een zonne-energie nog steeds het meest zuinig is.


Daarnaast zijn er andere, veel goedkopere en ingewikkeldere oplossingen voor het terugwinnen van drinkwater in droge en/of derdewereldlanden, hier is een voorbeeld:
https://www.econologie.com/forums/capteur-de ... t9756.html
(Het zou voor jou kunnen werken, toch?)

Er zijn tientallen eenvoudige en effectieve technieken voor drinkwater of voor het opvangen van dauw, condensatie of nevel...

ps: de eolewatersite bestaat nog steeds https://www.econologie.com/forums/eole-water ... t8361.html
0 x
zozefine
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 14/07/10, 12:38
Plaats: Syros Cycladen Griekenland




par zozefine » 15/07/10, 11:14

Dankjewel voor je antwoorden. het is dus geen onzin!

dus ik ben oud en alleen (niet om mij te laten klagen, maar ik ben alleen aan het sleutelen, en mijn spierkracht is niet meer die van weleer). bovendien brak en koud (hier, gelukkig, DE winterdag deze winter hadden we 2° 's nachts). Ik huur een traditioneel huis op een marmeren plaat, dus het is heel erg gezond, houtverwarming (op een eiland zonder bomen vertel ik je de puzzel niet; voor echt ijskoude dagen is het een radiator, en shit voor mijn elektriciteitsrekening) en het dak is plat, dus het is een wateropvangbak (stortbak).

met het water uit de stortbak vul ik een kleine reserve op het dak, voor de dagen zonder openbaar water, zodat ik in het slechtste geval een beetje water heb voor de keuken. de stroming van de keuken gebeurt direct in de grond, waar tomaten, courgettes, etc. op een wilde manier groeien, evenals een hebzuchtige flora in water maar die het (biologische) afwasmiddel (bijv. Vitex agnus castus) goed ondersteunt . Ook kan ik met het water uit het reservoir het ontbrekende water in de externe plastic tank "compenseren". maar de pomp werkt slecht, dus soms moet je naar de emmer, en dat is dodelijk! maar het reservoir wordt vooral gebruikt door de eigenaar die zijn boomgaard beneden water geeft (citrusvruchten, olijfbomen).

aan de andere kant heb ik de badkamer en droge toiletten gemaakt, en al het grijze water uit de badkamer wordt opgevangen in deze externe plastic tank, water dat ik gebruik om mijn bomen water te geven - omdat ik een echte Zwitserse hondshaai ben, verdwaald in een zone 10 ...het venijnige is dat hoe meer ik douche, de wasmachine gebruik en mijn tanden poets, hoe meer water ik heb om mijn bomen water te geven: hahaha

eigenlijk, in de zomer, omdat het zich op de top van de vallei bevindt en de toeristen in zwembaden, bassins en Engelse gazons maximaal stroomafwaarts pompen, heb ik weinig/weinig water, over het algemeen niets van XNUMX uur tot middernacht ... dus een groot waterprobleem , en ook waardeloos voor het dagelijks leven.

het huis ligt hoog in een vallei, ver van de zee, een vallei die grofweg noordwest-zuidoost georiënteerd is (google earth: http://www.panoramio.com/photo/6104453). voor de wind, voornamelijk, smelt in de zomer, noordenwind, erg droog, het voelt alsof je onder een föhn staat, en in de winter, hete zuidenwind, heel erg vochtig, en noordenwind, rechtstreeks uit de Karpaten, ijskoud. in tegenstelling tot onze "noordelijke" regio's zijn de dagen die we opmerken hier de dagen zonder wind. niet ongebruikelijk om beaufort 6/7 te hebben, en tot 8/9. een beetje een ramp als het beaufort 10/11 Z-ZW is voor het huis!!!

want de regen valt, statistisch gezien, meer regen dan in Zuid-Frankrijk, maar in veel minder dagen: het is altijd een zondvloed, die de grond spoelt, stromen modder en kiezelstenen meevoert en niets bewatert. deze klei-kalksteengrond. en versnelt de erosie vreselijk (dus we hebben erosie en wind en water... om nog maar te zwijgen van de zon, ik telde tot 69° op de grond, wat betekent dat het onmogelijk is om ervoor te zorgen dat de plantenbedekking "levend" is om de bodem te beschermen. het is gemakkelijk te zien, ik heb bomen geplant, maar je moet water geven...)

en last but not least, ik huur dit huis, en ik woon er al 2 en een half jaar, ik heb nog 3 en een half jaar te gaan... :-((

hier is de tafel. lang, sorry sorry.

maar daarom het water ontzilten, absoluut niet, te ver, te zwaar om met mijn verrotte fiat te dragen, om meer te graven om meer water terug te winnen, onmogelijk of verschrikkelijk duur (marmeren plaat) en ergens voor een huis vanwaar ik vertrek binnenkort... dat weerhoudt mij er niet van om bomen te hebben geplant, om met mijn kleine handjes een vijver te hebben aangelegd om altijd water te hebben voor de heuvel en de compost (en de katten), en om op de lange termijn te denken. maar dit alles zeer beperkt door mijn financiële middelen.

cqfd: een windturbine waarmee ik water en/of elektriciteit kan hebben, die ik mee kan nemen op de dag dat ik verhuis, nou dat interesseert mij.

in mijn profiel zet ik mijn adresfoto's (flickr) er staan ​​albums die betrekking hebben op het huis en de omgeving.

Ik denk heel serieus dat de water/elektriciteitswindturbine op de Cycladen, met dit vreselijke gebrek aan water en deze angstaanjagende erosie, een absoluut prachtige oplossing is, omdat deze lokaal kan worden geïmplanteerd (in tegenstelling tot ontziltingsinstallaties is het prima, we hebben al Zo'n 'drinkwater', ik zie wat er gebeurt) is veel interessanter dan zonne-energie, wat een echte ramp is, maar ik kan mezelf elders uitleggen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/07/10, 22:58

Natuurlijk staat dit heel ver af van onze kleine problemen van overenthousiaste stadsbewoners. Ik denk dat het het gevolg is van een keuze. Maar toch zou het installeren van een windturbine op een gehuurd perceel erg duur zijn.
In het kort:
óf je hebt geld, je verbreekt je huurcontract en je gaat ergens anders wonen
óf je hebt er geen, dus per se niet voor een windturbine of PV, en je blijft sleutelen....

heb ik het fout?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
zozefine
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 14/07/10, 12:38
Plaats: Syros Cycladen Griekenland




par zozefine » 15/07/10, 23:47

nee, de olifant vergist zich niet. en zo is het goed en logisch, hè?

het was een enigszins beperkte keuze en een vrijelijk aanvaarde beperking, en in feite was het uiteindelijk een enorme opluchting: ik voel me eindelijk min of meer in overeenstemming met een bepaald nogal 'radicaal' deel van mezelf ". het verhaal is enerzijds dat ik een dromer ben van eerlijke en simpele oplossingen, en anderzijds dat ik toch ooit hoop wat geld te hebben. Ik droom bijvoorbeeld: als het me lukt om de huur te verdubbelen, en dat ik geld heb, ouaille notte?

en dan een windturbine, als ik die installeer, kan ik ook van plaats veranderen. of doorverkopen aan de eigenaar (nou ja, dat is de ecologische/economische vezel hier, in Griekenland, nog niet)?

Kortom, ik, deze technologie spreekt mij veel aan in deze zeer specifieke situatie. en dus probeer ik informatie te verzamelen, om te zien, je weet maar nooit, misschien een industriële ontwikkeling met kleinere, goedkopere modellen.

maar radiostilte aan de Eolewater-kant, ik ben bang dat het een beetje dood is.

ah, het water... vandaag kon ik weer geen water geven, mijn courgetteplant op de heuvel zit te mokken...

afgezien daarvan vind ik jouw manier om je (grote) problemen aan te pakken bewonderenswaardig, zelfs voor stadsbewoners, zelfs voor overenthousiaste mensen. Ik bewaar een geschokte herinnering aan mijn stadsbestaan, ik voelde me zo ver verwijderd van het leven daar, ondanks de verschillende prikkels, sociaal, cultureel, enz., en ik heb er nooit aan gedacht, zelfs niet voor een seconde (maar het was ook een ander tijdperk), voor dit quasi-overlevingsprobleem dat zich in de wereld van vandaag voordoet. Er zou mij verteld zijn over droge toiletten, ik zou dom hebben gegiecheld en bah hebben gezegd.

maar de grote wasbeurten en het opnieuw instellen van de klok hebben het goede dat het de mogelijkheid biedt om iets anders te ontdekken, ook al is de prijs die daarvoor moet worden betaald vaak heel erg hoog. maar het is een investering, we doen het voor zonne-energie, windturbines, gloeilampen en de vloot, des te meer reden om het ook voor het leven zelf te doen, aangezien we er maar één hebben, en kort in de tijd.
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 230-gasten