Een windturbine in een boom installeren?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 29/04/10, 11:24

Van mijn kant geloof ik er ook in,
Daar had ik natuurlijk al aan gedacht.
---
In mijn post heb ik daar op gewezen Dedeleco had onmiddellijk abraracourcix op de initiator van het onderwerp gevallen en op gezaghebbende wijze iets anders voorgesteld.

Voor de snaarboom was ik gewoon aan het borduren, waarbij ik me de hardware voorstelde die nodig was voor maximaal gebruik op een boom.
Omdat je vast al een boom in je tuin hebt staan…

Als we er nu meerdere hebben en we een beetje een houthakker zijn, verbaast het me dat de materialisatie van het idee nog niet is gemaakt, aangezien het het "Idee" is.

Dynamo lampen, er zijn 3€ bij Carr..
Maar dan voor 3V en een paar milliwatt!
: Roll:
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 29/04/10, 14:12

Hier vond ik het onderwerp waar we het hadden over dit idee om de energie van de trilling van de bomen terug te winnen:

https://www.econologie.com/forums/production ... t9474.html
:D

Merk op dat ik onder invloed was van een goede wijn en niet dacht dat ik een debat over een ander onderwerp op gang bracht!

Helaas is de realiteit dat ik 90% van de tijd geen wind heb en misschien meer, dus het is het niet waard, tenzij het heel eenvoudig te installeren en erg goedkoop is!

Een zonnepaneel zou me al veel betere prestaties geven, zelfs onder bewolking!
:|
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 30/04/10, 02:25

Bedankt, jullie hebben allemaal een deel van de waarheid en door de argumenten onder ogen te zien, kunnen we vooruitgang boeken met nieuwe ideeën die collectief naar voren zijn gekomen.
Met Alain G, ook aan het begin van het idee, moet ik een idee concretiseren met de zeer beperkte middelen die ik voorstel om Forhose ervan te overtuigen dat ik niet een van de
mensen die talloze adviezen en allerlei soorten ideeën geven en die het met hand en tand verdedigen, maar je ziet nooit hun eigen prestaties... ze laten het aan anderen over om te proberen en het mogelijk te verpesten

Aanplanten zal niet duur zijn !!
Naast de snaren en een dynamolamp die ik heb, moet ik een verzameling katrollen verzamelen om de touwen te geleiden en deze op een dynamolamp en veren monteren.
Alleen zoals Alain G zit ik met dit probleem:
Helaas is de realiteit dat ik 90% van de tijd geen wind heb

en daarom heb ik dit idee voorgelegd aan fredrsj8 die vaker wind moet hebben om te overwegen een windturbine boven in een boom te plaatsen en die "gewoon op zoek is naar een beetje extra voor een schuurtje op een afgelegen plek" zonder "optimale prestaties nodig te hebben" van de windturbine"!!
Naar aanleiding van het verslag van vanavond door een speciale correspondent over de moeilijkheden van zonne- en windenergie, worden schaduwen zoals een boom niet aanbevolen op een zonnepaneel en is de windturbine niet altijd betrouwbaar, zelfs niet gevaarlijk (blad valt), noch winstgevend (gebrek aan wind). , met daarnaast het risico van weigering door de buren of de gemeente, van een windturbine boven in een boom (al de tv-antenne van mijn buurman die mij stoort het uitzicht niet m niet enthousiast, dus een mooie windturbine? ).
Het hangt er allemaal vanaf of fredrsj8 graag aan het onbekende sleutelt en ontwikkelt?
De verschillende mogelijkheden zijn complementair en dus samen haalbaar!
Zonne-energie bij mooi weer zonder wind, windturbines bij constante wind en het bewegen van bomen bij harde wind die te zwaar is voor de windturbine.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 30/04/10, 05:30

Dedeleco

Het is jammer dat we dit idee vernietigen nog voordat we het hebben vastgelegd, nou, we komen er weer in en we bespreken het objectief! : Cheesy:

Vanmorgen had ik perfecte windvlagen op dit principe met prachtige 2 meter oscillaties die in golven kwamen die gemakkelijk zichtbaar waren langs de straat voor mijn huis!

Zou de kleine dynamolamp krachtig genoeg zijn voor de capaciteit van een boom van 15 meter? Ik denk het niet, maar zou kunnen doen voor een 7-10!

Ik denk niet dat het plaatsen van katrollen wenselijk is maar liever het touw direct op de katrol geplaatst op de as van de dynamo met een terugstelveer die het touw spant! We kunnen ook een gelijkstroommotor gebruiken waarvan de snelheid is vermenigvuldigd met een ketting en twee tandwielen om de snelheid te verhogen en een garagedeurkatrol gebruiken om het touw eraan te bevestigen om te voorkomen dat het touw in de knoop raakt en we kunnen dus speculeren over verschillende oplossingen om verbeter het watt ding.....

Ik laat u op dit punt dat u kan doen dromen van een mogelijke operatie en hierop:

Weltrusten, zie je morgen! : Mrgreen:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 01/05/10, 19:51

een windturbine van 800 watt is klein in vergelijking met een grote boom: van onderaf ziet parsone hem niet

en niemand zal het ook horen: als het waait, overstemt het geluid van de wind in de boom dat van de windturbine (tenzij het echt heel erg is)

blijft om het probleem van het bevestigen aan de boom op te lossen om hem geen pijn te doen

de beste methode is misschien wel de meest barbaarse: grote schroeven in de boomstam planten

het beter willen doen door de boom met kragen vast te binden is erger: de boom leeft van het oppervlak en niet van het midden: kragen zullen de circulatie van het sap afsnijden: naar mijn mening zullen grote schroeven het minder kwaad doen

je hebt zeer grote schroeven met zeskantige kop (schroevendraaier) nodig om gemakkelijk los te schroeven en niet van binnen te breken, om hiervoor geen val achter te laten.. naar de zaag die op een dag de boom in een plank zal veranderen
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 01/05/10, 20:32

Lange roestvrijstalen bouten die door de stam lopen, kunnen een boom geen kwaad doen!

De halsband verstikt haar!

Op den duur slikt de boom de bouten in, zo repareer je een boom die tussen twee takken splijt!
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 02/05/10, 20:02

ook als je niet snoeit kan het zijn dat de begroeiing een groot deel van de wind afleidt en de opbrengst aanzienlijk vermindert
van de windturbine
liever een paal vast aan de stam en hoger dan de top zou beter zijn, het zou jaarlijks snoeiwerk vermijden
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 20/06/10, 18:59

Alain G et Dedeleco

Alles gebeurt!

De "Dynamotak" in Quanthomme

http://quanthomme.free.fr/qhsuite/Nouv100610.htm
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 308-gasten