Cap of condenserend gas?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
gisier
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 16/12/08, 22:26

Cap of condenserend gas?




par gisier » 09/06/10, 11:47

Hallo,
ons huis met houtskeletbouw met gevelbekleding moet zijn verwarmingsmodus vinden. Alleen voor enkele dagen onderzoek heb ik nog steeds geen antwoord op de vraag die ik mezelf stel:

wat is de beste "economische" oplossing qua verwarming tussen een lucht-water-warmtepomp en een gascondensatieketel (mogelijk vloerverwarming voor beide)?

Tussen de initiële investering, de prijs van kw (die van gas blijft stijgen), weet ik echt niet wat ik moet kiezen. we lezen alles en het tegenovergestelde.

Mijn warmwaterproductie wordt verzorgd door de gasboiler of een elektrische tank, afhankelijk van de keuze.

Ik ga niet op zonne-energie of hout.

Ons huis komt in het noorden (59) met goede isolatie (r = 5 in wanden en plafonds), het is ongeveer 150m² met verbouwde zolder. In het noorden betekent dit ook dat een pet een aanvulling nodig heeft op de zeer koude dagen ...

(Een oplossing als de andere lijkt niet ecologisch, ik weet het)

Bedankt voor je antwoorden en feedback.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/06/10, 14:18

:pijl: Elektriciteit, gas of andere, energieprijzen zullen de komende jaren aanzienlijk stijgen ...

Investeren in goedkope oplossingen en laten moduleren op verschillende tafels kan verstandig zijn ...
(split airconditioning minder dan 1000 € + inzet of pelletkachel minder dan 2000 €, bijvoorbeeld)

Als ik zie dat de GLB-voorstellen voor € 20.000, - bloeien, vraag ik me af hoe we dergelijke bedragen kunnen aflossen. :onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 09/06/10, 14:34

Citro schreef:Als ik zie dat de GLB-voorstellen voor € 20.000, - bloeien, vraag ik me af hoe we dergelijke bedragen kunnen aflossen. :onheil:


Misschien omdat een groot deel van de rekening wordt betaald door "anderen" (belastingvermindering, subsidie ​​...), kortom "wij" allemaal :onheil: ... die belastingen en / of belastingen betalen ...

En als ik dit las: https://www.econologie.com/forums/7-mois-par ... t9743.html
Ik ben een beetje boos ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 09/06/10, 14:55

Hallo,

al goed gedaan voor de isolatie van het huis, R = 5 is niet slecht.

Om uw 150 m² te verwarmen, dacht u aan:
- een aerothermische warmtepomp
- een condensatieketel op gas.

Ter vergelijking: in het noorden is de keuze snel gemaakt, het wordt gascondenserend, ook al kan de prijs van GAS nog stijgen.

U legt uw vinger op een probleem en dekt uw behoefte aan verwarming in de winter! De COP van de warmtepompen stort in, er is een secundaire warmtebron nodig ...

Het tweede probleem, als we het over ecologie hebben, is dat het stroomverbruik van het GLB. Als het niet wordt gecompenseerd door een bron van hernieuwbare energie, is het GLB in Frankrijk niet zo interessant.

De derde, meerdere keren opgeheven in de forum, de investeringskosten van warmtepompen ...

Als er een warmtepomp is, kan ik je alleen maar aanraden om rond te kijken naar water-water warmtepompen ... maar je hebt toegang nodig tot een grondwaterspiegel en een ietwat aanzienlijke initiële investering of warmtepomp op muffe lucht: Chez Oschner bijvoorbeeld.

Aan de andere kant ben ik echt verrast door je categorische weigering van hout en zonnepanelen.

Voor hout denk ik dat het de behandeling en opslag is die je zorgen baart ...
Weet dat als je een minimum aan oppervlakte hebt, er pelletketels zijn die nauwelijks meer onderhoud nodig hebben dan een gasboiler (zie producten ÖkoFEN), en met een brandstofprijs die beduidend minder onderhevig is aan schommelingen (cf. Pellets en houtpellets).

Voor zonne-energie weet ik niet of dat het aspect is dat u zorgen baart of vooroordelen over fotovoltaïsche zonne-energie, maar thermische panelen zijn een volwassen, ecologische en economische technologie ...

Een laatste product dat u mogelijk interesseert, blijft om de prijzen te valideren: GAS-ketel voor micro-warmtekrachtkoppeling in woningen.

Veel succes met je onderzoek.

PS: de oude economie, een beetje kalm, je zult de nieuwe bang maken ... :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/06/10, 17:50

8) Bedankt voor de links, minguinhirigue.

U heeft prijsklassen voor:
- De gaswandketel met warmtekrachtkoppeling van het merk De Dietrich. :?
- Het CAP op Oschner muffe lucht. :?

Zeer mooie artikelen die het verdienen om gedemocratiseerd te worden. : Idee:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/06/10, 18:18

Ben het eens met de vorige opmerkingen, ik begrijp de weigering van hout niet!
Een goed geïsoleerd huis vereist minder stroom en daarom lijkt het mij deugdelijk om een ​​duaal energiesysteem te nemen, een langdurige autonome zoals pellets of gas (niet duur bij de investering voor gas) bij afwezigheid en een verwarmingshout om beschermen tegen grote schommelingen in energieprijzen voor de toekomst:
olie, gas, elektriciteit, zullen in de toekomst volgen, zelfs pellets, een kwestie van vraag en aanbod !!

Integendeel, we gooien schaamteloos hout en plantenafval weg (snoeiheggen, tuinen, bossen, verlaten na stormen, zoals eind 1999 en de Landes sinds kort, echter gratis!) Ik ben zelfs gealarmeerd door de praktische onmogelijkheid om ze gemakkelijk te verbranden in een pelletkachel met grote autonomie als voor gas (jaren zonder onderhoud !!).

Ook een gratis bijverwarming met behulp van deze gevarieerde houtsoorten lijkt mij cruciaal, zoals een dubbele pelletketel, een blok hout, (Rare) zoals die van SHT verkocht door Rika in Frankrijk.
Flexibiliteit en Perfektie - thermodual TDA
http://www.sht.at/index.php?id=175#c196
http://www.sht.at/fileadmin/user_upload ... al-Web.pdf
http://www.sht.at/index.php?id=82
http://www.sht.at/index.php?

probleem, al deze soorten mooie ketels zijn Duits of Oostenrijks !!
We gooien onze groene energie uit tuinen en bossen in het voordeel van kernenergie tot de volgende Tsjernobyl !!! !!
0 x
gisier
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 16/12/08, 22:26




par gisier » 09/06/10, 18:49

Bedankt voor je snelle en attente reacties op mijn probleem.

Ik wijs hout op dit punt hier en daar niet een keer af, maar niet dagelijks en gezien de winter die we hadden; Nee, dank u wel. Ik denk dat misschien later inderdaad een kachel wordt geïnstalleerd als de prijs van andere energieën explodeert.

Toen ik deze vraag plaatste, heb ik meteen de prijzen van een pelletketel geraadpleegd en het bevestigde me wat ik een tijdje geleden had gezien, het is duurder, duurder dan een pac (lucht / water). verder heb ik ruimte voorzien in mijn garages maar niet zoveel voor de silo. als je me vertelt dat het niet zo duur is, zou ik mijn plannen voor de silo kunnen veranderen.
Hetzelfde geldt voor zonne-energie, ik heb een appriori op de investeringsprijzen en mijn vrouw is niet te warm met het idee (esthetisch).

Om u te lezen, moet ik nog steeds bepaalde prijzen bevestigen, zo niet mezelf neerleggen bij gas?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 09/06/10, 22:50

minguinhirigue schreef:Een laatste product dat u mogelijk interesseert, blijft om de prijzen te valideren: GAS-ketel voor micro-warmtekrachtkoppeling in woningen.


interessant: google vindt dit:
http://www.google.fr/url?sa=t&source=we ... 8MToQbo58A

maar het wekt me geen vertrouwen: het lijkt nog steeds onderzoek te zijn

ze presenteren een toekomstige elektrische brandstofcelketel, een te verre toekomst

de elektrische ketel in stirling lijkt dichterbij, maar in dit document van Dietrich is het een free piston stirling: waarom zo veel complicaties zoeken als krukasstirlings hun waarde al hebben bewezen

thuis heb ik een elektrische boiler die elke dag werkt! het is een echte generator gemaakt in China omgevormd tot geforceerde luchtverwarming met gemodificeerde carburateur om te werken op gas, butaan of methaanvergasser

deze kleine groepen kosten 170 euro als er promoties zijn

helaas is het niet perfect, het is moeilijk geluiddicht ... maar voor een fabrikant die over de middelen beschikt, zou het gemakkelijk zijn om een ​​goede stille en solide generator voor warmtekrachtkoppeling goedkoper te maken dan deze stirlingboiler voor econologogo

met een goede methaangenerator is er geen keuze meer tussen gas en warmtekrachtkoppeling: beide tegelijk mijn adjudant!

het methaan voedt de generator set de restwarmte van de groep verwarmt het huis een beetje, de elektriciteit van de groep voedt de warmtepomp en verwarmt nog meer

Nog een opmerking: ik ben niet tegen het principe van warmtepompen, wat ik jammer vind is de enorme prijs van een goede installatie: ik zie alleen de techniek en wat we goed zouden kunnen doen: helaas ben ik geschokt om te zien wat er verkoopt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 10/06/10, 13:03

Christophe schreef:
Misschien omdat een groot deel van de rekening wordt betaald door "anderen" (belastingkrediet, subsidie ​​...), kortom "wij" allemaal ...



Dit is steeds minder waar: lucht-iets warmtepompen komen niet meer in aanmerking; ook de tarieven van de heffingskortingen dalen ...

Toch is marketing "moeilijk" ... En pas op voor degenen die niet denken!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 10/06/10, 13:12

minguinhirigue schreef:
Een laatste product dat u mogelijk interesseert, blijft om de prijzen te valideren: GAS-ketel voor micro-warmtekrachtkoppeling in woningen.

...: D


In dezelfde ader :

http://www.sunmachine.fr/download/plaka ... ineGaz.pdf

Maar voor zover ik weet, is er geen specifiek doorverkooptarief voor elektriciteit, zoals het geval is voor windenergie of fotovoltaïsche energie, plotseling lijken deze machines in Frankrijk mij erg moeilijk terug te verdienen (in tegenstelling tot andere landen die een voordelige "warmtekrachtkoppeling" -toevoer hebben. in tarief) ...

Als dat zo was, zou het een "elegante" oplossing zijn!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 268 gasten