15ain van eco-constructie in Floirac, Bordeaux

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

15ain van eco-constructie in Floirac, Bordeaux




par Christophe » 03/06/10, 11:32

Hauts de Garonne Développement, organiseert de 5e editie van de QUINZAINE DE L'ÉCO CONSTRUCTION, die plaatsvindt van maandag 14 tot en met vrijdag 25 juni 2010 in het Centrum voor Innovatie en Opleiding, Avenue Jean Alfonséa, in Floirac.

- Manager van de Eco Construction Pole in Floirac - Hauts de Garonne Développement met zijn institutionele en professionele partners, biedt zowel particulieren als bouwprofessionals vijftien dagen bewustwording, informatie en activiteiten rond de Eco-constructie.

Als bijlage bij deze e-mail vindt u de poster en het volledige programma van deze 5e editie van de eco-constructie veertien dagen.

Beeld

Mapprogramma in .pdf: https://www.econologie.info/share/partag ... Grxd28.pdf

Programma


7 conferenties / debatten over ecodistricten (getuigenissen en presentatie van de Darwin- en H'Nord-projecten), thermografie ten dienste van oude woningen (presentatie van de luchtthermografie van de CUB en het gebruik van camera's infrarood), groene daken en muren, luchtdichtheid van gebouwen, geothermische energie en hoe u uw rekeningen en uw ecologische voetafdruk kunt verminderen door eenvoudige, alledaagse handelingen te verrichten.

· 3 locatiebezoeken, het eco-burgerhuis van Bordeaux: een hoofdkantoor en efficiënte aanpak; een opendag van een fotovoltaïsche installatie aangesloten op het elektriciteitsnet; en de rondleiding door een luchtdichtheidstest van een BBC-huis (Low Consumption Building).

Een dag gewijd aan professionals (als onderdeel van de voorafschaduwing van het Crafts Innovation Center) georganiseerd in samenwerking met het CDPEA en de Chamber of Trades, met als thema energieprestaties en thermische regelgeving 2012.

· Een permanentie van de Space Info Energy van de MPS van Artigues. Particulieren en professionals vinden (op afspraak) antwoord op hun vragen over het verbeteren van hun leefomgeving (thermische isolatie, installatie van hernieuwbare energiesystemen, belastingverminderingen, enz.).

· De tentoonstelling "het huis van vandaag", vers verrijkt met nieuwe modules in de lokalen van het Innovatie- en Opleidingscentrum in Floirac, zal gedurende twee weken vrij toegankelijk zijn rond het thema ecologische huizen met een laag energieverbruik. 'energie. Particulieren en professionals kunnen kennis maken met de nieuwste bouwvoorschriften en -technieken.

Het hele evenement is gratis, maar voorafgaande registratie is vereist (om organisatorische redenen).

In het belang van ecologische verantwoordelijkheid zal de communicatie met betrekking tot dit evenement dit jaar voornamelijk via de computer plaatsvinden.
Door het via dit door te geven aan uw persoonlijke en / of professionele netwerk, neemt u ook actief deel aan het succes ervan, en ik dank u bij voorbaat.

Ik sta tot uw beschikking voor verdere informatie en hoop u deze twee weken weer te ontmoeten.

Van harte.

Enguerran LAVIE
Missies officier
Hauts de Garonne Ontwikkeling
Tel: 05.57.54.32.50
Fax: 05.57.54.32.59
elavie@hdgdev.com
www.hdgdev.com


Kennisgeving aan lokale Bordeaux-econologen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Betreft: 15e jaar van eco-constructie in Floirac, Bordeaux




par ik Citro » 03/06/10, 13:28

Ik weet niet waarom, ik voel me een beetje gericht ... : Lol:
Christophe schreef:Kennisgeving aan lokale Bordeaux-econologen ...
Bedankt voor de info. : Cheesy:
Het is grappig dat ik dit leer van mijn forum favoriet als ik er elke dag langs loop ... (het is aan het einde van mijn straat).
: Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 03/06/10, 13:53

Hoe heb je het geraden? Nou, er zijn ook anderen :)

Aan het einde van je straat? Gek...

Dus, ga je als econo-verslaggever? : Idee:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 03/06/10, 15:44

Er lijkt geen onderwerp te zijn:
herstel van overtollige zomerhitte om de winter te verwarmen in aardwarmte!
Geen onderwerp meer gemakkelijker:
Transformatie van een pelletkachel naar een automatische kachel voor gedroogd plantenafval uit een gewone shredder, afval dat we allemaal onnodig weggooien!

Ik ben doodsbang voor plantenafval, heggen, gazons, bomen, die we weggooien zonder iets te doen !!!
Vooral hout na stormen in de Landes en andere bossen !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 04/06/10, 00:55

Christophe schreef:Hoe heb je het geraden? Nou, er zijn ook anderen :)

Aan het einde van je straat? Gek...

Dus, ga je als econo-verslaggever? : Idee:
Het gekste is dat de gemeentelijke eend er niet over praat en dat geen enkele vertoning erop zinspeelt ...

Ik ga morgenavond de deur duwen.
Voor het economische rapport, ik ben overboekt, mijn vakanties zijn bijna uitgeput ... nou ik zal kijken of ik iets kan doen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 04/06/10, 01:22

Je hoeft geen hoofdpijn te hebben, alleen wat interessante foto's en informatie om in het openbaar te delen als je gaat ... dat is alles :)
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 98-gasten