elektrische auto

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

elektrische auto




par Christophe » 16/12/04, 19:41

Waarom blokkeert volgens jou de ontwikkeling van de (stedelijke) elektrische auto zoveel? (In Frankrijk en elders ...).
Met Ultracapacitors zouden we echter energie op een veel efficiëntere manier kunnen opslaan dan met conventionele batterijen:

Zie de link hierboven: Ultracapacitors tech. 10x de kracht van batterijen Vind vandaag nog uw oplossing!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 17/12/04, 08:30

Maar als, maar als Christophe het zal gebeuren, maak je geen zorgen!
Ze gaan hybride machines voor elektriciteit/fossiele brandstoffen gaan maken (dat doen ze al), en zodra de beroemde oliepiek overwonnen is, of het zeer reële tekort, zullen we dit allemaal zien toenemen, omdat het hele wagenpark moet in zeer korte tijd worden vernieuwd!

Trouwens, ze zouden ook moeten zoeken naar een manier om onze banden, ons plastic te vervangen... het is waar, oma's tuperware gaat niet eeuwig mee!

Om uw vraag te beantwoorden, zal ik kort zijn, maar mijn mening is als volgt:

Omdat er nog olie is!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 17/12/04, 15:48

Naar mijn mening zolang er olie is en er geen echte politieke wil is...

Extra voor 100% elektrische voertuigen:

Als je in de stad woont (daar zijn juist deze voertuigen voor gemaakt, beperkte autonomie...) in een appartement bijvoorbeeld.
Als je geen garage met stroom hebt en er geen speciale laadpaal is.
Hoe laad je de auto op? Laat je de extensions zakken?
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 17/12/04, 21:50

Wanneer je net een pakje sigaretten hebt gekocht (zo vol)...is het veel gemakkelijker om een ​​sigaret te geven dan wanneer ditzelfde pakje bijna leeg is...toch is de waarde van de sigaret precies hetzelfde...
Hetzelfde geldt voor olie...

We zullen de olie tot de laatste druppel opzuigen, dat is zeker, maar als de olie in overvloed aanwezig is (zoals nu), is dat dan een reden om olie te verspillen zoals we dat doen en niet bedachtzaam te zijn?

Over het algemeen weet de moderne westerse mens niet hoe hij preventief moet doen... alleen curatief... medicijnen, vervuiling zijn twee goede voorbeelden...
0 x
rpsantina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 175
Inschrijving: 17/12/04, 16:11
Plaats: 81 - Zuid-Tarn
x 10




par rpsantina » 18/12/04, 09:39

twee vragen om dingen op gang te brengen:

1- Waarom zou piekolie op zichzelf voldoende zijn om het gebruik van elektriciteit te rechtvaardigen? we weten hoe we brandstoffen kunnen maken van andere grondstoffen (vooral HBV in een context waar het gemakkelijk is om te veel te produceren)

2- Als het altijd met zuigermotoren is dat de "primaire" mechanische energie van het voertuig wordt geproduceerd, is afval dan niet onvermijdelijk? (R&D aan de HDI lijkt mij het meest sprekende voorbeeld... we lossen het verbrandingsprobleem niet bij de bron op maar verminderen de effecten :-(...)

NB1: Sorry voor de Fôtes de Klavier en anderen...

NB2: Christophe, heb je ergens de analyse van de verliezen op de werking van een voertuig (μ motor, μ mechanische transmissie, μ wiel ...)?

fijne dag of fijn weekend

RPS
0 x
RPS (Dpt Tarn Zuid 81)
i-Alleen degenen die niets te doen zijn nooit verkeerd
ii-Alles is mogelijk zolang er een beetje tijd er wordt besteed

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 287 gasten