Binnenkort 1 / 2 miljoen werklozen in België

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 12/03/10, 22:12

vertel me niet dat je ze in de trein van een kanselier hebt
0 x
Avatar de l'utilisateur
Napo dwerg
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 180
Inschrijving: 04/03/10, 10:43
Plaats: Somewhere over the rainbow




par Napo dwerg » 12/03/10, 22:29

niet alleen gebakken met palmolie die afkomstig is uit de voormalige tropische wouden die op volstrekt illegale wijze met de grootste straffeloosheid met de grond gelijk zijn gemaakt.

dank aan de agro-industriëlen die het blijven kopen en het in al hun producten stoppen;) de orang-oetans bedanken hen ook terloops;)

en ik verzadigd vet en mijn verstopte slagaders zijn er dol op :frons:

en ook dank aan de Europese Unie voor het opleggen van biobrandstof. Binnenkort gaan we tankwagens vol met allerlei soorten oliën slaan, zodat we met onze kleine auto's kunnen rijden. Wanneer zullen ze begrijpen dat een zaak niet alleen de conclusies van een rapport zijn?

In de hoop dat de EU zichzelf heel snel in vraag zal stellen, anders gaan we regelrecht de muur in


conclusie: belasting op palmolie en als laatste neem ik een mcfleury ^^
Dernière édition par Napo dwerg de 12 / 03 / 10, 22: 46, 2 keer bewerkt.
0 x
Van al diegenen die niets te zeggen hebben, de mooiste zijn degenen die zwijgen
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 12/03/10, 22:35

Zuid-Amerikaanse kakkerlakensaus

waarom niet terwijl mensen glimlachen

een beetje salfsfareille-likeur?
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 14/03/10, 15:19

De Belgische premier Letermes Yves heeft terecht gezegd dat we geen land in angst bouwen

dus laten we bouwen !!!
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 14/03/10, 18:31

recyclinage schreef:Ik behoud mijn advies voor sociale buurtwerken

en de onderlinge verbinding daartussen voor de uitwisseling van ideeën en specialiteiten


Hoe worden de slachtoffers ondersteund? Wat verwachten ze van Justitie? Neemt het geweld in Brussel toe? Hoe worden daders berecht? Hier zijn enkele van de vele vragen die alle burgers interesseren en die het debat op gang brachten over het "Controversy" -programma van zondag, dit keer georganiseerd door Grégory Willocq. Een van de aan de orde gestelde onderwerpen is natuurlijk dit onaanvaardbare geweld waarmee slachtoffers, zoals Frédérique Levêque, de pech hebben gehad "op het verkeerde moment op de verkeerde plaats" te zijn.



Ondraaglijk geweld ...

Léon-Philippe Rubin, de juwelier die het slachtoffer was van de overval in Ukkel, kreeg veel getuigenissen. Een van de meest opvallende is die van de dochter van een andere juwelier, die haar deze paar woorden schreef: "Op 6 maart 1986 werd in Marchienne-au-Pont mijn papa-juwelier aangevallen met zeven slagen. bijl in het hoofd, in zijn winkel. Hij leed een week lang in het ziekenhuis. Als gevolg daarvan werd het hele gezin vernietigd. "



... en een gevoel van straffeloosheid

Want tijdens dit soort drama zijn er ook nevenslachtoffers: een gezin dat heel vaak kapot gaat. En in het licht van deze pijn, vaak een gevoel van straffeloosheid, dat ook in dit debat werd genoemd. Eddy Lebon, algemeen secretaris van het Syndicat de Police sypol.be, vat de situatie samen: "De politieagent heeft zijn rapport nog niet opgemaakt dat de daders er al uit zijn ... Maar we kunnen ook niet iedereen in de gevangenis stoppen."



Talloze ongedwongen zinnen

Vooral omdat de vonnissen van minder dan drie jaar niet worden uitgevoerd: "De persoon gaat daarheen, en de gevangenisdirecteur legt uit dat er geen plaats is en dat hij later zal worden gedagvaard" , legt Karin Gérard, woordvoerder van de Beroepsvereniging van Magistraten, uit. Maar in driekwart van de gevallen wordt hij later niet gedagvaard ...



Alternatieve oplossingen voor de gevangenis?

Welke oplossingen dienen zich dan aan? Een elektronische armband, een soort "huisarrest" zoals voorgesteld door Mme Gérard? Of de formatieve sanctie die eerder deze week door Armand De Decker werd voorgesteld en die zou bestaan ​​uit een militair kader? Het debat is nog lang niet voorbij. Evelyne Huytebroeck, minister van Jeugdhulp, roept op haar beurt de voorzitter van de Senaat op om "een ronde tafel te houden" en te "bewegen".



http://www.rtlinfo.be/info/Magazines_de ... e-urbaine-
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 14/03/10, 18:53

Economisch en sociaal geweld leidt tot delinquent geweld ...
Al in de 16e eeuw Thomas More legde het verband tussen de verplaatsing van omheiningen en de toename van diefstallen: zijn minder verlichte tijdgenoten verklaarden het door een afname van de moraliteit en zagen als een oplossing alleen de toevlucht tot repressie (gerechtelijk geweld).

Het aanpakken van de symptomen in plaats van de oorzaak is niets nieuws.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 14/03/10, 19:25

het lijkt erop dat we vrij en gelijk zijn geboren

daarom eis ik gelijkheid dankzij deze buurtcentra en andere, behalve sociale kanalen

Ik heb tijden in deze gedachte om de balans tussen de sociale lagen te herstellen
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 14/03/10, 21:24

Ahmed schreef:Het aanpakken van de symptomen in plaats van de oorzaak is niets nieuws.


Ik zeg niet dat het nieuw is

Ik zeg dat we er opnieuw over moeten nadenken
transformator
herscheppen
en wetgevend

de toespraak die ik houd, probeert tegen de opkomst van extreemrechts te zijn

en vooral als oplossing voor de moderne mens
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten