Het recyclen van mechanische energie.

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Claude
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 09/12/04, 21:05




par Claude » 09/12/04, 22:00

Het recyclen van mechanische energie

Zoals veel materialen is negatieve energie gedeeltelijk terugwinbaar en herbruikbaar.

Om aan onze behoeften te voldoen, verbruiken we energie alsof deze onuitputtelijk is, produceren we wat we nodig hebben en voeren we in warmte alles af wat ons comfort verstoort.
We gedragen ons alsof we niet in staat zijn energie te beheren, alleen te nemen wat we nodig hebben en het overschot opzij te zetten voor later gebruik.

De productie van mechanische energie doorloopt ten minste twee fasen.
Denis Papin liet ons zien dat tussen A en B de potentiële energie van waterdamp in een omhulling kan worden verhoogd door een externe toevoer van calorische energie.
Toen liet James Watt ons zien dat we tussen B en C de potentiële energie van waterdamp kunnen omzetten in mechanische energie.

Het is essentieel om deze twee fasen te onderscheiden en te scheiden: tussen A en B is het doel om de potentiële energie van een vloeistof te vergroten door een externe toevoer van energie, terwijl tussen B en C het doel is om de potentiële energie van de vloeistof om te zetten in mechanische energie.
De stoommachine scheidt deze twee fasen en houdt een reserve aan potentiële energie beschikbaar in de vorm van stoom onder druk.
Verbrandingsmotoren combineren de twee fasen zonder de potentiële energie van het gas onder druk in de loop van de tijd te behouden. Het principe van de verbrandingsmotor is zeer geschikt om energie bedoeld voor een constante belasting met een goed rendement om te zetten, bijvoorbeeld om een ​​schip voort te stuwen of een ploeg te trekken, maar deze motoren hebben een rendement dat van middelmatig naar nul gaat wanneer de belasting variabel, nul of negatief wordt.
Door dezelfde vloeistof in de hoge- en lagedrukkamers te gebruiken, is het principe van de stoommachine beter geschikt om de beweging van een in wezen variabele belasting, nul of negatief, te regelen, omdat een potentiële energie van de vloeistof in de loop van de tijd behouden blijft en het mechanisme van transformatie tussen B en C is omkeerbaar.
In alle toepassingen die bedoeld zijn om een ​​beweging te controleren, wanneer er sprake is van een negatieve energie van vertraging of daling van een last of wanneer de last hoofdzakelijk variabel is, is het noodzakelijk om een ​​eerste omhulling te hebben die een fluïdum onder hoge druk bevat, via een motor die als pomp kan werken, met een tweede omhulling die hetzelfde fluïdum onder lage druk bevat. Tussen de motor die als pomp kan werken en het eindverbruik van energie, moet het transmissiemechanisme omkeerbaar zijn.
Net als in het voorbeeld van de stoommachine, is het doel tussen A en B om externe energie te gebruiken om de potentiële energie van de vloeistof in de hogedrukbehuizing te vergroten. Deze bewerking is niet langer onderworpen aan de vereisten van het eindgebruik en kan daarom worden uitgevoerd door te streven naar de beste prestatievoorwaarden, ze kan worden beheerd door een computer.
Bij B wordt in de loop van de tijd een voldoende reserve aan potentiële energie behouden.
Tussen B en C wordt een omkeerbaar mechanisme gebruikt om de potentiële energie van de vloeistof om te zetten in mechanische energie en de beweging te regelen.

Deze benadering geldt voor een groot aantal huidige toepassingen van verbrandingsmotoren en elektromotoren, in feite voor de meeste toepassingen die een remsysteem gebruiken, inclusief "motorremmen", om de gewenste beweging te regelen.

Het systeem kan deel uitmaken van de transmissie of parallel aan de transmissie worden toegevoegd.

Afhankelijk van de toegepaste belasting gedraagt ​​het apparaat zich ofwel als een motor door energie te verbruiken van de hydraulische accumulator (versnelling van de belasting), ofwel als een pomp door de negatieve energie terug te voeren naar de hydraulische accumulator (vertraging van de belasting).

De impact op het milieu is niet te verwaarlozen.
Wanneer fossiele energie de oorsprong is van de gebruikte mechanische energie, moet voor elke mechanische Joule die wordt gerecycled in plaats van te worden verspild aan warmte door te remmen, de besparing van ten minste twee extra Joule worden opgeteld die zouden zijn omgezet in warmte om de nieuwe mechanische Joule te genereren.

In de VS worden hybride-hydraulische voertuigen ontwikkeld (http://www.epa.gov/otaq/technology/420f04024.pdf) en Engeland (http://www.shepinc.com/).

Kent u vergelijkbare projecten in Frankrijk? Ik ben bezig met het ontwikkelen van een specifieke hydraulische motor/pomp die de beste eigenschappen heeft voor dit soort toepassingen en ik wil mijn inspanningen bundelen met anderen die in dezelfde richting gaan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 10/12/04, 10:54

Hoi Claudius!

Ik deel je analyse genoeg, ook al heb ik geen expertise op dit gebied.
Persoonlijk ken ik een dergelijk project in Frankrijk niet, maar ik ben geen referentie.

Anderen kennen misschien dergelijke projecten. Ik nodig ze uit om hun info te delen.

A+
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 168-gasten