Technische vraag

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
lolusroots
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 07/12/04, 19:49

Technische vraag




par lolusroots » 07/12/04, 20:00

Ik heb een vraag die in mijn hoofd zit

Waarom in Frankrijk de voertuigen die zijn uitgerust met de PMC alleen het "krakende" systeem van water hebben en niet werken zoals het oorspronkelijke proces van pantone, dat wil zeggen met 25% koolwaterstof en de rest van water
Is het een focus- of aanpassingsprobleem?
Toch zien we bijvoorbeeld op Quanthomme.com realisaties met kleine groepen of maaiermotoren dus pk niet op een auto???

: Rolleyes:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne




par Adrien » 08/12/04, 15:02

Van wat ik begrijp, wanneer een "gepantoniseerde" motor op 25% benzine en 75% water loopt, verbranden alleen vluchtige benzinedampen.
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
lolusroots
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 07/12/04, 19:49




par lolusroots » 08/12/04, 19:38

ok maar dan pk water zetten?
en het lijkt nog minder te verbruiken, nietwaar?
0 x
lucky.luc
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 19/01/05, 21:19




par lucky.luc » 27/01/05, 00:05

Om de PORQUOI-kwestie van water te ontwikkelen, om 1-oxidatiemiddel te leveren dat de verbranding verbetert, maar waarom niet andere dingen dan water ...?


:D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/01/05, 09:09

water bevordert het kraken van HC in de reactor...oliemaatschappijen gebruiken een techniek die vapocraking wordt genoemd (kraken door oververhitte waterdamp)

Zie de verschillen open/gesloten waterklep
https://www.econologie.com/mesures-de-la ... s-321.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten