Internet: de verschrikkelijke bedriegers, vanavond op Arte

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Internet: de verschrikkelijke bedriegers, vanavond op Arte




par Christophe » 09/02/10, 19:45

Een onderwerp dat sommigen misschien irriteert:

Het internet gonst van de informatie die niet altijd betrouwbaar is en die soms in de traditionele media wordt opgenomen. Decodering van een drift. Een formidabele democratische revolutie, de explosie van informatie op het internet, waardoor Iraanse burgers ons vandaag de dag kunnen informeren over de situatie in hun land, kent ook zijn aandeel in excessen. De voorkeur van regisseur Ted Anspach is om deze donkere kant van het internet te verkennen.
Tegenwoordig geven duizenden sites, die verwikkeld zijn in een ongelooflijke snelheidsrace, onmiddellijk duizenden min of meer geverifieerde informatie door. In deze algemene verwarring krijgt de mening van een ideoloog, van een extremist, uiteindelijk dezelfde waarde als die van een erkende wetenschapper.


Het is duidelijk algemeen bekend en erkend dat de waarheid alleen uit de mond van ‘officiële’ journalisten komt... : Lol: : Lol:

http://www.arte.tv/fr/Comprendre-le-mon ... 44562.html
Dernière édition par Christophe de 10 / 02 / 10, 19: 50, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 10/02/10, 13:13

Eerlijk gezegd zeer gemiddelde eerste documentaire, de thema's worden op een eerlijk gezegd "gemakkelijk" niveau behandeld en echt ver verwijderd van het niveau dat je van een onderzoeksjournalist zou verwachten:
- H1N1
- 9 / 11
- Antisemitisme

Omstreeks 9 september riepen de officiële journalisten een jaar geleden degenen op die twijfelden aan neonazi's en antisemieten, nu zijn het slechts "vervelende samenzweerders"...

Uiteraard geen reflectie op de ‘zaken’ die we aan internetgebruikers hebben kunnen onthullen… vooral de video’s van politici die niet wisten dat ze gefilmd waren…

De tweede documentaire van ongeveer 2 minuten, "30 Angry Journalists", was veel, veel interessanter.

Het is zichtbaar op Arte + 7...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

hoe de waarheid te kennen?




par dedeleco » 10/02/10, 16:49

Moeilijk om te weten waar de waarheid is en daarom moet alle informatie en kritiek worden geopend en gecontroleerd om jezelf te beoordelen!
De zogenaamde kruiselings gecontroleerde officiële informatie is over het algemeen geldig, maar soms vals en niet zonder manipulatie, zoals de massavernietigingswapens van Saddam, die mij technisch gezien altijd onmogelijk hebben geleken voor Irak.
De samenzwering is niet altijd verkeerd.
Wanneer we de video zien van de val van het derde gebouw van het WTC dat van één blok bij de basis tot in de perfectie valt, met die van goede of mislukte sloopwerkzaamheden, zijn we er wetenschappelijk van overtuigd dat we voor ons verborgen worden gehouden tot het punt dat niet- Amerikaanse wetenschappers analyseerden het stof en vonden krachtige explosieven bedoeld voor sloopwerkzaamheden. Met de getuigenissen van getuigen van explosies zonder vliegtuigen wachten we wetenschappelijk gezien op nauwkeurige objectieve antwoorden die aantonen dat dit allemaal, video's en getuigen, vals is!!!
Hetzelfde geldt voor het Pentagon met de foto van een heel klein gaatje vergeleken met een groot vliegtuig!!!!!
Officiële rapporten lijken hierover stil te zijn, zonder reactie!!
Waarheid en manipulatie zijn van elkaar te scheiden door nauwkeurige wetenschappelijke analyse en het ontbreken van een officieel wetenschappelijk geldig antwoord dat de onwaarheid van de beweringen bewijst, rechtvaardigt zeer sterke twijfels!
Voor zo'n AZF is niets zeker, volkomen consistent:
de getuigenis van een medewerker die samen met anderen op een stoel zat die een paar seconden voor de explosie elektrisch werd (FR3), lijkt mij cruciaal, een bewijs dat sommigen het triggerproces verborgen hielden waarbij zij betrokken zouden zijn geweest.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 10/02/10, 18:44

Hallo vrienden,

Ik keek... Ik ben het met Christophe eens.

Het eerste document was behoorlijk saai. Het gaat erom mensen in diskrediet te brengen in plaats van rustig hun ideeën te bespreken.

Zo werden de sprekers gepresenteerd als neurotisch, geïnteresseerd, partijdig, zonder maatstaven... zonder een objectieve analyse te maken van hun stellingen, die soms krankzinnig zijn en soms echt gênante vragen oproepen.

Het principe van de automatische afwijzing van een idee door de persoonlijkheid van de auteur ervan is journalistiek origineel. : Idee:

We wachten inderdaad nog steeds op de objectieve en wetenschappelijk onderbouwde verklaring van de val van WTC7, dat bijna in vrije val rechtop op zijn fundamenten stond... ook al was het het slachtoffer van kleine en verspreide branden en had het geen vliegtuiginslag.

Misschien een windvlaag? :?

Het tweede document was inderdaad veel beter. Het laat de nieuwe deal zien die in opkomst is in de informatiewereld, waar journalisten niet langer het enige kanaal zijn, omdat participatieve informatie steeds meer ruimte in beslag neemt, met zijn excessen maar ook zijn soms sappige details.

@+
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 10/02/10, 18:52

We wachten ook op Iraakse massavernietigingswapens (bedankt dat je het vermeldt, want het is een van de media-zwendel van de afgelopen jaren)...tenzij...maar ja, wat zijn we CONS geweest!!!

Het enige Iraakse massavernietigingswapen is natuurlijk... ZIJN OLIE!!!

Zonder te lachen merkte je dat geen enkele JT TV-journalist ooit een grote Mea Culpa doet...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 10/02/10, 18:57

Remundo schreef:
Het principe van de automatische afwijzing van een idee door de persoonlijkheid van de auteur ervan is journalistiek origineel.

Niets nieuws onder de zon, het is het 'autoriteitsbeginsel' dat de scholastiek dierbaar is.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 10/02/10, 18:59

Houlalala Arte neemt het (terecht!) in het gezicht zoals ik dat zelden in de reacties heb gezien!

http://www.arte.tv/fr/Comprendre-le-mon ... ft_content

Kopieer/plak van de laatste 3 reacties:

16 beoordeling (en)

warom? | jong

10.02.2010 - 17 uur

na ppda nodig je acht journalisten uit, van wie er zes de tapijtborstels van sarkosia zijn, MAAR WAAR ZIJN DE ECHTE? MEDIAPART EN DE WERELD WERDEN VERTEGENWOORDIGD MAAR HOE ZIT HET MET POLITIS DE RUE8 DU CANARD CHAIN ​​​​ENZ. ENZ. LET OP ARTE, IK ZAL JE VERLATEN EN EEN GOED BOEK LEZEN

titel | libr

10.02.2010 - 15 uur

Gisteren dacht ik dat ik droomde! Was ik op een concurrerende zender of op ARTE? Je show was zo ondraaglijk dat ik gewoon zapte. Na een pseudo-rapport werd de aanblik van de 8 "JOURNALISTEN" bij elkaar fataal voor mij! Ik kon ook niet naar het debat luisteren!! Dames en heren van ARTE, jullie moeten bij elkaar komen!!!

Om wie lachen wij? | bern

10.02.2010 - 15 uur

Nou dan ! Om wie lachen wij? Acht journalisten met dezelfde mening die jammerlijk proberen hun baan te redden, die helaas bestaat uit het getrouw kopiëren van wat de grote internationale persbureaus hen dagelijks voorschotelen. Waarom waren we niet uitgenodigd: Michel Collon, François Bonnet, Thierry Meyssan en anderen: goedbetaalde journalisten die zichzelf toestaan ​​het werk van sommige van hun collega's te kleineren die vrijwillig in dienst van de waarheid werken. !)....zonder hen een recht van antwoord te geven. maar heren, het is niet de schuld van het internet “waar je van alles en nog wat kunt vinden”, maar dat mensen niet tevreden zijn met de informatie die ze in jullie media vinden. Houdt u vol dat uw informatie serieus en geverifieerd is? (zoals de massavernietigingswapens van Sadam en de bunker van Bin Laden) hartelijk dank!!!!


Kortom, we zijn hier heel "aardig" denk ik... : Cheesy:

ps: deze reacties worden gemodereerd, de ergste zijn natuurlijk nog niet voorbij...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 10/02/10, 19:22

Over 11 september, een informatie die de "gemene samenzweerders" zal interesseren...

Nooit eerder vertoonde luchtfoto's van de aanslagen van 11 september

10.02.10 - 18: 25

Het Amerikaanse televisienetwerk ABC News heeft nooit eerder vertoonde luchtfoto's in handen gekregen van de terroristische aanslag van 11 september 2001 op de torens van het World Trade Center in New York. De Twins onder een rookwolk, Manhattan is bedekt met stof.

In New York, op 11 september 2001, fotografeert Greg Semendinger de terroristische aanslag aan boord van een vliegtuig van de NYPD (Police Aviation Unit). Het zwaar getroffen World Trade Center stort in.

Niet eerder uitgebrachte foto's, die ABC News vandaag op haar website plaatst, nadat ze de foto's hadden opgevraagd bij de National Institutes of Standards and Technology (NIST), vertrouwend op informatie uit de Amerikaanse Freedom of Information Act. Er werden aldus negen schijven verkregen die 2779 foto's vertegenwoordigden. De foto's zijn indrukwekkend.


Bron: http://www.rtbf.be/info/monde/attentat/ ... bre-186451

foto's: http://abcnews.go.com/Politics/slideshow?id=9763032

Nou, er is niets... 13 foto's, zelfs niet in HD... wat is dit in vredesnaam?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 204-gasten