De eigenschappen van water, algemeenheden, curiosa en isotopen

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 08/02/10, 23:39

We hebben dit onderwerp terzijde gelaten,

maar ik ken slechts 2 soorten water in een stabiele toestand

H2O en ²H2O

http://fr.wikipedia.org/wiki/Eau_lourde
Zwaar water is deuteriumoxide (formule: D2O of ²H2O). Chemisch gezien is het identiek aan normaal water (H2O), maar de waterstofatomen waaruit het is samengesteld zijn zware isotopen, deuterium, waarvan de kern een neutron bevat naast het proton dat in elk waterstofatoom aanwezig is.

Er bestaat ook halfzwaar water (HDO of H²HO), bovendien in een veel hoger natuurlijk aandeel dan zwaar water.

Gilbert Newton Lewis isoleerde in 1933 het eerste monster zuiver zwaar water.


Ach nee, er is ook H2O2, maar het is niet langer "water", maar waterstofperoxide http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_peroxide
Waterstofperoxide (H2O2) is een zeer lichtblauwe vloeistof, iets stroperiger dan water, die kleurloos lijkt in verdunde oplossing. Het is een zwak zuur, heeft sterk oxiderende eigenschappen en is een krachtig bleekmiddel. Het wordt gebruikt als ontsmettingsmiddel, antiseptisch middel, oxidatiemiddel en in raketten als drijfgas. [2] Het oxiderende vermogen van waterstofperoxide is zo sterk dat het wordt beschouwd als een zeer reactieve zuurstofsoort.

Waterstofperoxide wordt van nature in organismen geproduceerd als bijproduct van het zuurstofmetabolisme. Bijna alle levende wezens (met name alle obligate en facultatieve aëroben) bezitten enzymen die bekend staan ​​als peroxidasen, die onschadelijk en katalytisch lage concentraties waterstofperoxide ontleden in water en zuurstof.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
rodibruno
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 157
Inschrijving: 06/11/06, 22:19
Plaats: ARGENTINIË
x 6

MENSAJES OCULTOS DEL AGUA




par rodibruno » 09/02/10, 04:29

0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 09/02/10, 14:43

Ah ja, dat herinner ik me

Wie is bereid om wat praktisch werk te doen en deze experimenten te reproduceren (heel eenvoudig trouwens)?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 09/02/10, 15:38

Capt_Maloche schreef:We hebben dit onderwerp terzijde gelaten,

maar ik ken slechts 2 soorten water in een stabiele toestand

H2O en ²H2O


Jprefere nog steeds de D2O-beoordeling, niet jij?

Maar het lijkt mij dat er nog andere stabiele waterisotopen in de natuur zijn... 4 of 5 als ik het me goed herinner...

Het wordt verkregen door achtereenvolgens water te elektrolyseren, omdat zwaar water niet elektrolyseert.

Zondagavond was er op Arte een bericht hierover:

In 1934 bouwde Norsk Hydro de eerste commerciële zwaarwaterproductiefaciliteit in Vemork, Noorwegen, met een capaciteit van 12 ton per jaar. Tijdens de Tweede Wereldoorlog besloten de geallieerden de fabriek te vernietigen om te voorkomen dat Duitsland kernwapens zou ontwikkelen. In 1942 mislukte een aanval door Engelse parachutisten in deze missie, waarbij hun zweefvliegtuig dichtbij de locatie neerstortte. Al haar leden komen om bij het ongeval of worden gedood door de Duitsers. In februari 1943 werd een groep van twaalf Britse agenten naar Noorwegen geparachuteerd; het commando slaagt erin de productie gedurende twee maanden te verstoren door de installaties te vernietigen.

Op 16 november 1943 lieten de geallieerden meer dan vierhonderd bommen vallen op de productielocatie, wat de nazi-regering ertoe aanzette alle productie naar Duitsland te verplaatsen. Op 20 februari 1944 zonk Knut Haukelid, een Noorse supporter, de veerboot die zwaar water over het Tinnmeer (Tinnsjå in het Noors) vervoerde. De sabotage kostte het leven aan veertien Noorse burgers; na de oorlog werd bewezen dat het in Noorwegen geproduceerde zware water niet voldoende zou zijn geweest om de productie van verrijkt uranium in voldoende hoeveelheden mogelijk te maken voor de vervaardiging van een kernwapen. Het verhaal diende als rode draad in de film The Heroes of Telemark, geproduceerd in 1965 en onder meer geïnterpreteerd door Kirk Douglas.


Over water gesproken (niet zwaar) zag je dit:
video: https://www.econologie.com/eau-vibration ... t-133.html
debat: https://www.econologie.com/forums/eau-formes ... t4546.html ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 09/02/10, 21:36

Verschrikkelijk !! en gemakkelijk te reproduceren

Het is duidelijk dat de oppervlaktespanningen er iets mee te maken hebben, maar op deze video is het ronduit waanvoorstellingen

http://www.youtube.com/watch?v=nq3ZjY0U ... re=related

Daar is iets om plezier mee te hebben :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Ptilu
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 196
Inschrijving: 15/01/10, 14:23




par Ptilu » 09/02/10, 22:08

Lu

Als ik me niet vergis, denk ik dat we te maken hebben met een water-maïszetmeelmengsel op een luidspreker.

Het heeft niets te maken met de oppervlaktespanning, maar met het rehologische gedrag (wet van de vloeistofviscositeit) van laatstgenoemde.

In feite wordt het opnieuw dikker, wat betekent dat hoe meer je het schudt, hoe harder het wordt... De geluidsgolven die er doorheen gaan, wijzigen de viscositeit lokaal, en deze merkwaardige patronen verschijnen!

We observeren zelfs de reflectie van de geluidsgolf wanneer de onderzoeker de roerder nadert!

Ik had er net van gehoord!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Gillier Pantone en wateroppervlaktespanning




par Flytox » 09/02/10, 23:36

Voor een Gillier Pantone-motor kunnen we aannemen dat we tijdens de paar milliseconden van reizen tussen de uitlaat van de reactor en de verbrandingskamer van de motor, in de aanwezigheid zijn van een mengsel van droge damp en een paar ontelbare kleine druppeltjes water. (verdamping is niet onmiddellijk) 8)

Omdat ik geen flauw idee heb van het aantal en de grootte van deze druppels, zou het interessant zijn om een ​​manier te vinden om op zijn minst de grootte van de druppels te veranderen om te weten of deze grootte er toe doet en een rol speelt in de prestaties/zuinigheid van de brandstof / vervuiling.

Eén van de mogelijke manieren zal zijn om de oppervlaktespanning van het water dat in de reactor wordt geïntroduceerd te wijzigen, wetende dat de karakteristieke grootte van de waterdruppels afhangt van de capillaire lengte.

Capillaire lengte = vierkantswortel van (oppervlaktespanning / dichtheid * versnelling van de zwaartekracht)


Dit kan bijvoorbeeld door een emulgator aan water toe te voegen.


Test met Carrouf "Brilliant" afwasmiddel met aangekondigde samenstelling: 5% amfotere oppervlakteactieve stoffen; 15-30% anionogene oppervlakteactieve stoffen; ook methylchloorisothiazolinone, benzisothiazolinone, methylisothiazolinone, parfums.

Afwasmiddel wordt verdund tot 1% en verwarmd in een pan op het fornuis. Zolang de temperatuur van de pan niet boven de 100° komt (koken) geen probleem, verdamping vindt plaats zonder aanslag.

De 100° is snel gepasseerd, er vormt zich een klein geelachtig schuim dat vóór de 200° snel zwartbruin wordt. Het past dus niet. De wanden van de reactor stijgen van 300 naar 500° of meer en het water kan deze afzettingen daarna niet meer oplossen, waardoor de reactor uiteindelijk verstopt raakt met de afzettingen. : Cry:

Beeld


Het zou daarom nodig zijn om een ​​product te vinden dat de oppervlaktespanning van water verlaagt, dat volledig kan verdampen en dat uiteraard tijdens de verbranding zou verslechteren zonder te vervuilen.... :P


Kom op, we hebben wat suggesties nodig !! :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 140-gasten