Kleppen en Waterstof

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 09/05/04, 11:39

Onderzoek naar de "terugkeer van vlammen" op de kleppen als gevolg van een te hoge verbrandingswaarde van waterstof (10 x die van benzine / lucht)

http://www.ecr.mu.oz.au/~caburt/research/h...ogen/valve.html
0 x
Desmo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 17/06/04, 15:20




par Desmo » 17/06/04, 16:01

Hallo,
Ik vond de studie Kleppen en waterstof interessant, maar het deed me onmiddellijk denken aan een engine-architectuur die dit probleem oplost.
In dit geval de rotatiemotor (patent Wankel) die radiale of axiale lichten gebruikt voor opname.
Deze applicatie is ook al enkele jaren teruggevonden door Mazda-technici, die onvermoeibaar doorgaan met het ontwikkelen van de rotatiemotor en op de laatste show in Genève een kopie van hun nieuwe model presenteren: de Mazda RX-8 uitgerust voor werken met waterstof.
De aanpassingen aan het voertuig leken nogal minimaal, althans in vergelijking met een brandstofcelvoertuig. Het meest zichtbare deel is de toevoeging in de kofferbak van een koolstofvezel tank.
De prestaties van een dergelijk samenstel zijn zeker lager dan die van de brandstofceltechnologie, maar het leek mij interessant door het gebruik van reeds geïndustrialiseerde componenten en het mogelijke gebruik van bi-carburatie zoals het bestaat in LPG-voertuigen.
Technische gegevens (uit het geheugen):
Benzinemotorvermogen: 240 CV
"" Waterstof: 90 CV
Autonomie model H: 200 naar 300 km
Kende je deze conceptauto? en vind het interessant.
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 18/06/04, 00:51

Ja het is waar dat een machinetype Wankel het probleem zou kunnen oplossen.

Vooral omdat deze architectuur grotendeels zichzelf heeft bewezen.
Op de markt gebracht in de 60-jaren en verschillende prototypen bij 24h van Le Mans ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 19/06/04, 21:56

Hier is een link met een beschrijving van de RX-8

<a href='http://www.caradisiac.com/php/essai_tun/ess_nou/nouv118/mg_4234_mazda_rx8.php' target='_blank'>http://www.caradisiac.com/php/essai_tun/es...4_mazda_rx8.php</a>
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
MobyleX
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 03/12/04, 18:37
Plaats: Meudon - Frankrijk




par MobyleX » 08/12/04, 13:36

Er is iets dat ik niet kies: wanneer de brandstof ontbrandt (benzine of waterstof) zijn de kleppen gesloten !! Dus de verbranding kan zich niet verspreiden aan de andere kant van de klep, toch? Zelfs als de verbranding van waterstof 1000 keer sneller zou zijn dan die van benzine, zou het in alle gevallen alleen op het moment van de vonk produceren, maw gesloten kleppen?
Als je me zou kunnen helpen, zou het fijn zijn, omdat ik een montage wil maken om een ​​waterstofmotor te laten draaien, en het tijdens het testen niet in mijn gezicht laat plassen!
0 x
Dream is echte vrijheid, het is de hoop, niemand kan je stoppen.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 174-gasten