Verlichte borden

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2

Verlichte borden




par netshaman » 21/01/10, 16:32

Ik reis al een tijdje 's nachts en een ding dat me opviel, waren de neonreclames die de hele nacht blijven branden.
Zonder naam vind ik het zonde van de energie!
Inderdaad, wat heeft het voor zin aangezien mensen om 2 uur voor het grootste deel in bed liggen, en bovendien zijn de betreffende winkels gesloten.
Het zou niet in me opkomen om thuis het licht aan te laten als ik weg ben.
Ik stel voor om degenen die het 's nachts aan laten staan ​​te beboeten om hen te dwingen het uit te zetten wanneer het pand gesloten is.
Dus ze gaan tegen me zeggen: "ja, maar het is zo dat we weten dat we er zijn"
Ik antwoord, dat mensen die in de hoeken wonen de plek kennen, en dat degenen die alleen 's nachts langskomen iets anders te doen hebben, bovendien als er zelfs een potentiële klant langs zou komen, zou hij dat maar eens in de maand kunnen doen, in in ieder geval zijn de energiekosten om deze klant te winnen onevenredig hoog in verhouding tot de winst die deze klant zou kunnen opleveren.
Kortom, zet die kloteborden uit, laten we deze energie besparen, laten we daardoor de CO2-balans verlagen en daar wordt iedereen alleen maar beter van!
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 21/01/10, 16:48

Ik heb gehoord dat er anti-teken "commando's" zijn die ze in de stad uitzetten.
alle borden hebben een uitwendige "schakelaar" die met een paal kan worden bediend.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 21/01/10, 16:57

0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 21/01/10, 18:54

In België was er al regelgeving, maar blijkbaar boeit het niemand.

De slogan van de beroepsvereniging van signfabrikanten luidt dan ook:

"De neonreclame: uw bestseller"

en het is heel waar,

zelfs 's nachts dienen sommige winkels als oriëntatiepunt

Ik denk dat we gemakkelijk kunnen opleggen, met nuance stadscentrum - hoge wegen.
- sluiting winkelverlichting zodra deze sluit
- Doven van het bord om 20 uur
- hetzelfde voor etalages, behalve stadscentrum
- eis van spaarlampen voor etalages (HQI-TS), stoppen van halogenen
- tolerantie voor bepaalde goedkope merken tot 22 uur
- stop van restaurantborden wanneer ze sluiten
- ontstekingsverbod voor 8 of 9 uur
- controle en boetes : Mrgreen:

het is rauw. We mogen de aantrekkelijkheid van stadscentra niet verminderen, noch de veiligheid ervan (het is goed, handelaars betalen in plaats van de gemeente)

Een ander probleem: kantoorverlichting: in sommige clubs is het beschamend, alsof het bezemlichaam de lampen niet aan en uit kan doen! :onheil:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten