GV op een tractor?

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Chantrel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 19/11/09, 22:57
Plaats: Brittany 35

GV op een tractor?




par Chantrel » 09/01/10, 21:22

Hallo iedereen!

Ik sta op het punt een tractor van 120 pk te pantoniseren.
Stoomvraag, ik aarzel met een GV omdat ik er geen heb gezien die is geïnstalleerd op motoren met een grote cilinderinhoud!

Ik denk dat de moeilijkheid is om de plaats op de juiste temperatuur te vinden om de GV te installeren, zodat deze niet te veel of te weinig stoom produceert...
Van waar misschien de assemblages met bubblers?

Als iemand al ervaring heeft met deze GV op een trekker, zou je mij dan de gegevens en het waterverbruik kunnen doorgeven?

dank aan u : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/01/10, 23:53

Hallo chantrel
Ik sta op het punt een tractor van 120 pk te pantoniseren.
Stoomvraag, ik aarzel met een GV omdat ik er geen heb gezien die is geïnstalleerd op motoren met een grote cilinderinhoud!

Ik denk dat de moeilijkheid is om de plaats op de juiste temperatuur te vinden om de GV te installeren, zodat deze niet te veel of te weinig stoom produceert...
Van waar misschien de assemblages met bubblers?

Als iemand al ervaring heeft met deze GV op een trekker, zou je mij dan de gegevens en het waterverbruik kunnen doorgeven?


Welkom bij de club. Kijk op de Quanthomme-site, ze hebben daar meer tractoren gemaakt dan hier op Econologie, je hebt tal van montages en opmerkingen waarmee je een idee kunt krijgen van de keuze van GV en geschikte locaties. Aarzel niet om uw project of montage hier te documenteren en te illustreren, zodat we u beter kunnen helpen. :P
A+

http://www.quanthomme.info/
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Chantrel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 19/11/09, 22:57
Plaats: Brittany 35




par Chantrel » 10/01/10, 00:14

Bedankt Flytox,

De site "quand'homme" begin ik goed te kennen...

Toen ik GV zei, oeps, bedoelde ik de gvi (onmiddellijke stoomgenerator) en ik heb geen installatie met deze op tractoren gezien, maar alleen bubblers, verwarmd door de uitlaat of de koelvloeistof!

Om te zien welke van de twee het meest interessant is, GVI of bubbler? :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 10/01/10, 00:29

Als u met de GVI-oplossing wilt beginnen, heeft u de Camel1-site waar we u zelfs uitleggen hoe u deze kunt aanpassen aan uw toepassing (passage over de aanpassing van de merco 220D).

http://reaction.directe1.free.fr/
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 17/01/10, 13:12

U moet beginnen, het is niet omdat niemand over GVI op een tractor sprak, dat het een slechte oplossing is. Met de hierboven genoemde Calmel1-berekening heeft u een startpunt, om niet in het totaal onbekende te gaan.

Daarna moet je kiezen of je een "nieuw" pad wilt wissen of "bekende" recepten wilt proberen toe te passen.

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Chantrel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 19/11/09, 22:57
Plaats: Brittany 35




par Chantrel » 17/01/10, 21:38

Nou, dan moet je alles beginnen! Ik zal deze GVI testen.

Ik had op een artikel van een experimentator gezien (ik weet niet waar ik naar op zoek ben) dat hij had gemerkt dat de vochtige lucht die de reactor binnenging begon te draaien rond de staaf wanneer deze naar de noordpool van de aarde en stroomde normaal naar de zuidpool.

Op dit punt, als de reactor het meest efficiënt is in de richting van de Noordpool, waarom probeer je dan niet om daar 3 radiale reactoren horizontaal te installeren met de Zuidpool als gemeenschappelijk centrum?
Dit zou het mogelijk maken om ten minste één optimale reactor te hebben.

Nadenken over ... :frons:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 17/01/10, 23:33

De verhalen over magnetische uitlijning zijn een enorme pipo AMHA. Wat ook werkt, werkt ongeacht de uitlijning en alle regendansen die je eromheen doet....: Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Cornerstone
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 09/04/09, 11:11




par Cornerstone » 15/02/10, 13:56

Hallo, we hebben persoonlijk GVI-tests gedaan op een Volvo FL614, dus grote cilinderinhoud,

als je Camel-maatvoering gebruikt, zal het niet zo goed werken omdat je een superkorte lengte krijgt (dat is wat ons is overkomen).

We dachten toen dat het een kwestie van oppervlak was, dus deden we een test met buizen met een kleinere diameter om de lengte te vergroten. Het werkte, we slaagden erin stoom op de juiste temperatuur en in de juiste verhoudingen te produceren.

Aan de andere kant hadden we tijdens de echte test een probleem met de productie van volumes, inderdaad, de automatische ontluchter die de stroom beheert, levert niet genoeg en dus niet genoeg stoomproductie.

We hebben daarom overwogen om meerdere GVI's parallel te installeren om meer dampen te produceren, maar we hadden geen tijd om dit lood te testen.

Ik denk dat de maatvoering van Camel heel goed werkt op diesels met een cilinderinhoud van 1.1 tot 2.8 L voor grote cilinderinhouden moet je testen doen.

Ik raad je aan om je reactor voor je motor te maken en na deze reactor een uitneembaar onderdeel te voorzien om verschillende GVI's met verschillende lengtes en diameters te kunnen testen.

We gaan een generator met GVI monteren, maar het probleem is de lengte, maar we gaan de test doen en we zullen verschillende lengtes testen

Veel succes en zorg ervoor dat de GVI-route een goede route is die gemakkelijker te stoppen is dan een bubbler
0 x
Vereniging voor de Bevordering en ontwikkeling van de biologische Bouw en Energie Beheer
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/02/10, 23:25

Hallo Hoeksteen

Deze experimenten zijn interessant, we zullen uiteindelijk een eenvoudige formule vinden voor het berekenen van de grootte van GVI, die geschikt is voor een breder scala aan motoren. :P
Bonne voortzetting.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Chantrel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 19/11/09, 22:57
Plaats: Brittany 35

Uw reacties op een dubbel effect GVI




par Chantrel » 21/02/10, 11:11

Hallo iedereen.

Hier is een tekening voor montage op een tractor met een GVI maar niet zoals de anderen : Idee: .... Het is aan jou om de positieve en negatieve punten te zien en te vertellen : Cheesy:

Hier is het een micro tractorbrandstof, de lucht kruist achteruit van de normale pr dat de luchtinlaat op dezelfde onderdruk is als in de GVI.

De op de GVI gemonteerde uitlaatklep, aangepast aan het gewicht, laat de opening tot ongeveer de1400tr / min toe, waardoor de binnenkant van de GVI wordt verwarmd om stoom te produceren en de binnenkomende lucht te verwarmen wanneer de uitlaatgassen warmer zijn voor reactoren.
Zodra de motor stationair draait, gaat het gas buiten de GVI en houdt het op t °.

De "dubbele effecten" van de GVI:
- Produceer stoom op het onderste gedeelte
-Verwarm de lucht in het bovenste gedeelte
De hele menging in het midden en dan in de richting van de reactoren.

Bedankt voor uw antwoorden : Lol:

Beeld[/ Img]
Dernière édition par Chantrel de 21 / 02 / 10, 22: 02, 1 keer bewerkt.
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 140-gasten