Vacuümpunt op Volkswagen 1600-dieselmotor

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
erikotiti
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 21/11/04, 22:03




par erikotiti » 30/12/09, 10:34

Waar vind je 12V vacuümpompen?
want mechanische vacuümpompen met poelie vind ik wel een paar maar bij 12V lijkt het heel lastig.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 31/12/09, 13:19

Houd er rekening mee dat niet alle auto-vacuümpompen die bijvoorbeeld voor rembekrachtiging worden gebruikt, "gemakkelijk" kunnen worden gebruikt. Sommige hebben “geen” luchtuitlaat. Het debiet is zo laag dat de aangezogen lucht uit de pomp zelf komt. En ik denk dat geen enkele in staat is om water of waterdamp zonder schade te absorberen.

Erikotiti, als je nog steeds geen depressie hebt, komt dat omdat je throttling niet belangrijk genoeg is... Bij elke nieuwe test kun je het luchtdoorgangsgedeelte met 30% verkleinen. Je zult snel een ‘significante’ depressie bereiken. (geen hard gas geven of te snel rijden...anders kunt u problemen krijgen, olie morsen, enz.)
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 31/12/09, 13:28

12v elektrische vacuümpomp. Op Chrysler Voyager 2.5TD 92/93. Deze bevindt zich onder de batterij. Het werd gebruikt voor remhulp.
maar in zijn geval zal het hem niets opleveren. Ik denk dat het beter zou zijn om de bubbler onder druk te zetten in plaats van de inlaat op deze manier te beperken... Vooral omdat je bij dit type voertuig er constant in moet zitten om hem vooruit te laten komen. Om de bubbler onder druk te zetten, hetzij met de uitlaat, hetzij met de uitlaat van de originele vacuümpomp
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 144-gasten