Een alternatief voor de pantone-motor, HHO-gas?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 10/08/09, 11:47

Wie heeft het over problemen?

U vindt het moeilijk te begrijpen dat elke technologische overoplossing een prijs heeft en dat deze klap niet kan worden terugverdiend tijdens de levensduur van het object in kwestie... in vergelijking met andere oplossingen...
0 x
pb2487
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 03/08/09, 23:44




par pb2487 » 10/08/09, 12:05

Christophe schreef:Wie heeft het over problemen?

U vindt het moeilijk te begrijpen dat elke technologische overoplossing een prijs heeft en dat deze klap niet kan worden terugverdiend tijdens de levensduur van het object in kwestie... in vergelijking met andere oplossingen...


Oh oké... dat klopt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
edfed
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 16/12/09, 10:05




par edfed » 16/12/09, 16:43

niet slecht dit idee van terugwinning van remenergie.
dat gezegd hebbende, hoe kunnen we het doen op een basisvoertuig, motorfiets, fiets, auto... zonder al te veel aanpassingen?

er komt de mogelijkheid om een ​​systeem te maken van inductieve pads gekoppeld aan een magnetische schijf.
wanneer de pads bij elkaar worden gebracht, zal de schijf een stroom in de pads opwekken, deze stroom wordt via een adapter rechtstreeks naar de batterij geleid.
dit systeem kan energie recupereren bij het vertragen, maar het zal in geen geval een voertuig kunnen stoppen.

het zal twee remmen maken, om op dezelfde hendel te zetten.
de generatorrem en de reeds aanwezige remblokken.
als een instantie van extra beveiliging lijkt mij een goede zaak.
en als we daardoor bovendien besparen, is het de moeite waard eraan te werken.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten