Nieuwe multi-fuel motor voor vrachtwagens

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 23/10/09, 11:31

Als het voorschot is vastgesteld,


het voorschot staat vast, maar er is een speciale hendel om over te schakelen op benzine. Deze hendel kan de mechanische voortgang van de pomp niet veranderen, maar er wordt gezegd dat hij de beweging beïnvloedt tandheugel pomp; en ik denk dat spelen op het rek een manier kan zijn om enerzijds het injectiepunt te veranderen?


Ik denk dat het een stroominstelling is zoals weergegeven in het onderstaande diagram:

Beeld
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
ecoweb
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 21/10/09, 18:23




par ecoweb » 24/10/09, 08:05

Geweldige Flytox! voeg de scan toe.

Ze zetten "de rotatie van de zuiger en de groef veroorzaakt een vertraging of een voorschot in de afsluiting van deze opening"

Dat dacht ik ook, maar hun figuur laat precies het tegenovergestelde zien... Ik zie dat het startpunt van de injectie hetzelfde blijft, ongeacht de belasting, het einde van de injectie is min of meer afhankelijk van de belasting. Een heel goed systeem dus, waar op voorhand niets aan verandert.

maar het is niet onmogelijk dat er geen manier is om vooruit te komen of het weg te nemen. De dag dat we een document zullen vinden over de sigma cms multifuel-pomp, zullen we de gebruikte middelen kunnen kennen.

Ik heb het zojuist gelezen op een document van Berliet dat het speelt op de tandheugelrace.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/10/09, 14:20

het veranderen van de race van het rek is echt het eerste wat je moet doen als je van brandstof verandert!

het luchtvolume in de cilinder verandert niet: het is noodzakelijk om het brandstofvolume te beperken tot wat kan verbranden, anders rookt het: als de nieuwe brandstof meer lucht nodig heeft om te verbranden, moet de race van het rek worden verkleind om de maximale hoeveelheid geïnjecteerd

natuurlijk zou het aanpassen van de vervroeging misschien handig zijn, maar veel minder belangrijk dan het aanpassen van de maximale injectie
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/10/09, 14:29

Flytox schreef:
chatelot16 schreef:elke dieselmotor werkt prima op benzine tot de griep van de injectiepomp

Door zeker te knoeien met de vooruitgang, op een Clio Lucas-injectiepomp uit 1992 van 80-90 km / u met veel benzine in diesel (aandeel?) De motor wil niet meer (erg zacht!) En eindigt niet kraken / knippen.

Ik herinner me de berliet gbc8kt militaire vrachtwagen met deze multi-fuel motor: ze rookten altijd veel

de rook is geen teken van prestaties voor diesel: een directe inspuitmotor kan een beetje roken zonder dat het een groot prestatieverlies is: een verbrandingskamer ricardo comet rookt minder maar heeft catastrofale prestaties

Is er een voorinstelling op basis van de brandstof, neem ik aan dat dit bij verschillende ontstekingstijden niet altijd optimaal kan zijn! Als het voorschot is vastgesteld, om voorzorgsmaatregelen te nemen voor de monteurs, moesten ze het voorschot beperken, vandaar slechte prestaties, rook en vervuiling tijdens de vergadering. : Cry:


er zijn injectiepompen die breuk voorkomen bij het vullen van de tank met benzine: regelaar met vloeistofstop

de regelaar is niet mechanisch centrifugaal maar hydraulisch: het is een kleine zuiger die wordt aangedreven door de vloeistof die de geïnjecteerde dosis bepaalt volgens de snelheid: het hangt volledig af van de viscositeit van de brandstof: met benzine werkt het helemaal niet meer en voorkomt het breken alles
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 25/10/09, 22:42

chatelot16 schreef:het veranderen van de race van het rek is echt het eerste wat je moet doen als je van brandstof verandert!

het luchtvolume in de cilinder verandert niet: het is noodzakelijk om het brandstofvolume te beperken tot wat kan verbranden, anders rookt het: als de nieuwe brandstof meer lucht nodig heeft om te verbranden, moet de race van het rek worden verkleind om de maximale hoeveelheid geïnjecteerd

natuurlijk zou het aanpassen van de vervroeging misschien handig zijn, maar veel minder belangrijk dan het aanpassen van de maximale injectie


Dus de optimalisatiemethode is in feite om met het rek te spelen om de dampen te verwijderen en vervolgens de optimale vooruitgang te zoeken. Misschien een tweede pass met een analysator voor de uitlaat, voor de puristen en win de laatste % : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
ecoweb
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 21/10/09, 18:23




par ecoweb » 26/10/09, 05:48

Châtelot
het veranderen van de race van het rek is echt het eerste wat je moet doen als je van brandstof verandert!


Heb je de zaak wel eens gezien? Ik dacht daar ook aan voor mijn motor, het is waar dat het bij maximale belasting zijn grote locomotief laat roken.

Bedankt, je bevestigt mijn idee in die zin.

aan de andere kant, jij die meer van multi-fuel houdt, denk je dat de "benzine" rijpositie meer injectie geeft of het tegenovergestelde?

(persoonlijk zou ik zeggen dat het meer geeft)

Wat betreft het stallen van mijn pomp + op voorhand, voorlopig zie ik mezelf daar niet echt in. Het is een dijk van een beest, niets te maken met de kleine bosh of lucas roterende pompen... a priori draait het niet, er moeten groeven in de koppeling zitten. Ik zag een bericht om de steun en de pomp vast te klemmen, het is te gek. Omdat er sprake is van uitlijning in +

En ik zou ook aarzelen om dat te doen, aangezien mijn hvp mijn motor al meer laat rammelen dan de Go.

Het moet gezegd worden dat het weinig origineel klikt. Heeft bijvoorbeeld niets te maken met het geluid van een tractormotor. Ze zeiden "geleidelijke verbranding, beperking van het ratelen waardoor de motor verslijt"

Nu is het enorm (weegt 1 ton) voor bijna 8 liter verplaatsing
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 01/12/09, 16:27

Dankzij Chatelot ben jij het die het eens is met mijn idee dat het principe van de wervelende man (motor 702) (tenzij ik me vergis) met een eengats injector, injector die tangentieel injecteert aan de verbrandingskamer in de zuiger, gecombineerd effect met een slak in de cilinderkop die de lucht dezelfde wervelende beweging geeft. Deze beschrijving is gevonden over Berliet's Magic, evenals over Saviem's ​​Man-licentie-engine.

Bedankt voor alle details. Ik had dit onderwerp gemist. 8)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 202-gasten