Vergelijkende Tabel van de isolatie

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten




par paotop » 30/11/09, 17:52

Stetinger schreef:Hallo,

Een kleine update nodig is over de prijs! Kijk maar naar hoe komen we aan het eind 2009:
http://www.isolation-ouate-cellulose-vendee.com/

Sorry om te zeggen, maar het verandert in apostolaat voor deze prijs! De econology, dat is prima, maar de middelen zijn niet uitbreidbaar (we zijn niet handelaren!).



cellulosewatten werd gepopulariseerd, zijn te vinden in grote DIY retailer overal: bricodepot.fr/perigueux-trelissac/node/479758

en het eigenlijk kost € 10.20 2 in de m20 cm (€ 19.90 zak 12.5kg ..)

blijft om te weten of de kwaliteit van het product is het zelfde van het ene merk naar een ander ....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 30/11/09, 18:01

Ik betaalde onze watten veel goedkoper (14.28 € / 12.5 kg zak) en bij een brico niet zogenaamd "harde korting van brico" ...

In het algemeen beginnen ze serieus neuken klant bij BD ... :| :|

In 2008, kan de prijs per vierkante meter van katoen cellulose variëren van € 20 47 tot € voor de R6 (2012 standaard).


Als de installatie is opgenomen moue te verdubbelen of verdrievoudigen eventueel de prijs ... maar 47 € HT losse grond installatie is gewoon de vlucht denk ik ... Vergeet niet dat de vakman reeds op de marge 1ere zaak!

In ieder geval moet je eerlijk zijn: het is moeilijk om een ​​auto te vergelijken en vormen een pose door een vakman ...

Door nadelen laat me niet alleen, het is de wet van vraag en aanbod, omdat er (minstens) 2 tissue papierfabrieken die zijn geboren in 2008 (de mijne is nog steeds uit Oostenrijk geïmporteerde !!!)

Ik herinnerde me de prijs die ik in januari 2008 2 geleverde pallets had betaald:

Beeld

https://www.econologie.com/ouate-de-cell ... -3763.html

Dus hier zijn de details van de rekening voor onze isolatie:

* 30 zakken 370L: € 428.40 of 11.1 € 3m38.59 is de m3
* 3 hennepwol panelen cm 20: 72.43 2,07 tot € ² is de 174.15 € m3
* Port en levering: € 86

TOTAL TTC: 586.83 44 om 13.37 m² € per m² in R 6,5!


Ook zijn deze prijzen zijn fiscaal met een btw-21% (België)!

Dus ik samenvatten: 13.37 / 1.21 11.05 = € HT / m2 geleverd in R6.5 of 38.59 € HT / = 1.21 31.89 € / m3
0 x
greglamaisondurable
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 14/03/10, 20:40




par greglamaisondurable » 14/03/10, 20:45

We zullen binnenkort de waarden van de thermische geleidbaarheid van lavendel

Voor meer info zou ik ook aan mijn blog op
strohuis en modderbaksteen
0 x
KvonMurphy
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 01/02/10, 12:31
Plaats: Elzas

En een semi-ondergrondse kelder?




par KvonMurphy » 19/03/10, 10:11

Hallo,

Ik aarzel om te vragen wat je moet doen in een semi-ondergrondse kelder dat ik gedeeltelijk (kantoor) zou verhit: Ik hoor glaswol, houten panelen ...

Blijkbaar is het niet nat. De bestaande muren zijn kaal, cement blokken. Summer optionele troost daar. House 1988.

Dank u voor uw mening u!
0 x
AVEVA
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 67
Inschrijving: 15/12/05, 17:53
Plaats: Yvelines (Frankrijk)

isolatie




par AVEVA » 10/07/11, 19:27

Huis gebouwd in 1977, geïsoleerde elektrische normen voor glaswol.
Na jaren 34 glaswol niet zijn verpakt of op de zolder (rolt 8cm / ép.x2) of verticale (semi-rigide panelen 8cm / e.)
Stroomverbruik is stabiel (23000kW / jaar) all-inclusive voor 160m2 bewoonbaar.
Huis gelegen FOURQUEUX 78112 en 725000 € te koop!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/07/11, 23:33

AVEVA zei:

Huis gelegen FOURQUEUX 78112 en 725000 te koop €


??? met 5 hectare grond, zwembad en tennis dan? Het is een verschrikkelijke prijs! Voor die prijs, heb je drie villa's op 15 are in mijn hoek!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/07/11, 06:52

De eerste tabel in de titel van deze draad, is misleidend. Hier is wat het laat zien:

denk hout, die publiceert een foutieve TAFEL TOTALLY schreef:Beeld


In deel prominent - linksboven en linksonder - hij zou de kurk partiquement top gezet isolatiematerialen ... behalve dat de vermelding bed kip in de linkermarge het waarneemt enkele subtiele nuances toegevoegd:

- "Bulk isolatie (voor ventilatie of spill)"
- 'Bulk (voor voor alégés panels) "

... Zelfs als het niet verkeerd om de wijze van gebruik / toepassing gemarkeerd ingesteld, omhoog gaan een tabel als dat is pure oplichterij, ontworpen om te 'verkopen' de kurk met betere isolatie-coëfficiënt zou zijn dat feitelijk doet (of zo een grote opzettelijke vergissing van degene die de tafel, die gelijk is aan de werkelijke resultaten onaangetast gemaakt).

Inderdaad, deze kunstgreep is er alleen om u te misleiden door te benadrukken dat de kurk, verspreid in vlokken / korrels, een betere isolatiecoëfficiënt zou hebben. Eerst moet het nog bewezen worden, daarna is het slim, want het houdt rekening met de omgevingslucht bij de berekening van de coëfficiënt (de omgevingslucht => lichter dus beter isolator => wordt op zijn beurt een integraal onderdeel van de isolatielaag, omdat gevangen tussen de vlokken => de coëfficiënt van het materiaal waarop het wordt aangebracht doet springen, aangezien de lucht dus ook als isolator dient) ... maar dat kunnen we doen met elk ander materiaal isolatie ... bovendien zouden we dat kunnen doen door de korrels helemaal te verwijderen en zouden we alle isolatoren op de markt verslaan ... maar er zou geen hermeticiteit meer zijn, dus de isolatie kon niet worden gegarandeerd ...

Als we alle andere materialen in granulaat doen, verliest de kurk zijn voordeel => buiten dit deel van de tafel, toont het polystyreen met een lagere coef (wat niet gespecificeerd is als het in granulaat zit => dus dus paneel) en het is niet mogelijk om cellulosewatten te plaatsen, waar gegranuleerde steenwol ... gewoon lastig is, maar merk niet dat deze andere materialen andere nuttige eigenschappen hebben ....

De rechterkant, herstelt sommige dingen in de presentatievorm van panelen, maar dat polystyreen is toevallig verdwenen ... Aangezien niet bekend hoe de metingen zijn uitgevoerd, is het onmogelijk te leiden indien de vergelijking zou geldig zijn, maar een triple omissie is heel indicatief voor kwaadaardigheid, imho.

Nog een grove fout: nadat ik in een deel van de tafel eenmaal de duurzaamheidsclassificatie "2" aan polystyreen hebt gegeven en vervolgens aan de notitie "5" in een ander deel, houdt dit geen steek!

Tenslotte wordt de naam tussen:
- Zeer Goed / Good / Fair / Medium / Poor ... is erg vaag ...
- "Isolation" in hoofdsteun van elke tabel is vals. In plaats daarvan moet het te lezen "Gebruikte isolatie "

Kortom, ik doorgeven kwesties Vuurvastheidsproef aangaan houden bij de indeling van de isolatie - die geen rekening houden met ingnifugeants boorzouten aanwezig in het vloeipapier neemt - omdat hier de top is bereikt ... het is geweldig nimportenawak ...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 13/07/11, 08:49

Hallo,
In mijn geval, ging ik in actie.
Ik bestudeerde alle opties, en dit resulteerde in een aantal conclusies.
Allemaal heel ingewikkeld.
Geen manier om te weten welke de buitenkant isolatie voor een huis van + - 150 jaar.
Dus ik koos voor de haalbaarheid van het project, namelijk mijn portefeuille, en positieve resultaten mogelijk te maken.
(Mijn huis was een ruïne van de buitenkant, en een kloof in thermische energie)
Ik zag dat, en dan bedoel ik alle Polen haast zich om huizen, gebouwen te isoleren, met frigolite. Duitsland dito.
Dus ik zeg shit, verdomme de isolerende eigen, verdomme gekmakende om de prijs van een vrijstaand huis in de Belgische, en kocht ik al mijn spullen in het oosten.
10 de frigolite keer goedkoper! en de rest is veel goedkoper.
10 keer goedkoper, dat abnormaal is, maar zeer reëel.
Kortom, in totaal is mijn huis 3 keer minder "mooi", geïsoleerd geworden.
Foto's zullen spoedig volgen.
Ik had de keuze: niets doen en deze hut met alle middelen blijven verwarmen, of een ‘acceptabele’ oplossing vinden.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 13/07/11, 11:24

lejustemilieu schreef:10 de frigolite keer goedkoper! en de rest is veel goedkoper.
10 keer goedkoper, dat abnormaal is, maar zeer reëel.


+ 1 vooral moet hij niet honderden fabrieken in Europa en dat de methode en de kosten van grondstoffen en belichaamde energie (op basis van olie) zijn ongeveer overal hetzelfde ... waarschijnlijk niet 10 een factor toch.

Handel is in de eerste plaats een aanpassing aan een markt.

Je betaalde hoeveel voor de dikte wat m² als het niet indiscreet?

Moet een import bedrijf te starten! : Idee:

Ik kijk uit naar het zien van uw rapport (creëerde een nieuw onderwerp voor de gelegenheid in een continue of als u al een make over de externe isolatie)
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 13/07/11, 11:54

lejustemilieu schreef:... Ik kocht al mijn spullen in het oosten.
10 de frigolite keer goedkoper! en de rest is veel goedkoper.
10 keer goedkoper, dat abnormaal is, maar zeer reëel.
Kortom, in totaal is mijn huis 3 keer minder "mooi", geïsoleerd geworden.
Foto's zullen spoedig volgen.
Ik had de keuze: niets doen en deze hut met alle middelen blijven verwarmen, of een ‘acceptabele’ oplossing vinden.
We kijken uit naar het rapport. : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 342-gasten