Citroën 2CV 602cm3 mogelijk?

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
gekkeklap
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 24/07/04, 17:57




par gekkeklap » 24/07/04, 18:10

slt, ik kwam net je bericht tegen en ook ik ben een pantone-systeem aan het ontwikkelen op een 2pk-motor (meer bepaald een dyane uit 1973).
Ik weet dat het kan en haalbaar is omdat ik in het 2cv magazine van mei-juni een artikel tegenkwam waar een gepensioneerde zijn motor liet draaien met dit systeem. Ik informeerde daarom naar het principe en realiseerde mijn reactor en bubbler volgens het principe gevonden op de site van quant'home (uitstekende site). kleppen handmatig) en de brandstoftoevoer anders dan de bubbler (niet erg praktisch en omslachtig).
Ik tast een beetje aan deze kant.

Neem contact met mij op voor meer details\[EMAIL=esclap@worldonline.fr\]esclap@worldonline.fr\[/EMAIL\]
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 24/07/04, 22:14

Als je in orde bent, zou ik graag een pagina maken over je realisatie op de site .... voor de controle van de modus is het noodzakelijk om een ​​​​systeem van stangen / veer uit te voeren met oude carburateurs ... en betast het is echt best lastig maar te doen!

Ik hoop ook dat je de reactor niet voedt met een gasborrel. Dit moet worden vermeden, gebruik liever een oude carb.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 26/07/04, 21:45

Privébericht gekopieerd omdat interessant (denk ik)

ja, ik heb een vraag:

Ik ben van plan om de reactor met behulp van een bushel carburateur te voorzien van pure benzine (start) of met een mengsel van water en benzine, dus ik zou een watertank onder de motorkap willen installeren en het mengsel water + benzine maken (dat arriveert via de originele pomp) net voor deze carb met behulp van een instelbare mixer (sink mixer-stijl) om dit mengsel naar wens te veranderen. Kent u een bestaand systeem dat ik kan herstellen en aanpassen.



Ik denk niet dat deze oplossing werkt...aangezien water en benzine niet te missen zijn, heb je 2 fasen in de tank van je carburateur en zuig je dus alleen water of alleen essentie aan. (afhankelijk van de hoogte van de put)
Dan is het ERG MOEILIJK om water te sproeien met een conventionele carb.
Daarnaast is het niet aan te raden om druppels in de reactor te doen!

Dit is wat ik je adviseer: de carb voor het water en een door de uitlaatgassen verwarmde bubbler voor het water en je voedt de carb met deze vochtige lucht!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 30/11/04, 00:01

Onderwerp ontsporing!
0 x
Avatar de l'utilisateur
krissg29
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 07/11/04, 21:26
Plaats: Finistere center
x 2




par krissg29 » 30/11/04, 00:31

Ja, het is interessant om op te graven!
Ik lees alles en er zijn veel dingen te graven vooral in de voorlaatste post

Christophe
0 x
Het moet niet worden verward en ingenieuze ingenieur
Retroloc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 25/11/04, 16:09




par Retroloc » 30/11/04, 18:16

Water en benzine zijn ook niet mengbaar!
Maar water en ethanol ja en ook ethanol en benzine.

Conclusie, een beetje spiritus in een water/benzinemengsel en het geheel wordt stabiel.

Aangezien spiritus niet meer kost dan benzine (vorige keer € 1.04), wat heeft het voor zin om benzine te gebruiken?
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 27/11/11, 11:16

mijn systeem type gv, werkt .. . , ik ga van deze auto af die mij niet meer dient ..
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten