Asso Econo, uw vragen voor het voorbereiden van veelgestelde vragen

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Asso Econo, uw vragen voor het voorbereiden van veelgestelde vragen




par Christophe » 25/11/09, 10:37

Met het oog op het voorbereiden van het onderwerp toelichting op het functioneren van de vereniging (zie https://www.econologie.com/forums/post149185.html#149185 ) en gezien de "zwaarte" van de statuten en RI (het is geen grap), zei ik tegen mezelf dat het maken van een FAQ een goed idee zou zijn. Bovendien is het zo gebruikelijk op internet.

Dit onderwerp is dus bedoeld om enerzijds dit verklarende onderwerp en anderzijds de algemene FAQ van de vereniging voor te bereiden. (die waarschijnlijk ook een papieren versie zal hebben)

Ik had via PM een paar verzoeken om uitleg, dus ik zou graag willen dat we dit samen doen de lijst met vragen en vragen die u zichzelf stelt (of zou kunnen stellen) over de vereniging.

Voila, hij is van jou!

ps: normaal gesproken hebben de leden van de Raad van Bestuur geen recht om vragen te stellen omdat ze geacht worden "alles" te weten over hoe het werkt, maar ter vereenvoudiging zullen we zeggen dat het mogelijk is...
Dernière édition par Christophe de 03 / 12 / 14, 22: 09, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 25/11/09, 16:15

geen vraag maar een suggestie:
het zou fijn zijn als er een teller zou zijn die het aantal leden aangeeft
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 25/11/09, 18:57

Ik stel voor dat we een heel eenvoudige pagina maken met PDF-links naar de statuten, de lijst met beheerders, de ROI en het lidmaatschapsformulier (en vooral de IBAN van het rekeningnummer : Mrgreen: )Dat zou al een goed begin zijn.

Een aparte .org-domeinnaam (6 euro/jaar bij ovh) zou passend kunnen zijn
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 26/11/09, 10:08

Teller: je moet erover praten met de CA, lastig te automatiseren aangezien je elk lidmaatschap moet controleren.

.org: Ik heb er al eentje op voorraad, econologies.org zal moeten kijken of het de CA bevalt. In de tussentijd stel ik een "subpagina" voor, zoals bijvoorbeeld: https://www.econologie.com/calculateur-ampoules.html

Met een link naar PayPal en/of Google Checkout (indien beschikbaar in Frankrijk moet ik nog zoeken) voor betaling van lidmaatschap of donaties.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 26/11/09, 10:18

link naar paypal???? niet gek ???? Wij willen een IBAN nummer om kosteloos te kunnen betalen! :onheil:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 26/11/09, 10:33

Hallo olifant,

Er zal een IBAN zijn, aangezien er een rekeningnummer zal zijn.

Ik ben ook geen fan van Paypal, maar je moet begrijpen dat de Fransen niet gewend zijn om via overschrijving te betalen en dat ze vaak vergeten hun cheques op te sturen. Met Paypal, een paar klikken en het is klaar.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 26/11/09, 10:37

elephant schreef:link naar paypal???? niet gek ???? Wij willen een IBAN nummer om kosteloos te kunnen betalen! :onheil:


+1 Ik ben geen fan, maar 4 of 5 wilden het...Ik weet dat de kosten belangrijk zijn, maar een lidmaatschap via Paypal, zelfs "belast met kosten", is beter dan geen lidmaatschap, toch?

Ik ga kijken naar wat Google te bieden heeft... als je andere alternatieven kent die hetzelfde bieden als Paypal (met uitzondering van bank-VSE's)...

Dit onderwerp is al HS!! :frons:

Ik had niet om een ​​suggestiedebat gevraagd, maar om vragen over hoe het werkt om mij te helpen het beter te beantwoorden...
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 26/11/09, 11:39

dus proberen te heroriënteren...
hier is het zelfs als passief : Cheesy: , zou ik graag een mening (een stem?) willen kunnen geven over toekomstige projecten, mogelijk of niet?
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.

(Alessandro Marandotti)
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 26/11/09, 11:56

Christophe schreef:

Ik had niet om een ​​suggestiedebat gevraagd, maar om vragen over hoe het werkt om mij te helpen het beter te beantwoorden...


Hoe wil je dat wij vragen stellen? Publiceer de statuten en de ROI en dan kijken we of er aanleiding is om vragen te stellen (of te suggereren). Normaal gesproken zou dit duidelijk moeten zijn als mijn opmerkingen in de statuten zouden worden verwerkt :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 26/11/09, 12:03

Maar olifant, je kent de statuten en de RI...aangezien je toegang hebt tot het CA-gedeelte van de forum waar zij zijn! :schok: Voor de anderen zal ik ze de volgende dagen publiceren...

Maar juist om te voorkomen dat ik deze 2 documenten volledig moet uittypen, wilde ik uw vragen weten om ze sneller te kunnen beantwoorden!

Er zijn veel algemene vragen die sommige mensen zichzelf/associatie stellen, toch?

Anders had ik het mis, geen probleem...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 304-gasten