Okofen pelletomvormer en ketel

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
yann16
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 12/11/08, 16:11




par yann16 » 20/11/09, 18:28

Bedankt aan iedereen, evenals aan Okofen voor het uitwisselen van...

Okofen belde me deze week terug om te verduidelijken wat er eerder is gezegd, en om, voor het geval dat, het maximale elektriciteitsverbruik van de ketel te verduidelijken (d.w.z. voor een 25kw-schroef met een RVS-uiteinde van 3m): 450 watt max ... (in de ontstekingsfase ..)

De bedoeling is meer om het signaal te "clippen" in het geval van een overspanning en om microcuts te elimineren...

Ik dank de responsiviteit hiervan forum en Okofen (wat ik altijd als een heel goed merk heb beschouwd, evenals de service van hun technicus !!!...).

Ik wil echter besluiten, en dit hoofdstuk afsluiten, dat mij is verteld dat het automatisme duur was (1000/12000 euro) en dat het beter was hem te beschermen......... ...... .............................

Bedankt iedereen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/11/09, 11:46

OK. De mis wordt opgedragen door Okofen (het is zondag!). Het is "aanbevolen" om de garantie door het hoofdkantoor te beschermen maar niet in twijfel te trekken.

Voor wie geïnteresseerd is, de nominale krachten die ik had toegezegd:
branderschroefmotor: 40 W
verbrandingsluchtventilator: 83 W
Zuigtrekventilator: 32 W
Elektrische ontsteking: 250 W
Motor automatisch reinigingssysteem: 40 W
Brandslotmotor: 8 W

Zuigturbine (zuigmodel): 1200 W

Silo-afzuigaandrijving: 250/340 W
0 x
Reinald84
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 21/02/21, 13:31

Re: Okofen pelletomvormer en ketel




par Reinald84 » 21/02/21, 13:39

Hallo,

Ik ben nieuw dus ik stel me even voor. Ik ben in Orne en ik heb een Okofen Pelletronic 25kw ketel met 3,4 T canvas silo die zuiggevoed is.

Sinds enige tijd heb ik heel vaak foutmeldingen terwijl het de afzuiging discontinu activeert. Dit gebeurt uitsluitend tijdens de lunchperiode (11 - 14 uur).

Voorbeeld van waargenomen foutmeldingen:
Schermafbeelding_20210131-152440_myPelletronic~2.jpg
Screenshot_20210131-152440_myPelletronic~2.jpg (313.97 KiB) 2641 keer bekeken


Heb je ooit dit soort foutmeldingen gehad?

Ik nam contact op met mijn verwarmingsinstallateur die vervolgens Okofen ondervroeg. Deze laatste stelde meteen vast dat het om een ​​probleem van elektrische onderspanning ging.

Sindsdien controleer ik regelmatig de elektrische spanning aan het begin van de ketelbeveiligingsschakelaar. Ik nam dan ook regelmatig een spanning waar van 204 V met een minimum van 198 V, tijdens de lunch. Terwijl ik de rest van de tijd meet tussen 215 V en 220 V.

Bent u deze gevoeligheid van de ketel voor elektrische onderspanning wel eens tegengekomen?

Ik overweeg dus om een ​​spanningsregelaar (AVR) of omvormer te installeren om mijn ketel te beschermen. Maar ik ben geen expert op dit gebied!

Wetende dat de zuigturbine van de ketel wordt aangekondigd op 1400W, heeft u een spanningsregelaar (AVR) of een omvormer om mij te adviseren?
De aansluitwaarden van mijn cv-ketel zijn: 230VAC, 50Hz, 16A.

Alvast bedankt voor uw hulp.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Okofen pelletomvormer en ketel




par Did67 » 21/02/21, 18:44

Daar ben ik niet erg bekwaam in. Maar inderdaad, het begin van de afzuiging is "hebzuchtig" - het moet een verhaal zijn over het starten van de motor; er is dan gedurende een korte periode een zeer hoge intensiteit (dit is een van de problemen van stroomaggregaten, waarvoor het nodig is om met de motoren een flinke marge te voorzien - een verhaal van cosphi of inductieve energie). Ik ben bang dat het hetzelfde is voor een omvormer die een stroomonderbreker zou moeten hebben????
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Okofen pelletomvormer en ketel




par izentrop » 21/02/21, 19:25

Reynald84 schreef: Ik controleerde regelmatig de elektrische spanning van de stroomonderbreker van de ketel. Ik nam dan ook regelmatig een spanning waar van 204 V met een minimum van 198 V, tijdens de lunch. Terwijl ik de rest van de tijd meet tussen 215 V en 220 V.
Hallo,
Indien deze spanning ook wordt gemeten aan de hoofdschakelaar van de elektrische installatie is er sprake van een netwerkprobleem, deze dient gemeld te worden aan de elektriciteitsleverancier.

Als de spanningsval alleen aan het begin van de ketelbeveiligingsschakelaar optreedt, moet de toestand van de voedingskabelaansluitingen worden gecontroleerd.
Als ze goed zijn, strijk dan een tijdelijke kabel tussen het paneel en deze stroomonderbreker. De kabel is mogelijk te dun of beschadigd.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Okofen pelletomvormer en ketel




par sicetaitsimple » 21/02/21, 19:26

Reynald84 schreef:Sindsdien controleer ik regelmatig de elektrische spanning aan het begin van de ketelbeveiligingsschakelaar. Ik nam dan ook regelmatig een spanning waar van 204 V met een minimum van 198 V, tijdens de lunch. Terwijl ik de rest van de tijd meet tussen 215 V en 220 V.


Wel verrassend...

Drie vragen voor het geval dat:

- worden deze 204V of zelfs 198V ook gemeten aan de kop van het elektrisch paneel?
- heb je een dag-nachttarief (wat in sommige gevallen, afhankelijk van Enedis, overgaat naar "daluren" rond twee uur midden op de dag)
- Bevindt u zich aan het "einde" van de hoogspanningslijn?

Edit: post gekruist met die van Izentrop
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Okofen pelletomvormer en ketel




par Did67 » 21/02/21, 19:57

Ter informatie, ik had na een of twee jaar af en toe een probleem met de ontkoppeling bij het starten van de zuigkracht. Controles uitgevoerd, eindelijk willen controleren, kwam ik per ongeluk tegen dat het een kabel was die niet goed was vastgedraaid in een klemmenblok van de ketelplaat. Een schroevendraaier en de zaak is geregeld (nu zo'n tien jaar).
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Okofen pelletomvormer en ketel




par GuyGadeboisTheBack » 21/02/21, 19:59

Did67 schreef:Ter info, ik had na een of twee jaar een disjunctieprobleem na het lanceren van de afzuiging. Controles uitgevoerd, het was een kabel die niet goed was vastgedraaid in een klemmenblok van de ketelplaat. Een schroevendraaier en de zaak is geregeld (nu zo'n tien jaar).

Dus dat is de grote klassieker... draad niet strak genoeg of pin iets te los, trillingen, micro-insnijdingen, lopende sap, met soms (vaak) voortschrijdende vernietiging van de elektronica waarachter niet kan volgen (thermostaat of andere).
0 x
Reinald84
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 21/02/21, 13:31

Re: Okofen pelletomvormer en ketel




par Reinald84 » 21/02/21, 22:23

izentrop schreef:Hallo,
Indien deze spanning ook wordt gemeten aan de hoofdschakelaar van de elektrische installatie is er sprake van een netwerkprobleem, deze dient gemeld te worden aan de elektriciteitsleverancier.

Als de spanningsval alleen aan het begin van de ketelbeveiligingsschakelaar optreedt, moet de toestand van de voedingskabelaansluitingen worden gecontroleerd.
Als ze goed zijn, strijk dan een tijdelijke kabel tussen het paneel en deze stroomonderbreker. De kabel is mogelijk te dun of beschadigd.

Ik heb elke keer de spanningen van de hoofdstroomonderbreker en de ketelstroomonderbreker gemeten, die me altijd identieke waarden gaven. Ik heb contact opgenomen met Enedis, maar nog geen antwoord gehad.

sicetaitsimple schreef:Wel verrassend...

Drie vragen voor het geval dat:

- worden deze 204V of zelfs 198V ook gemeten aan de kop van het elektrisch paneel?
- heb je een dag-nachttarief (wat in sommige gevallen, afhankelijk van Enedis, overgaat naar "daluren" rond twee uur midden op de dag)
- Bevindt u zich aan het "einde" van de hoogspanningslijn?

Edit: post gekruist met die van Izentrop

Om de 3 respectieve vragen te beantwoorden:
- Ja, ik heb dezelfde elektrische spanningswaarden gemeten bij de hoofdstroomonderbreker
- Nee, ik zit op het basistarief.
- Ik woon in Alençon. Het is een kleine prefectuur van ongeveer twintigduizend inwoners. Ik zit dus niet aan het einde van de stroomlijn.

Did67 schreef:Ter informatie, ik had na een of twee jaar af en toe een probleem met de ontkoppeling bij het starten van de zuigkracht. Controles uitgevoerd, eindelijk willen controleren, kwam ik per ongeluk tegen dat het een kabel was die niet goed was vastgedraaid in een klemmenblok van de ketelplaat. Een schroevendraaier en de zaak is geregeld (nu zo'n tien jaar).

De afzuiging is elke avond om 20 uur geprogrammeerd en werkt altijd erg goed. Het is de triggering, willekeurig tussen 11 uur en 14 uur, van de discontinue aspiratie die gepaard gaat met foutmeldingen die niet normaal zijn. En de regelmatige zwakte van de elektrische spanning bevestigt tegelijkertijd.

Kan ik, in afwachting van een reactie van Enedis, bevestigen dat de oorzaak van het probleem inderdaad een elektrische onderspanning in het netwerk is?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Okofen pelletomvormer en ketel




par sicetaitsimple » 21/02/21, 23:04

Reynald84 schreef:In afwachting van een reactie van Enedis,......


Nee, als deze onderspanning, gemeten bovenaan het schakelbord, zich herhaalt over een bepaald tijdslot, onafhankelijk van het aan/uitzetten van de ketel of zijn hulpapparatuur, moet u erop aandringen dat ze komen meten.
Zeker als u zich (volgens uw antwoorden) niet in een specifieke situatie bevindt die het begin van een verklaring zou kunnen vormen.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 275-gasten