Sociale zekerheid gat, enkele cijfers ...

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 20/11/09, 15:49

Macro schreef:Behalve dat onze lieve president aankondigde dat er niet om individuen zou worden gevraagd ... dat deze lening door de markten zou worden gefinancierd ...

Dezelfde markten waar we een paar maanden geleden een paar miljard euro omgingen en die werknemers ontslaan onder het mom van een crisis ...


Verdomme, ik wist het niet, in dit geval trek ik alles terug wat ik zei.

Dus pkoi openen ze hun grote mond naar de regering door te praten over een grote openbare lening? Aangezien deze lening niets verandert aan de gebruikelijke zwendel van overheidsschuld ... :onheil:

Met andere woorden: we gaan de belastingbetaler de komende jaren nog meer in de schulden steken.

Hoe dan ook, 99% van de schuld is nu rente, dus 50 miljard meer van de 1600 miljard rente zal niets veranderen ...

We kunnen deze curve nooit genoeg laten zien, geloof ik:

Beeld

Macro schreef:Voor de veiligheid ... ontving ik deze e-mail twee jaar geleden ...


Het bewijst 2 dingen:

a) het draait nog steeds
b) het werkte niet : Cheesy:
Dernière édition par Christophe de 20 / 11 / 09, 15: 51, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/11/09, 15:51

Macro schreef:Voor het verkeer ... De meeste doden zijn ... Voetgangers en fietsers ... of de twee categorieën die niet verzekerd zijn voor hun reizen ...
Wat een onzin !
Waar komt deze onzin vandaan? : Roll:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 20/11/09, 15:52

Het is waar dat het vreemd is ... zeker gerelateerd aan de afgelegde km ...? In dit geval zou het mogelijk zijn ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/11/09, 15:58

Christophe schreef:
Macro schreef:Behalve dat onze lieve president aankondigde dat er niet om individuen zou worden gevraagd ... dat deze lening door de markten zou worden gefinancierd ...

Dezelfde markten waar we een paar maanden geleden een paar miljard euro omgingen en die werknemers ontslaan onder het mom van een crisis ...


Verdomme, ik wist het niet, in dit geval trek ik alles terug wat ik zei.

Dus pkoi openen ze hun grote mond naar de regering door te praten over een grote openbare lening? Aangezien deze lening niets verandert aan de gebruikelijke zwendel van overheidsschuld ... :onheil: : [...]
Deze ommekeer is zeer recent ... (misschien een week?). Vroeger was het een kwestie van openstellen voor individuen.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/11/09, 16:02

Christophe schreef:Het is waar dat het vreemd is ... zeker gerelateerd aan de afgelegde km ...? In dit geval zou het mogelijk zijn ...
Gerapporteerd naar km misschien, maar wat voor interesse?

Cijfers 2008:

Voetgangers 580
Fietsers 159
Bromfietsen 313
Motorrijders 844
VL 2

Samen gedood in 2008 4
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 20/11/09, 16:05

Hallo,

Toch moeten al deze categorieën in perspectief worden geplaatst:
1- Het budget van het algemene systeem van de secu is ongeveer 1 miljard euro per DAG!
2- We praten nooit over de financiën van speciale regimes (staat, sncf, legers, gendarmerie, nationaal onderwijs, nationale vergadering, senaat, enz ...) die op mysterieuze wijze geen enkel probleem vormen!
3- Hoe zit het met ontladingen die royaal worden verdeeld voor het saldo van een rekening aan sommigen en niet aan anderen ...

Naar mijn bescheiden mening is het de mand met krabben! bijvoorbeeld de CMU goede zaak op zich, weegt alleen op het algemene regime!

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 20/11/09, 16:05

Welnu, het belang van het melden van ongevallen aan de km of liever aan de passagier. Km (dus voor het gebruik) is fundamenteel, zo niet sorry, maar het is pipotage van cijfers! Het is een beetje zoals het geven van een snelheid alleen in afstandseenheden!

Bij mijn weten vermeldt slechts 1 verkeersveiligheidsrapport de cijfers per km en het is een Belgisch rapport dat ik heb geüpload: https://www.econologie.com/securite-rout ... -3847.html

Staten-Generaal van de Verkeersveiligheid 2007 Verslag van de Federale Commissie voor Verkeersveiligheid, België 2007.

Een interessante studie over verkeersveiligheid in België met, zeldzaam, grafieken en diagrammen waarvan de eenheid de afgelegde km is. Passagier. De cijfers voor Frankrijk zijn waarschijnlijk vergelijkbaar, dus deze studie geeft goede ordes van grootte.


ps: Obelix, als we er (een beetje) over praten in de Senaat: http://www.dailymotion.com/video/x8zwmr ... iquey_news
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Sociale zekerheid gat, enkele cijfers




par Leo Maximus » 20/11/09, 16:31

Christophe schreef:
Leo Maximus schreef:Persoonlijk ben ik voor 100% ondersteuning, maar om volledig na te gaan waar voor moet worden gezorgd en wat niet.


Ah dat is goed gesproken! Een echt uittreksel uit de sarkosistische toespraak : Lol: : Lol: : Lol: (sorry als dit u beledigt). Serieuzer, je wilt 100% maar dat op Y% van de behandelingen met Y <100% natuurlijk ... het is al een beetje het geval niet?

Leo Maximus schreef:Kortom, enkele duizenden euro's voor zorg 90% nutteloos vergoed 100% door de sociale zekerheid en wederzijds voor een vrijetijdsbesteding. Vermenigvuldig dat met miljoenen gevallen per jaar ...


Dit is het soort misbruik waar ik net aan dacht ... overmedicatie, overdiagnose horen erbij ... misbruik komt niet ALLEEN van "patiënten".

Omgekeerd, als we niet de maximale voorzorgsmaatregel nemen en als er complicaties of zelfs gevolgen voor het leven zijn, kunnen de maatschappelijke kosten in sommige gevallen zelfs nog hoger zijn, toch?

Leo Maximus schreef:Idem voor verkeersongevallen, het is niet veilig om te betalen, het is een autoverzekering door hun tarieven te verhogen.


Houla ... delicate scriptie daar!

Een voormalige baas van de Sécu, Claude Frémont, schreef een paar jaar geleden "Adieu Sécu", waarin hij de misstanden aan de kaak stelt. Hij zegt : "We zullen niets veranderen als we niet alles veranderen, we hebben echte hervormingen nodig om de sociale zekerheid te redden".

De sociale zekerheid wordt gedeeltelijk vergoed voor sport- of transportongevallen, maar volgt soms een rechtszaak (de pers spreekt erover als het gaat om voetballers en honderdduizenden euro's). Ik heb andere echte voorbeelden van golf- of 4 x4-ongelukken, volledig gedekt door de beveiliging.

Het is mogelijk dat de gvt het tekort laat slopen om het systeem vervolgens failliet te verklaren, om het vervolgens volledig te hervormen.

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

Re: Sociale zekerheid gat, enkele cijfers




par Christophe » 20/11/09, 17:04

Leo Maximus schreef:Een voormalige baas van de Sécu, Claude Frémont, schreef een paar jaar geleden "Adieu Sécu", waarin hij de misstanden aan de kaak stelt. Hij zegt : "We zullen niets veranderen als we niet alles veranderen, we hebben echte hervormingen nodig om de sociale zekerheid te redden".


Goed punt, het lijkt een beetje op het systeem van 'hoge' mondiale financiën: we hebben een grondige hervorming nodig, maar alle huidige spelers zijn tegen ...

Leo Maximus schreef:Het is mogelijk dat de gvt het tekort laat slopen om het systeem vervolgens failliet te verklaren, om het vervolgens volledig te hervormen.


Is dit een goede of een slechte zaak?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/11/09, 17:17

Christophe schreef:Welnu, het belang van het melden van ongevallen aan de km of liever aan de passagier. Km (dus aan het gebruik) is fundamenteel, zo niet sorry, maar het is pipotage van cijfers! Het is een beetje alsof je een snelheid alleen in afstandseenheden opgeeft! [...]
Uh ... je bent helemaal niet op voorraad, daar tof ...

Het lijkt mij dat Macro deze zin gebruikte om te praten over de totale kosten van beveiliging, niet over een verhouding ...

Bovendien is het totale onzin om km te voet te willen vergelijken met km auto's ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten