Het optimaliseren van verbrandingsketel met behulp van reverse

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 29/10/09, 21:37

manitou22 schreef:Hallo,
Ik zie dat je dunne isolatie onder het dak steekt :onheil: dit is een grote oplichterij bij een google zoekopdracht, je zult snel begrijpen waarom.
A+


Off topic
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/10/09, 22:04

Bedankt Dirk Pitt: dus ik zal niet dom sterven. :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Duduf
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 11/01/09, 20:56




par Duduf » 30/10/09, 08:51

Bedankt Dirk Pitt voor deze elementen. Ik zal proberen dit zo goed mogelijk op te lossen.

Wat de kwaliteit van het hout betreft, denk ik niet dat er een probleem is. Het is gemengd hout (werk, haagbeuk, eik), drie jaar droog.

De open haard is erg groot, ik gebruik voor elke lading bijna een kruiwagen.

De dampen komen vrij rond de 150°C en zijn niet zichtbaar (wat een goed teken is). Eigenlijk weet ik niet of de werking van deze installatie optimaal is, aangezien deze gemiddeld op 77°C draait, terwijl ik heb gelezen dat sommigen een werking boven de 80°C aanbevelen!

Als andere gebruikers van deze apparatuur of iets dergelijks hun mening kunnen geven! Dankjewel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Keke
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/10/09, 23:17




par Keke » 07/11/09, 01:37

Bonsoir,

Ik heb een Vigas 25 ketel, houtlaadcapaciteit 120 liter, zelfmodulerend vermogen van 5 tot 30 kW, thermostatisch geregeld vermogen (thermovar) op 72°C, ketelstand 73°C.

Met een lading verwarm ik mijn ballon van 2000 liter vrij gemakkelijk, ik laad bijna nooit volledig op sinds ik mijn zonne-installatie in gebruik heb genomen (ik laat een deel van de tank koud voor de zonne-energie).

Beeld


Hartelijk
Keke
http://solaire.open-dream.org
0 x
Duduf
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 11/01/09, 20:56




par Duduf » 08/11/09, 08:35

Hallo,

Het diagram in je handtekening is erg interessant. Ik ben ook van plan om mijn houtketel later aan te vullen met een zonnesupplement. Hiervoor zijn op mijn ballon drie in-/uitgangen beschikbaar.

Ik zal het eens uitzoeken om een ​​idee te krijgen.

A +
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 08/11/09, 14:37

@keke

Ik hou van uw acquisitie met realtime verzending op uw site. Heb je dit zelf ontwikkeld of?
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Keke
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/10/09, 23:17




par Keke » 08/11/09, 15:15

@dirk pitt

gedeeltelijk gebruik ik standaardtools (graph rrdtool) en script ik in php, voor de rest gebruik ik notepad++ voor html, javascript etc....

Keke
http://solaire.open-dream.org
0 x
pipo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 24/10/09, 14:01

mooie grafiek




par pipo » 14/11/09, 13:59

Leuk gedaan, maar er ontbreken gegevens, dus ik heb niet goed gekeken!

Waar bevindt uw installatie zich?
Welk verwarmd oppervlak? op pc? en in radiatoren?

Een lading hout om 2000 liter te verwarmen, oké maar met wat delta T zeker niet van 28° naar 80° voor 2000 liter!

En hoeveel kost een lading hout? Ik had liever gehad dat je het had over massa, 15 kg, 22 kg of meer?

bien cordialement.
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 339-gasten