100% met water ??

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
rápido
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 09/06/05, 22:57
Plaats: 97290 Marin Martinique




par rápido » 12/11/05, 22:29

goedenavond
bedankt andre voor deze cijfers die niet erg bemoedigend zijn!
verbranding van de motor verbeteren?
een benzine verbranding + de juiste dosering lucht is niet compleet?
Zijn de slechte prestaties van onze motoren niet het gevolg van een slecht werkingsprincipe?
klepveren, -overbrenging van de kracht van de zuiger door het principe van de drijfstang van de krukas die mij niet beroemd lijkt vanwege de doorgang van een maximaal koppel, vooral aan het begin en aan het einde van de race ....
zouden we niet moeten zoeken naar andere mechanische motorprincipes?
iets wat niet echt haalbaar is voor mij en voor de meesten van ons en blijkbaar niet voor de fabrikanten zelf, afgezien van de wankelmotor vallen ze een beetje op hun lauweren in slaap de fabrikanten!!!!!
0 x
tryf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 08/01/06, 00:12




par tryf » 15/01/06, 02:51

welkom
voor wiens motor 100% water is.

laten we zeggen dat een waterstofmotor 100% efficiënt is.

laten we zeggen dat de dynamo 100% efficiënt is.

neem aan dat elektrolyse 100% efficiënt is.

(dit is allemaal al onmogelijk)
Welnu, de motor zou zichzelf kunnen aandrijven, maar zou geen enkele belasting kunnen dragen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/01/06, 18:54

snel schreef:[...] de slechte prestaties van onze motoren niet te wijten zijn aan een slecht werkingsprincipe?
Het probleem met de huidige warmtemotoren is te wijten aan verschillende dingen:
- slechts een deel (25 tot 35%) van de energie van de verbranding wordt gebruikt om de gassen uit te zetten, wat de aandrijfkracht produceert die wordt teruggewonnen door de beweging van de zuigers en vervolgens de krukas,
- een deel van deze energie, in de vorm van warmte, verwarmt de wanden van de verbrandingskamers en de cilinders, daarom zijn we verplicht de motor te koelen, in puur verlies (behalve om deze energie terug te winnen),
- het laatste deel van de energie blijft in de uitlaatgassen achter, ook daar in de vorm van druk en warmte, hoewel er systemen bestaan ​​om een ​​fractie ervan terug te winnen (zie turbochargers, BMW's Turbosteamer, of systemen die zijn aangesloten op een generator die de "ademlucht" kan transformeren " van gassen in elektrische stroom).

snel schreef:klepveren, -overbrenging van de kracht van de zuiger door het principe van de drijfstang van de krukas die mij niet beroemd lijkt vanwege de doorgang van een maximaal koppel, vooral aan het begin en aan het einde van de race ....
zouden we niet moeten zoeken naar andere mechanische motorprincipes?
iets wat niet echt haalbaar is voor mij en voor de meesten van ons en blijkbaar niet voor de fabrikanten zelf, afgezien van de wankelmotor vallen ze een beetje op hun lauweren in slaap de fabrikanten!!!!!
Het probleem is dat de auto-industrie geen fundamenteel onderzoeksinstituut is en tot nu toe is het oude (meer dan 100 jaar) principe van de zuigerzuigerwarmtemotor nooit overtroffen als we kijken naar de verhouding kosten (constructie, onderhoud, betrouwbaarheid) / verbruik / productie van drijvende kracht...
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 20/01/06, 20:17

Dag
Het is precies het voorbeeld van een elektromotor die 98KW (130Cv) ontwikkelt en veel zwaarder en omvangrijker is dan een warmtemotor met hetzelfde vermogen. En de stroomvoorziening van deze door de batterij is nog steeds een probleem.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten