Ramjet ... weet je wel?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 14/01/06, 22:22

Het zou ook de "ontstekingsverdeler" kunnen zijn, ik weet niet hoe die heet, het is het ding dat de vonk naar de rechtercilinder verdeelt. Er zit er geen op mijn huidige auto, maar ik had er wel een op mijn oude Renault. En als de centrale tapbout waar de vonk aankomt versleten is, gaat deze slecht door en veroorzaakt deze defecten, het is mij al overkomen. Ook zij had moeite om op gang te komen.

Als je maar één bobine hebt, is de kans groot dat je er één hebt.
Als iemand de exacte naam weet...
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 14/01/06, 23:56

de Delco...

De delco vinger kan verwisseld worden, daar er mogelijk vocht of water in de Delco kop zit (ik heb hier in het verleden problemen mee gehad op een BX die ik gebruikte) had tijdens een storm-slechte gewoonte in een stortvloed van water gereden geërfd van een 305SRD die overal naartoe ging...)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 15/01/06, 00:39

Hallo,
Een econologie De Ram-jet werd in de sectie geplaatst
Miracle Saver-post van 3 januari 2006 (nog één)
Omdat het wordt gedistribueerd in Quebec en de meeste tests lijken te zijn uitgevoerd op Amerikaanse voertuigen en ik ben me er goed van bewust hoe deze tanks het doen (van mijlen tot gallons)
Ik ga proberen iemand te vinden die betrouwbaar is en die ons de feiten kan vertellen.

Een beetje afwijkend van het onderwerp, maar nuttig voor het oplossen van problemen

Wat de tests van een ontsteking betreft, zal ik u enkele eenvoudige tips geven die u kunt gebruiken door vindingrijke mensen die geïsoleerd leven, ver van grote garages.
1 Maak de centrale draad los die naar het midden van de verdeler gaat, houd deze 25 mm van de grond, draai de starter rond, de vonk moet droog blauw oplichten met kleine geel-rode vertakkingen (zo niet, dan is het de spoel of de module of punten die ontbreken)
2 sluit de centrale draad opnieuw aan en haal een draad uit een bougie en houd met een ijzeren pen op 10 of 15 mm van het strijkijzer een startmotor vast
de vonk is iets zwakker dan bij de vorige test, maar springt gemakkelijk over, anders kan het de verdelervinger zijn, nat of gebarsten of vuil van de koolstof, of de verdelerkap
De manier om jezelf tijdelijk te helpen is door de vinger af te vegen en schoon te maken met een droog Klenex-doekje, raak hem niet aan met je vingers, vervang hem door hem in papier te houden en op weg naar de beschaving (en vergeet niet hem te verschonen)
3 Als het systeem een ​​hoge elektronische energie heeft en de vonk om vele redenen zwak is geworden, kunt u tijdelijk helpen door de bougies te demonteren en de speling aan te passen naar 0,5 mm in plaats van 1,2 mm. Dit trekt minder en is minder zuinig. maar je kunt tenminste uit het bos komen.
Vergeet nu niet om van tijd tot tijd de bougies te vervangen, na verloop van tijd verslijten de elektroden en kan de speling meer dan 1,4 mm bedragen, de motor gebruikt perslucht en een isolator onder maximale vulomstandigheden. de vonk kan niet vliegen, en het duurt niet lang voordat de elektronische module een omgekeerde impuls krijgt en ontploft, een complete storing, hetzelfde geldt voor een bougiekabel die niet meer geleidend is,
(Zodra de vonk is geactiveerd, moet deze eruit komen, anders zal deze de spoel, de module of zelfs de verdelerkap beschadigen en een koolstofspoor veroorzaken.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 15/01/06, 01:21

Denk ook eens aan bougiekabels. Ze worden na verloop van tijd hard en laten uiteindelijk geen stroom meer door. Op de bank is dit te zien doordat de pieken hoger zijn bij de defecte kabelboomdraden.

Ik had dit op een nieuwe auto van Renault. Bij de eerste revisie vertelde ik hen dat het op 3 poten stond : Cry: . De monteur sloot een tang aan, stak een sonde in de pot en vertelde me na 15 seconden dat het werkte "alsof het de fabriek verliet" :schok: . Uiteraard met 1000 km op de teller. Ik heb de ballen gepakt :onheil: en ik ging naar echte onafhankelijke professionals die twee defecte draden diagnosticeerden, waarvan er één bijna geen geleiding had. Ik heb het harnas vervangen en mijn Super2 GTR kwam er correct uit. Wat Renault betreft: omdat ze mij de controle en het harnas niet wilden vergoeden, verloren ze een klant voor het leven 8) .

Denk dus tussen de bougies en de delco aan de ontstekingskabelboom!
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

merci




par jean63 » 15/01/06, 11:42

Ik heb je oplossingen gelezen, maar het is blijkbaar ingewikkelder, nieuwe bougies, nieuwe ontstekingskop, ontstekingsnetwerk (draden) gecontroleerd, het probleem zit eerder in het elektronische gedeelte of het gasklephuis of de brandstofdrukregelaar (inlaatinjectoren) wat zou met de jaren defect raken (oma is 16 jaar oud en 300000 km + de toevoeging van LPG waardoor dit onderdeel voortijdig kan "verslijten" als het overschakelen naar LPG de brandstofpomp niet afsluit. ......Dit heb ik gisteren geleerd) . Dus ik ga dit onderdeel veranderen.
Ik zal het je laten weten. : Idee:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 15/01/06, 12:20

Heeft u er wel eens aan gedacht om de kleppen af ​​te stellen bij het rijden op LPG
dit moet vaker worden gedaan als de aanpassing niet automatisch gebeurt.
Volgens mijn schoonvader moet dit elke 20 km gebeuren
Hij rijdt op LPG, maar het maakt me kwaad om dat buiten te doen
winter of in de regen wacht ik tot ik gedwongen word als mijn R19 niet wil
start niet meer.Dat geeft grofweg 30 km.Voor mijn Clio, R000 en
R9 was hetzelfde, de Mégane heeft automatische aanpassing.

Heeft u dezelfde problemen met LPG of benzine?
Als dit niet het geval is, kan het het regelaarmembraan zijn
die vervangen moet worden. Niet te duur en niet ingewikkeld om te doen. De meeste
Het is moeilijk om een ​​bedrijf te vinden dat er een wil verkopen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

R25-problemen opgelost




par jean63 » 20/01/06, 11:38

Bonjour à tous,

Na deze lange onderbreking van forum, Ik kom aankondigen dat mijn R25 spint als een nieuwe.
Met dank aan een econologiespreker (ik ga op zoek naar wie en bedank hem) die mij de naam gaf van een zeer complete site waar je onder andere gedetailleerde schema's en uitleg kunt vinden van het RENIX elektronische ontstekingssysteem + gevonden informatie op de R25 clubwebsite liep de motor vanaf zaterdag normaal.
LEEF HET INTERNET!!!
Het was in feite een element dat buiten de controle van de diagnoseaansluiting lag: de stationairdrukregelaar die zich op de brandstoftoevoerleiding van de injectoren bevindt. Het stuurde brandstof naar het inlaatspruitstuk via een klein pijpje dat normaal gesproken een vacuüm creëert! Vandaar dat er te veel benzine in de inlaat werd gevoerd in de benzine- of LPG-modus, wat de buitensporige rijkdom en vervuiling bij de uitlaat verklaarde. :D
Als we de Pantone-finetuning zo snel zouden kunnen oplossen, zou dat geweldig zijn.
Houd moed jongens. Wat mij betreft, ik zal Pantone nooit op mijn 25 GPLized zetten... : Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 248 gasten