Wassen ballen: werkt het of niet?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var




par marieagnes » 24/06/09, 15:32

Ik moet bekennen dat ik veel wasballen heb geprobeerd (Indiase walnoten, keramische ballen, die in ionen, ik weet niet wat...) maar geen enkele gaf me voldoening. zodra er een heel klein vlekje op het kledingstuk zit, komt het er vies uit.
met een kind van een jaar oud... alle kleren zijn bevlekt!

Ik heb het ook geprobeerd met as, catastrofaal resultaat: mijn was ruikt naar koude as... misschien heb ik niet goed gehandeld!

aan de andere kant vond ik uiteindelijk mijn geluk:
Ik rasp 50/60 gr Marseillezeep
Ik smelt het op laag vuur met twee liter water
Ik heb twee eetlepels baking soda gedaan
en een paar druppels etherische oliën voor de geur

En dat werkt niet alleen maar het is helemaal niet duur!
0 x
bebeours
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/03/06, 11:10




par bebeours » 24/06/09, 16:22

Van mijn kant gebruik ik zuiveringszout, milieuvriendelijk wasmiddel en wasnoten.
Ik heb stalenballen of iets dergelijks in de trommel gedaan. In biologische winkels worden ze voor gekke prijzen verkocht, maar ik vond tienkampballen voor een prikkie. Ik adviseer minimaal tien ballen.
Voor de droger weet ik dat tennisballen goed werken.
0 x
fluwelig
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 15/10/09, 18:50




par fluwelig » 15/10/09, 18:55

Ik heb een wasbal gekocht bij giletmir.fr en ik ben echt tevreden
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 140-gasten