Pantone en luchtvaart ??

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
ForumEcolo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 15/12/05, 14:20
Plaats: North East

Pantone en luchtvaart ??




par ForumEcolo » 11/01/06, 21:15

Bonjour à tous,
Helemaal nieuw voor het Pantone-systeem, vroeg ik me af of dit proces mogelijk zou kunnen worden aangepast aan de luchtvaartindustrie ??
Omdat vervuiling probleem, zij zijn de kampioenen ... Enkele tonnen CO² voor een enkele lange reis !!!

Merki voor jou !!

@ weldra

: Wink:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/01/06, 01:27

Dag
Ik had een zeer conservatieve wereld, behalve in oorlogstijd
dit is prima technologie en we proberen alles
In vredestijd moet de luchtvaart zich voordat hij iets op een vliegtuig zet zichzelf bewijzen met x en wanneer heeft de vervuiling
dit is geen overtuigend argument, autonomie komt eraan vooraf.
Om u een idee te geven hoe conservatief ze zijn
De zuigermotoren in vliegtuigen hebben technologie uit de 1945-jaren. (vrachtwagenmotoren)
Vóór 1970 konden legale motoren alleen op niet-detergent Mongoolse minerale olie rijden
in de 80-jaren legaal gebruikten we multigrade wasmiddelolie
In de 90-jaren kunt u legaal semi-synthetische olie gebruiken.
Ik passeer je voor al het andere, maar in de luchtvaart moet het zich al lang bewezen hebben op auto's.

Andre
0 x
ForumEcolo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 15/12/05, 14:20
Plaats: North East




par ForumEcolo » 12/01/06, 13:02

Dus eigenlijk zou het antwoord op mijn vraag volgens jou zijn:
- Ja, het is mogelijk om vliegtuigmotoren te optimaliseren met een systeem geïnspireerd door Pantone ...
- Maar het Pantone-systeem moet zich eerst bewijzen op automotoren voor 2-generaties voordat het wordt aangepast aan de luchtvaart ...
- behalve misschien in oorlogstijd ... wat ik natuurlijk niet wil :?

Nou, het is niet erg bemoedigend !!
Merki van je antwoord :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1




par Asgard bot tyr » 12/01/06, 13:24

Laten we niet vergeten dat tijdens de 2war-wereld deze concepten werden gebruikt (door de Duitsers) om over de geallieerden te vliegen !!! iemand stop me als ik het mis heb !!! dus ja, het is mogelijk omdat het al is bereikt !!
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/01/06, 16:06

Hallo Asgard
Wat betreft de BF-109 Gustav
water injecteren in de Daimler V12, de reden was niet voor de economie zoals de rest van ons, de rol van water was om
gebruik de compressor zonder zelfontbranding en verhoog het vermogen in de strijd en om een ​​goede reden hadden de spuwen hun Rols R-motor opgeblazen.
het nadeel dat je moet nemen aan water gemengd met alcohol
het is koud aan 15000-voeten.

Bovendien was de brandstof van de Duitsers lager in octaan dan die van de Amerikanen (simpelweg omdat Europa niet wist hoe het onderzoek van een Franse ingenieur moest herkennen die 20 in de jaren een systeem voor het kraken van aardolie had ontwikkeld die brandstof gaf op hoog octaangehalte, hij gaat zijn ideeën in de VS exploiteren)

Kijk op de aantekeningen van Christophe dat er een paragraaf over dit onderwerp is.

Als u informatie over de BF-109 wilt, heb ik een uitgebreide documentatie over dit vliegtuig, die van een eenvoudige constructie was.

Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/01/06, 16:51

André's uitleg is volkomen correct en hier is het artikel in kwestie: https://www.econologie.com/par-daimler-b ... es-84.html

Kevin, ik heb je een speciale rang (TF1 + ontwikkelen) en een nieuwe avatar gegeven ... omdat ik denk dat ik de jouwe heb gewist zonder het expres te doen :( ALS je niet bevalt, plaats dan een andere uitsparing ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten